Chapter 1

Run
Please Subscribe to read the full chapter

 

"Doktor, tolong selamatkan kawan saya. Saya akan bayar berapa pun, yang penting dia selamat." Kata BamBam kepada doktor dengan keadaan bajunya yang penuh dengan darah JB. Doktor yang mengangguk dan brlari mendapatkan JB yang berlumuran darah akibat terjun daripada bangunan tingkat 5.

"Kenapa kau b**** sangat Jaebum? Kalau kau ada masalah kenapa kau tidak beritahu aku? B****!" Jerit BamBam dengan nada nyaring sehingga menganggu pesakit lain. Dia ditegur oleh jururawat kerana membuat bising dan BamBam terduduk dilantai sambil menanggis.Tidak lama selepas itu, seorang gadis cantik berlari menuju ke bilik ICU selepas mendapat maklumat kejadiaan yang berlaku.

"BamBam apa berlaku?" Tanya Halla kepada BamBam yang sedang menanggis sendirian di tepi pintu bilik rawatan cemas. BamBam hanya menanggis sebab tak mampu untuk menjelaskan apa-apa kepada Halla. Tanpa mereka berdua sedari ada sepasang mata yang sedang memang mereka. Seorang lelaki pemilik kepada sepasang mata itu segera menembusi pintu unit rawatan rapi dan tersenyum nipis apabila melihat seorang lelaki yang lemah terbaring di atas katil.

"Woi, orang tua cepat bangun." Kata seorang lelaki berbaju serba hitam kepada JB yang terbaring tidak sedarkan diri di atas tilam. Perlahan-lahan JB bangun daripada pembaringannya dan dia ternampak lelaki berbaju hitam itu yang sedang tersenyum sinis.

"Aku dekat mana ini? Sakitnya badan aku." JB berkata sambil mengerakkan-gerakkan badannya dan perbuatan JB diperhati oleh lelaki berbaju hitam itu. Lelaki berbaju hitam itu mengeluh sudah acap kali dia mendengar ayat itu daripada mulut manusia.

"Im Jae Bum, ikut aku sekarang dan dunia ini bukan dunia kau lagi. Kau telah bunuh diri pada hari Selasa dan pada pukul 5.43 a.m." Kata-kata lelaki itu menyebabkan mata JB terbeliak seakan tidak percaya apa yang baru didengarnya. 'Tidak mungkin. Aku belum mati lagi.' Desis JB perlahan sambil meraba-raba seluruh tubuhnya dan tanpa diminta lelaki berbaju serba hitam itu memegang kepala JB dan memalingkannya ke katil hospital dimana tubuh kaku JB terbaring.

"AKU BELUM MATI!!!!!" Jerit JB dengan sekuat hati seperti doktor-doktor dan jururawat yang sedang bertungkus lumus cuba menyelamatkannya mampu mendengarnya. Lelaki berbaju hitam itu yang tergelak melihat kelakuan JB yang baginya kelakar dan secara tiba-tiba keadaan sekeliling menjadi putih. Empat orang lelaki segak berdiri di hadapan JB dan lelaki berbaju hitam itu. Mata sala

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet