003

Not exist

Haena terbangun apabila mendapati bahawa mukanya telah basah. Dia memandang kekiri dan kekanan. mukanya blurr.. 'asal aku ni? bumbung rumah bocor ke?'. dia memandang ke atas. 'Aik? tak bocor pon, habis tu air ni datang dari mana?'

Sungyeol yang memang sudah berada di bilik itu pelik. 'Asal adik aku ni? pandang-pandang bumbung? tak kan dia tak sedar aku yang simbah muka dia dengan air?' Sungyeol hampir tergelak. "Adik ni dah kenapa? terjerit-jerit dipagi hari yang ceria dan indah ni?" tegur sungyeol. Apalah, baru pukul 5, cerah apanya?. Haena memandang sungyeol dengan mata yang tajam.

"oppa siram muka haena ehh?" tanya haena kembali. Sungyeol tersengih. "Yelaa.. dah adik pergi melolong macam dah kena sampuk hantu, oppa siram la.. haena mimpi apa tadi? oppa ni kiranya penyelamat tau , hentikan mimpi ngeri adik tu" kata sungyeol dengan muka bangga.

Haena buat muka menyampah. 'Selamatkan apanya? habis basah muka aku dikerjakan' "apa-apa je lah" Haena terus turun dari katilnya dan pergi meninggalkan sungyeol dibilik itu sendirian.

"Wahh.. ttobeokki!!" Jerit Haena setelah melihat makanan-makanan yang telah disediakan di atas meja. 'ughh.." tiba-tiba haena teringatkan mimpinya. Dia membuat muka masam. Kacau mood betul lah.

"Laa.. dah kenapa ni, buat muka masam? makanan yang oppa masak tu nampak tak menyelerakan ke..? penat oppa masak khas for my little sister ni.." tegur sungyeol dari belakang. "mana ada la.. nampak sedap sangat!" suara haena tiba-tiba menjadi teruja semula. "tadi teringatkan sesuatu je.." kata haena dengan suara yang perlahan.

"Kalau macam tu.. adik oppa yang comel ni.. kena makan banyak-banyak tau!!" kata sungyeol sambik mencubit kedua-dua pipi haena. dia tersenyum. Haena menggangguk kepalanya berkali-kali dengan senyuman manja. " nanti Haena kena jumpa dengan myungeun eonni kan? so.. makan banyak-banyak ok??" tanya sungyeol. Haena yang sedang makan dengan berselera, mengangguk dengan penuh semangat.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
myungeunkim
this gonna be my first fanfic , hope you guys enjoy it~ ^^

Comments

You must be logged in to comment
yuraajung
#1
Chapter 6: i miss you author-nim.. haishh.. she's busy.. how can she has time tu update this story..
emailllll #2
good story!
Hyunheekim #3
Chapter 4: Update soon
exo_seventeen_hanmin #4
Chapter 4: Update soon!!!
b2stFanz
#5
Chapter 4: update soon authornimmm
bubble_na_baebeul #6
Chapter 2: Udate soon
EuriSung #7
Chapter 1: Update soon
sweet33 #8
Chapter 1: hahahahaha xD ape lah haena ni...btw update soon ^^