Part I

Gonna Be with You
Please Subscribe to read the full chapter

 

Kyungsoo melihat pantulan dirinya dihadapan cermin sebelum dia melepaskan nafas. Perasaannya kini bercampur baur. Teruja dan juga gemuruh. Siapa je yang tak gemuruh untuk temu janji yang pertama. Kunci kereta yang berada dalam genggamannya digenggam erat. Perlahan lahan kakinya melangkah turun anak tangga rumahnya. Mujur noona tiada , kalau tidak hancur lebur jadinya.

 

Matanya meliar ke kiri dan ke kanan. Line clear.

 

Jam menunjukkan 4 suku petang. Sebentar lagi , pasti noona akan sampai. Jika dia lambat , musnahlah impiannya untuk bertemu dengan kekasih hati yang sedang menunggu. Pantas , kasut disarung dan terus menuju masuk ke dalam perut keretanya. Namun , disaat kereta hampir bergerak , kereta milik noonanya sudah memasuki halaman rumah.

 

SH*T

 

Kedua dua belah mata Kyungsoo memerhati langkah yang noona ambil mendekati keretanya dan kemudian cermin diketuk -- menanda supaya diturunkan.

 

" Soo , nak kemana ni ? " tanya Hae Soo , noonanya.

 

" Ummm , Soo nak pergi ... jalan jalan. " 

 

" Jalan jalan ? Dengan make up bagai .. " Hae Soo menaikkan keningnya. " Baik Soo cakap bet-- " kata kata Hae Soo terpotong apabila anak anaknya berlari mendapatkan mama mereka.

 

" MAMA !!!! "

 

Dengan segera , Kyungsoo memandu keretanya keluar dari halaman banglo itu. Melalui cermin sisi , dia dapat lihat riak muka noonanya yang tidak berpuas hati.

 

Kyungsoo tertawa seorang diri.

 

Dia mengingatkan diri untuk membawa pulang dua batang ais krim untuk anak anak buahnya yang telah memberi bantuan tanpa sengaja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kyungsoo memberhentikan kereta dibawah sepohon pokok yang menghalang cahaya matahari daripada menyinari kereta mewahnya. Kaca mata hitam ditanggalkan dan Kyungsoo melangkah keluar dari perut kereta miliknya.

 

Apabila dia mendapat satu panggilan dari kekasih hatinya malam tadi -- berhasrat untuk bertemu dengannya , semalamam Kyungsoo tidak boleh melelapkan mata. Matanya segar. Hatinya meloncat loncat kegembiraan. Dia berharap sangat supaya masa ketika itu berputar dengan laju. Hatinya tidak sabar lagi.

 

Kyungsoo pasti ! Kyungsoo pasti kali ini , lelaki yang dicintai itu akan meluahkan perasaan bahawa dia juga mencintai Kyungsoo dan tidak mampu hidup tanpa dirinya seperti mana yang dirasai oleh Kyungsoo ketika ini.

 

Disaat Kyungsoo berjalan mendekati lelaki itu yang baru sahaja keluar dari tak tahu tempatnya , tiba tiba bayang bayang abang iparnya muncul. 

 

" Alamak ! Hyung ni !! " Kyungsoo membebel perlahan sambil berlari anak menyembunyikan diri dibelakang kereta. " Kalau noona tahu ni , habis aku !! " gumam Kyungsoo sendiri. Apabila Kyungsoo pasti tiada lagi kehadiran abang iparnya , dia terus berlari ke arah lelaki yang sedang memegang jala. Belakang lelaki itu dipeluk. Walaupun , Kyungsoo merasa lembab pada bahagian dadanya disebabkan baju lelaki itu basah akibat perpeluh , dia tidak peduli. Jika lelaki itu berbau hanyir sekali pun , dia tidak kesah. Dia ingin juga memeluk lelaki itu.

 

What ? Love is blind , kayy !! 

 

 

Dalam Kyungsoo asyik memeluk lelaki itu , tiba tiba dirinya ditolak kuat. Mata mereka bertembung. Lelaki itu cuba membuka mulut untuk mengeluarkan kata kata , tapi gagal setelah dia melihat Kyungsoo dihadapannya dengan berpakaian seperti itu.

 

Rambut hitam milik Kyungsoo dibiarkan menutup dahi. Namun , lelaki itu masih lagi dapat perasan keningnya yang dicelak. Bibirnya p

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kpop_lol #1
Chapter 1: Please sambung
nurahany
#2
Chapter 1: Waahh!!! Teruja sangat dpat baca kaisoo story from you again... you know I can't move on from you are my property... love this story author nim... thank you so much for writing kaisoo story again... ^_^