I believe in you

I believe in you

 

 Hubungan kita terjalin bermula daripada perkataan “Hi” .

“Hi saya Himchan” . OMG suara Himchan still fresh di dalam fikiran saya . Oh okay I can’t stop smiling now . Himchan sangat lah gentleman dan tanya dengan secara berterus terangnya untuk berkenalan dengan saya . I like that kind of person .

 Tapi kini kta hidup berjauhan . saya terpaksa keluar negara untuk melanjutkan pelajaran , himchan pula bekerja di tanah air tercinta . Pada awal perpisahan kami kerap berhubung melalui telefon , skype dan email . Perkataan “ I miss you dan I love you “ kerap kali keluar daripada bibir kami berdua . Well hubungan jarak jauh sangatlah memdihkan , saya sangat merindui Himchan .

 Tapi selepas beberapa bulan hidup berjauhan , hari makin busy . Handphone kurang berbunyi , jarang check email dan password skype boleh lupa kot sebab dah lama tak buka . Dan kadang-kadang sampai tiga hari tak berhubung dengan Himchan . rindu memang rindu but hubungan kian rengang dulu himchan selalu call saya dulu or email dulu . But now dah lama dia tak mula kan conversation . (see bertapa busynya kami) . But sebenarnya saya tak tahu adakah ini disebabkan busy or perkara lain but saya percaya dengan himchan . Percaya itu penting .

 Tapi suatu hari itu seorang kawan (Tak berapa rapat pun) hantar mail with attachment . Dan ianya gambar himchan … dengan seorang gadis (nama dia pun saya tak tahu) But ianya sangat menyakitkan hati . They’re hugging . saya menangis . rasa sangat sedih sangat sangat but I keep myself calm and saya hantar message menerusi email kepada himchan . I say

 “ I really miss you , and I still believe in you eventho I don’t know what you do there but pleasa just stay with me , I hope your heart is only for me”

Selepas itu dia reply . dia reply sangat cepat kali ini , sangat sangat lah terkejut .

He replied me this “ hm did someone tell you about me and xxxx(girl name) ? “

 Saya tersentak , terdiam apa motif dia reply saya macam tu ? saya rasa sangatlah sedih im speechless dan decided not to reply him back . sebab saya dah tahu jawapannya .

My heart gone , my senses gone , my good mood gone and everything is gone .

 Seminggu kemudian saya dapat message dari pihak universiti , menyoalkan sebab ketidakhadiran saya ke kelas selama seminggu . so lepas ni kena la kembali ke universiti walaupun tak pulih sepenuhnya . Btw saya rasa ada orang pindah ke rumah sebelah . harap sangat mereka itu berkeluarga so saya tak la bosan sangat kan . dah 4 5 bulan kot rumah tu tak ada penghuninya . hmm .

 “ hmm rasa nak makan donut pula “ lalu aku melangkah ke donuts café . Saya beli donuts dan some of it untuk jiran sebelah since saya tak ada tolong pun mereka tadi omg im a bad person T.T . well pekerja yang angkat barang tu pun tadi banyak so tak apa lah kan hehe . ku melangkah ke rumah sebelah kini berada di depan pintu , ku ketuk daun pintu itu dan menekan door bell  dan saya tunggu ketibaan orang yang akan buka pintu .

 Beberapa saat kemudian pintu dikuak oleh seseorang . Plastik donuts ku pegang erat , mata ku mulai berkaca . lalu dia bersuara “ Hi “ . Lalu ku berikan donuts tersebut kepadanya secara paksa lalu beredar , Langkah ku percepatkan tapi tiba – tiba langkah ku terhenti , pinggang ku dipeluk erat dan aku berjaya lalu ku berlari tapi malang lengan ku ditarik olehnya dan dia menarik diri ku lalu memeluk ku dengan erat .

 Air mata mulai gugur . “ Im so sorry “ perkataan itu keluar daripada bibirnya . yes dia , Dia adalah Himchan . KIM HIMCHAN yang telah menghancurkan hati aku dengan sekelip mata .

 “ I’m so worried ya know . why aren’t you reply my mail ? and why I can’t call you ? always disconnected . Please don’t do this to me . I come here  to show that my heart still belong to you . I want my heart always near you . I love you and it still strong like the first day I fall for you . “

 Saya menangis lebih kuat sehingga tidak dapat untuk mengeluarkan kata-kata . “ Yah at least say that you love me too , please “ saya terketawa kecil mendengar rayuannya . “ I love you too okay always and forever “ jawab ku sambil memeluknya erat .

 Rasanya aku tak perlu untuk menyoalkan persoalan gambar tersebut atau perempuan itu sebab aku percaya akan himchan . Kerana cinta memerlukan kepercayaan dan pengorbanan .

“ Thank you Himchan “

Himchan senyum lalu mengucup dahi ku “ So we have two houses ? “ kata himchan . “Well yeah haha so terpaksalah kemas semula barang-barang anda ? dua buah rumah sangat membazir ok . “ jawab ku . 

 

TAMAT

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Hi oh by the way please ignore le typos okay ?

lol i can't even write in full malay . /facepalm

thank you

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
HannahYeolS
#1
Chapter 1: Nice story here :D