Payung

Please Subscribe to read further chapters

Description

 

Akan ku terus payungi dia meskipun diri ini tak berpayung.

 

Tekad yang aku dah tanam semenjak sepuluh tahun lalu. Selalu aku berdoa agar kedukaan dia berpindah pada aku. Biar sakit dia, aku yang rasa. Bahagia aku, biarlah menjadi milik dia saja. Dan demi dia, aku rela korbankan segalanya. Kalaupun aku terpaksa pertaruhkan hidup mahupun nyawa aku sendiri. Aku sanggup lakukan itu!

 

"...nanti bila kau tak lagi perlukan aku untuk payungi kau macam selalu. Sebab ada yang lebih baik dari aku, maka jujurlah pada aku yang kau tak lagi perlukan aku. Supaya aku boleh berlalu dengan kerelaan aku sendiri." - Reisa.

 

"Nak tahu kenapa aku tak tolak tawaran dia? Sebab kau ni pun boleh tahan juga. Orang kata, rezeki jangan di tolak. Jadi kau tak payahlah nak pasang angan-angan yang aku akan lepaskan kau semudah tu. Sebab kau milik aku..." - Kai.

 

"Aku ikhlas lepaskan kau. Kau payung aku yang paling istimewa. Dan ingatlah seperkara ni sampai bila-bila. Aku sayang kau melebihi segala-galanya. Tunggu aku. Aku janji aku akan datang pada kau semula." - Sehun.

 

******

 

Foreword

 

Serious! Ni masalah paling serious yang penulis kena hadap sebelum berniat nak post cerita ni. Kita tak tahu nak letak tajuk apaaaaaaa. Dalam dilemma ni. Pilihan pertama; scáth. Bahasa Irish yang penulis bedal dekat google translate. Yang membawa maksud umbrella-payung. Tapi yang jadi masalah tu, bila nak translate-kan scáth ke dalam malay, maksud dia jadi; bayang-bayang pula. HAHAH! Nak tak nak, ambik tajuk simple jela. Payung. Habis cerita T.T

 

 

 

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 1: T.T..sedih sangatlah cerita ni authornim..daebaklah!!*thumbs up*
lugege_
#2
Chapter 1: Alah. Kenapa Kai jadi watak antagonis? Huhu.