01

Eighteen.
Please Subscribe to read the full chapter

Gadis itu menarik bagasinya. Dia merenung lif di hadapannya. Satu panggilan telefon dibuat. Sambil menunggu panggilan dijawab, dia menilik jam tangan - 8.30 malam.

"Hello, unnie? Tingkat berapa? 8? Ok roger that! Unnie, terima kasih banyak banyak! Ha? Nak dengar dalam bahasa jepun?" gedis itu mendegus kecil dan membuat muka menyampah.

"Arigato gonzaimas," Jaehyun tergelak apabila mendengar sepupunya gelak macam orang gila.

Ahn Jaehyun, gadis berumur 18 tahun itu sudah 7 tahun duduk di Jepun. Nasib tak menyebelahi dirinya, kerana ibu bapanya maut dalam kemalangan kereta sewaktu di Osaka dulu.

Kadangkala gadis itu terlalu banyak menangisi nasibnya, mengapa dia tidak mati sekali bersama orang tuanya. Hakikatnya, dia sunyi.Dan itu punca dia pulang ke tanah air. Sepupunya, Aran sanggup menghadiahkan kondominium miliknya kerana dia kini tinggal dengan suaminya, Woo Shik. Jaehyun menekan butang 8 untuk naik ke rumah yang sudah menjadi miliknya, secara percuma. Tingkat 8 adalah tingkat paling tinggi, hanya ada dua rumah. 

Jaehyun menuju ke pintu rumahnya. Pintu rumah jirannya betul betul bertentangan. Jaehyun menekan kod rumah itu. Namun tak boleh diakses. 

"Kenapa pintu tak terbuka?" dia menekan lagi kod 1771.Tiba tiba pintu jirannya terbuka. Jaehyun menoleh ke belakang. Matanya disapa dengan figura seorang lelaki berkulit yang agak gelap (yang mana agak rare di korea) , berseluar pendek dan tidak berbaju. 

"Annyeonghaseyo." sapanya perlahan, dia menundukkan kepala, tanda hormat dan terus menekan kod pintu. "Dae, annyeong." balas lelaki itu."Aran noona tak duduk sini lagi ke?" lelaki itu memakai selipar dan mencapai bungkusan kotak di tepi pintu. Mungkin sebab itulah dia keluar kot.

"Oh, dia kan dah kahwin. So, dia bagi saya duduk dekat sini," pipi Jaehyun memerah. Mungkin malu agaknya, lelaki itu tidak berbaju. Anak bujang, biasalah. 

"Awak mesti cousin dia kan?"

"Haah, macam mana aw

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
sayanggg #1
Chapter 2: update soon please..
fatin_irsalina #2
Bca la niii...haha...he's my kim jong in oppa ~
myflaws_ #3
chapter 2 ; sweetnya pedih perut baca hahaha
QuincyOat
#4
Chapter 1: Wah~ walaupun Kai bukan bias saya tapi perangai dia terlalu comel~! saya suka sangat ! :)