CHAPTER 2 - Let Me Go!

You're the Only One For Me

 

Keesokan paginya, Ren mulai terjaga dari tidur. Dia mendapati tubuhnya tiada seurat benang sekalipun. Dia segera menarik selimut untuk menutupi tubuhnya. Dia mulai menangis. Dia takut. "What should I do now? I...No...it's only the first time,so...nothing would happen."

 

"Morning sweetie! Have a nice dream last night?" soal JR yang sedang bersiap untuk ke pejabat. Ren merasa marah dengan kejadian semalam. "You me! How could you?!" Dia semakin marah apabila JR berpura-pura seperti tiada apa-apa yang berlaku antara mereka semalam.

 

"So, awak nak buat apa? Nak lari? Nak pukul saya? Do it!" cabar JR.

 

Ren segera turun dari katil dengan memegang selimut yang menyelimuti tubuhnya. Dia mencapai gunting yang berada di atas meja lalu menyerang JR. "You're dead!" teriak Ren. JR sempat mengelak lalu dia mencapai tangan Ren. "Are you nuts?! Lepaskan gunting ni!" Mereka bergelut dan gunting itu terjatuh ke lantai. Ren cuba mengambil gunting itu semula namun gagal. JR dengan pantas menendang gunting tersebut sehingga keluar dari bilik lalu dia menampar Ren sekuat hati. Ren terjelopok ke lantai. Dia menangis.

 

"Kenapa awak buat macam ni kat saya? Apa salah saya?" soal Ren dengan teresak-esak. Dia tidak memandang JR. Pandangannya dilempar ke lantai. "Please, let me go..." rayu Ren. Dia tahu kemungkinan untuk dia dilepaskan tiada, namun dia tetap merayu. "Please, Jongie ah..."

 

JR tersentak tatkala dia mendengar Ren menggelarnya dengan panggilan itu. Entah mengapa dia merasa selesa dengan panggilan itu. Panggilan itu kedengaran lembut dan 'innocent'. Dia segera memandang Ren yang masih lagi di lantai. "You'll stay here until i came back. Jangan cuba nak larikan diri kalau awak sayangkan nyawa awak. Orang-orang saya ada di merata tempat." ucap JR sedinginnya sebelum melangkah keluar dari bilik.

 

"Perhatikan dia. Biar dia bebas dalam rumah ni sahaja. Jangan benarkan dia keluar dari rumah, ni. Faham?" arah JR kepada bodyguardnya.

 

"Baik, tuan." ucap mereka.

 

Malam itu, Ren masih lagi berada di dalam bilik itu. Dia menangis sepanjang hari sehingga air matanya tidak lagi keluar. Dia juga masih tidak berpakaian dan hanya menyelimuti tubuhnya dengan selimut kerana dia tidak lagi berdaya untuk melakukan apa-apa. Dia kelaparan.

 

"Awak masih di sini? Kenapa tak lari? Saya ingatkan awak dah lari entah ke mana." perli JR sambil menyalin pakaiannya. Ren tidak membalas cakapnya seperti selalu. JR mulai rasa pelik. "Awak dah bisu, ke?" sindir JR lagi dan tiada jawapan dari Ren lagi. JR mulai berdebar. Dia cuma mengasari Ren, tapi dia tidak berniat untuk membunuh Ren. Dia belum cukup jahat untuk membunuh orang. JR segera mendapatkan Ren yang masih terbaring di lantai.

 

"Yah! Wake up! What's wrong with you?!" JR cuba menggerakkan Ren, namun gagal. Ren telah pengsan. JR mulai panik apabila Ren tidak memberi sebarang reaksi. Dia segera mendukung Ren dan dibawa ke keretanya. Dia duduk di tempat duduk belakang sambil meriba Ren. "Driver! Ke hospital sekarang!" arah JR kepada pemandunya. "Dae..." jawab pemandunya dan segera memandu menuju ke hospital.

 

"Wah, panasnya dahi dia!" teriak JR apabila dia menyentuh dahi Ren. "Dia berkeadaan macam ni dari pagi tadi, tuan. Dia taknak makan atau berbuat apa-apapun. Tentu dia kesejukan." jelas pemandu itu yang juga di arahkan untuk memantau keadaan Ren tadi. JR memandang Ren dengan pandangan simpati. "Mianei..." ucap JR perlahan.

 

Doktor mengatakan yang Ren demam panas dan dia perlu ditahan di wad selama seminggu. "Okey, I understand." jawab JR. "Kamu boleh melawat dia sekarang." ucap doktor sebelum beredar.

 

JR menuju ke wad Ren dan dia terkejut melihat Ren terjatuh dari katil. Ren cuba mengambil kesempatan ini untuk melarikan diri, namun tubuhnya yang lemah tidak mengizinkannya berbuat demikian. JR segera mendapatkannya dan membaringkannya di katil semula.

 

"Don't touch me you're monster!!" teriak Ren lalu menolak JR sekuat hatinya, walaupun dia tiada tenaga lagi. "Let me go! I hate you!" Ren mula mengamuk dan JR cuba menenangkannya. Entah mengapa JR sanggup dipukul dan ditampar oleh Ren.

 

Ren terpaksa disuntik ubat penenang untuk menidurkannya. JR menemani Ren sepanjang malam. Dia merasa bersalah kerana telah menyakiti Ren.

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
parkarinstyles #1
Chapter 2: wait ! Jr dukung Ren ?? bkn Ren tak pakai baju ke /?/
XkayX1
#2
Chapter 1: Damnit it's not English whyy (ㅠ ㅁ ㅠ)
Sophiana #3
Can you do an English version please I really what to read it from the description~
fatimdoki
#4
Chapter 5: citer ni comeyy laa... :3 cute giler.. tp, ending dia cam simple sangat
noisygurl #5
It's amazing!
i told u before..I LOVE YOUR FANFIC THE BEST *thumbs up* ;'D
XXNuestRenXXlurves
#6
yeah... please translate this into english!!
keyutipie #7
You should translate this to english I reallllyyyyy wanna read itttt!!!
dae_yeol
#8
Chapter 5: nice story..
chunren
#9
Chapter 5: thank you so much <3333