My Guardian Angel

Description

Cerita ini mempunyai dua kisah yang berbeza. Kisah empat orang sahabat yang sangat rapat. EiRa ialah gadis yang berdikari malah dia tinggal seorang diri di Seoul tanpa keluarganya yang menetap di Incheon. Malah EiRa bekerja di sebagai pembantu rymah sambilan dirumah Joker. Begitu juga dengan Joker tapi kisah lelaki ini lain pula. Walaupun Joker lebih suka berdikari dan tinggal seorang diri namun dia tidak perlu bekerja seperti EiRa. AJ ialah chingu yang sangat rapat dengan Joker semenjak kecil lagi juga Oppa kepada EiRa. Walaupun AJ bukanlah Oppa EiRa yang sebenar tapi EiRa telah menganggap AJ seperti Oppanya. Pada awalnya AJ selalu melindungi dan menjaga EiRa tapi selepas EiRa dan Joker mula rapat jadi Joker mula mengambil alih peranan itu perlahan-lahan namun EiRa tidak pernah sedar kalau orang yang selalu melindunginya ialah Joker. Beberapa bulan kemudian mereka mula mendapat chingu baru iaitu HaRa yang baru sahaja berpindah ke Korea. HaRa belajar di kelas yang sama dengan AJ. Semakin lama mereka berkawan AJ mula merasa dia perlu melindungi gadis itu. Adakah hubungan mereka berempat bukan sekadar hubungan chingu yang biasa? Adakah EiRa akan tahu siapa "Guardian Angel"nya? Adakah AJ akan menjadi "Guardian Angel" kepada HaRa?

Anda boleh terus membaca :) Please SUBSCRIBE and COMMENT if you like this story and if got any Korean word that you don't understand just give me comment :D This is my first fanfic ^^

Foreword

EiRa

Nama sebenarnya ialah Han EiRa. Pelajar berumur 16 tahun. Seorang gadis tomboi yang lahir dalam keluarga yang serba kekurangan di Incheon. Disebabkan minat dalam dunia tarian moden dan rap yang terlalu mendalam dia pun memohon restu untuk menyambung pelajarannya di Seoul iaitu Korean Muzik High School, salah sebuah sekolah yang agak terkenal di Seoul. Berbekalkan otak yang genius dia dapat masuk ke sekolah itu dengan mudah tambah lagi dengan biasiswa yang dia dapat pada setiap bulan. Namun, dia sering melakukan kerja sambilan tanpa pengetahuan ibu bapanya di merata tempat untuk menambahkan wang sakunya kerana duit biasiswannya itu hanya cukup untuk kegunaan dalam pembelajarannya sahaja. Al-maklumlah dia tinggal seorang diri.

Joker

Nama sebenarnya ialah Yong Jun Hyung tapi lebih dikenali sebagai Joker. Berumur 17 tahun tapi disebabkan terlalu minat pada EiRa dia pun sengaja ponteng sekolah selama setahun dan dihukum mengulang sekolahnya semula dan yang paling mengembirakan dia apabila dia dapat sekelas dengan EiRa. Seorang pelajar yang lahir dalam keluarga yang kaya tapi lebih suka berdikari disebabkan itu dia tinggal seorang diri di rumah yang diberi oleh bapanya. Walaupun begitu dia juga seorang yang bijak dan genius dalam tarian namun keputusan dia untuk ponteng selama setahun itu memang sesuatu yang bodoh tapi yang peliknya dia tidak pernah berasa begitu. Malah dia sangat bangga kerana sepanjang dia "bercuti" dia telah belajar banyak step tarian yang baru di merata tempat.

AJ

 Nama sebenarnya ialah Lee Gi Kwang tapi lebih dikenali sebagai AJ. Berumur 17 tahun. Seorang lelaki yang sangat rapat dengan EiRa sehinggakan hubungan mereka seperti adik-beradik. AJ juga seorang pelajar kaya seperti kawan baiknya iaitu Joker. AJ juga seorang yang sangat pandai menari malah sangat terkenal dengan tarian "American Dance" dalam kalangan rakan-rakannya tapi dia tidak pernah melakukan tarian itu dihadapan EiRa kerana EiRa telah memberi amaran keras padanya. Gadis mana yang sanggup tengok tarian sebegitu? Hodoh tapi.... AJ dianggap sebagai "Malaikat Pelindung" oleh EiRa kerana AJ sentiasa bersamanya sama ada dalam keadaan susah atau senang. Namun, AJ tidak pernah berasa dia adalah "Malaikat Pelindung" EiRa kerana apa yang dia buat tidaklah sehingga tahap itu.

HaRa

Nama sebenarnya ialah Gu HaRa. Berumur 17 tahun. Seorang gadis cantik yang pernah menetap di Amerika baru sahaja berpindah ke Korea. HaRa mempunyai sedikit persamaan dengan EiRa. HaRa seorang gadis yang manja dan tidak pandai berdikari. Oleh sebab itu, Appanya menghantar dia pulang ke Korea untuk tinggal bersama Halmoninya untuk belajar berdikari. Pada mulanya HaRa membantah namun dia tidak mahu Appanya kecewa terhadap dirinya jadi dia menjadikan arahan Appanya itu sebagai cabaran. Walaupun baru sahaja satu hari HaRa bersekolah di Korean Muzik High School tapi dia sudah mula rapat dengan EiRa, Joker dan AJ. Pada hari pertama persekolahannya HaRa telah jatuh hati pada seseorang tapi tiada siapa yang tahu kerana dia takut lelaki itu sudah berpunya memandangkan lelaki itu sangat rapat dengan EiRa.  

Comments

You must be logged in to comment
Vanylla_
#1
nice story.. update soon ya... i can't wait...
guardianstar
#2
Ew... Kencing?? Wahai penulis yang disayangi.. tolong la~ Oppa saya tu x berdosa.. jangan la babitkan dengan benda benda macam ni~ kesian die... uhuk uhuk~
guardianstar
#3
I can see where this story goes.. If you did tell me maybe I forget edi~ anyway Chingu! Hwaiting!
gyuwifey
#4
haha..ape la agaknye rancangan jahat aj tue ek?<br />
hahahahaha
guardianstar
#5
Am I the first reader for this chapter?? lol<br />
anyway~ Good changes there my friend..<br />
Em.. if possible la~ Just one of opinion if u dont mind..<br />
POV tuh wat one person, one person okay ^^ <br />
You did great! Hwaiting! ^^
KimchiZiela #6
best. tp.. (suggestion : watak gu hara tu kasi umphh sikit. yg ni tak best n tak mencabar minda pembaca.)
YikaLyka
#7
nice story^^<br />
palli2x updated k :)
xkaiderpx
#8
Wahh! best nya :DD<br />
update soon <3
Mary517 #9
Can u please post an english version of this xD
Jester940627 #10
Gomawo! :D Ok! ^^ I'm waiting too~ HAHA