Bab 6

OBSES

Liana bergegas ke kantin , tetapi dia terlanggar seorang lelaki . Lelaki itu jatuh terduduk. Air ditangnnya tertumpah. Baju Liana habis basah lecun.

" Alamakk baju akuu ! Eh sorry awak , saya tak sengaja. Saya nak cepat. Sorry sangat sangat " rayu Liana. Dia memberi duit nya untuk membayar balik bagi menggantikan air budak laki tadi.

"Ish kau ni apahal ! Tak reti tgk .. " Lelaki itu menengking Liana tapi tidak jadi memarahinya. Dia tersedar bahawa Liana adalah rakan sekelasnya yang baru. "Hmm yelah , lain kali tgk dpn. Habis basah baju kau. Nah amik tisu ni , lap baju kau tu " Dia menghulurkan tisu kepada Liana.

"Oh terima kasih , sorry ye. Ambil duit ni , ganti air kau tadi . Dah lambat ni , aku nak beli makanan . Bai weh"  Liana terpaksa cepat kerana tidak mahu membuang masa.

Lelaki itu memerhati Liana dari jauh. " Liana kau ni comel juga rupanya. " kata dia sambil tersenyum sinis.
 

Di pondok

"Eh Lia , asal dgn baju awak ? Kotornyaaaa " Fathia memegang baju Liana lalu mencari air untuk mencuci kotoran tadi.

"Takda apa , tadi terlanggar budak , tu yg kotor. Kesian dia habis air tumpah . Nasib baik saya bawa duit lebih "  jawab Liana lalu memberi makanan yang dipesan oleh kawannya.

"Siapa yang awak langgar tu Lia ? Lelaki ke perempuan ? " tanya Ryan risau.

"Lelaki , tapi jangan risau , dia baik orangnya " yakin Liana

"Baik tak semestinya baik " komen Aiman.

"Dia baiklah Man , aku tahu la " jawab Liana tidak puas hati sambil mengetap giginya.

" Dah dah jngan gaduh. Depan rezeki tak baik gaduh " kata Ryan membetulkan keadaan.

"KRINGGGGGGGGG" loceng sekolah berbunyi tanda masa rehat sudah tamat.

"Cepatnya habis rehat. Dah la jom masuk kelas " ajak Fathia .
 

Mereka semua bergerak ke kelas masing masing. Liana dan Fathia ke kelas 5 Berlian manakala Aiman dan Ryan ke kelas 5 Intan . Liana ternampak budak lelaki yang dia terlanggar tadi. Dia tak sangka lelaki itu adalah rakan sekelasnya. Liana terhutang budi dengannya jadi dia ke meja nya untuk berterima kasih kepadanya.

"Kita sama kelas rupanya , kenapa tak bagitahu tadi ? Thankyou sbb bagi tisu tadi " kata Liana sambil memberi senyuman yg manis.

"Sama sama. Mana nak sempat , orang tu nak cepat beli makanan . Mcm makanan nak habis dah " jawab lelaki itu.

"Hahaha sorry  . Okaylah aku duduk dulu .Kita borak lagi nanti ye.  Jap lagi cikgu sampai " Liana terus ke mejanya .

 

Fathia pelik apabila Liana berborak dengan rakan sekelasnya. Memang tidak salah untuk Liana berkawan dengan orang lain , tapi bukan Faizal . Faizal adalah seorang pelajar yang terkenal dengan kenakalannya di sekolah kerana ramai pelajar perempuan telah menjadi mangsanya. Dia suka mempermainkan perasaan kawan kawan perempuannya yang lain . Dia juga hampir termakan dengan kata kata manis Faizal .

Agak agak apa Thia nak ckp dgn Liana kan ? Nantikan bab yg seterusnya :D If you love it give me a comment and vote . Muah :*

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet