Epilog

Dear Diary, Jimin...
Please Subscribe to read the full chapter

Jimin meneruskan membaca isi kandungan diari itu...

 

 

"Dear Diary, 

Hari ini dalam MCountdown... Seventeen, EXO, Got7, Bigbang, Infinite lakukan comeback! Seronoknya! Bolehlah usha Mingyu... Chanyeol... Jackson... Woohyun... dan GD! Argghh!!! Saya sangat teruja! Hebat betul mereka semua ni. Karisma mereka... suara mereka... kehenseman mereka... boleh jadi gila! Ok, mahu tutup diari dulu, MCountdown dah mula semula. Saya tidak mahu terlepas walaupun sesaat."

 

 

Jimin tergelak ketika membaca. Dia masih ingat. Minha memang gilakan kpop. Dia akan menjerit bila nampak bias dia. Kadang-kadang namja chingu di sebelah dia pun, dia tidak perasan dek kerana teruja sangat.

Flashback...

Sewaktu menonton MV Seventeen...

"Mingyu! Arghh!" Minha menonton MV kumpulan Seventeen melalui internet di TV Samsung miliknya. Jimin duduk di sebelahnya dan makan popcorn sambil menonton MV itu denan tenang sementara Minha yang teruja itu sudah berdiri dan menjerit-jerit. Penulis pun tidak tahu bagaimana Jimin boleh tahan dengan kegilaan Minha itu.

Sewaktu menonton MV EXO...

"Wargh! Chanyeol kenapa awak comel sangat. Geram saya tengok awak!" Minha menjerit-jerit sambil menonton MV EXO. Jimin hanya tahan sambil minum chocolate milkshake. Minha dan Jimin menyanyi bersama-sama di bahagian korus lagu Love Me Right.

Got7 pula...

Mereka sedang menonton MV If You Do. Disebabkan gaya BamBam dalam lagu itu hebat sangat, Jimin pun mencuba gaya tersebut. Minha teruja gila apabial melihat kekasihnya melakukan gaya itu. Jimin yang comel seperti kanak-kanak itu beruba menjadi seorang lelaki yang kacak, bergaya dan menawan apabila meniru gaya itu. Mimik mukanya... gayanya... pandangan matanya... berubah dengan sekelip mata. Minha tidak menjerit. Minha tidak tersengih. Minha tidak teruja tetapi dia tersenyum melihat gaya Jimin itu. Minha menjadi cair melihat Jimin. Tetapi perasaan Minha berubah apabila Jimin meniru gaya diva Mark. Dia ketawa macam orang gila.

Babak Jackson mengamuk di dalam MV itu membuatkan Minha berasa kagum dengan kekuatan Jackson. "Kuatnya Jackson!" Kata Minha. "Jimin... cuba tiru aya MV ni sampai habis." Jimin akur dan meniru MV itu sampai akhir. Minha terdiam. Dia terkaku menandakan dia cair habis melihat Jimin.

Manakala Infinite...

Mereka berdua mendengar lagu Bad. Minha akan menjerit setiap kali melihat tarian lagu itu. Mereka berdua pun menari tarian lagu Bad bersama. Kalau hendak di ikutkan, Jimin berasa amat malas untuk menari, tetapi kerana Minha, dia menari je. Jimin dan Minha menari dengan begitu hebat sekali.

Dan Bigbang...

Kali ini mereka mendengar lagu Bang Bang Bang. "Kenapa Minha tidak mendengar lagu Let's not fall in love?" Tanya Jimin. "Lagu itu untuk orang yang tidak mahu bercinta! Kita ni kan sedang bercinta... jadi... tidak mahulah pasang lagu sedih macam itu!" Terang Minha. "Hehe... yelah Minha~." Kata Jimin. Minha akan menjerit apabila tiba bahagian GD menyanyi.

Dalam keterujaan Minha yang teramat itu, Minhamacam sudah tidak sedar apa yang sedang berlaku di sekelilingnya. Dia sudah tenggelam dek keterujaannya itu. Tanpa di sangka satu ciuman hinggap di pipi Minha. Minha terdiam daripada menjerit. Dia pandang ke arah Jimin. Jimin bermain game dalam telefon dan buat tidak tahu apa-apa. Minha duduk diam dan menonton dalam keadaan senyap. Pipinya merah kemerahan. Begitu juga dengan Jimin. Itulah kali pertama Jimin mencium pipi Minha.

Tamat Flashback...

Jimin sudah habis membaca semua isi kandungan diari itu. Apabila sudah habis, dia menutup dan hendak menyimpan semula diari itu di alam kotak itu. Tiba-tiba jatuh dua pucuk surat yang terlekat di bawah kotak. Jimin tidak tahu ada surat yang terlekat pada bawah kotak. Dia membaca surat pertama...

 

 

Dua bulan lepas, saya telah mengalami kemalangan jalan raya semasa balik dari pasaraya. Kereta saya terbalik dan habis rosak semuanya. Nasib baik saya selamat. Cuma... doktor kata saya menghidap amnisea. Ada perkara yang saya ingat dan ada perkara yang saya langsung tidak ingat. Sekarang, saya sudah dapat balik rumah. Semasa saya baru sedar, ada seorang lelaki tiba-tiba rempuh masuk bilik saya dan peluk saya. Keluarga saya di luar ketika itu. Saya terkejut sebab lelaki itu tiba-tiba memeluk saya. Saya tidak kenal pun dia, tetapi apabila dia peluk saya... saya dapat rasakan perasaan cinta dan sayang pada dia. Saya terkejut apabila saya ada perasaan macam itu. Saya baru dapat tahu yang dia ialah kekasih saya. Saya memang tidak ingat apa-apa pun fasal dia. Dia baik sangat dengan saya sampai ia membuatkan saya selesa bersama dengannya. Agaknya... dulu mesti saya bahagia denga lelaki bernama Park Jimin ni. Dia memang ambil berat sangat dan comel. Dia selalu cerita semasa kami bercinta dahulu. Berdasarkan cerita dia, saya dapat rasakan kami ini sepasang kekasih yang sangat bahagia dan comel. Semua cerita-cerita dia tentang kami dahulu membuatkan saya in

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
girly_
Hey there my subscribes! Saya ada buat satu fanfic baru yang bertajuk 'Cinta Abnormal'. Hope korang dapat membacanya..^^

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 2: Sedihnyaaaaa TT
Semoga bahagia huhuhu Jimin bertemu dengan minha
Seasony
#2
Chapter 2: Tak expect pun Minha dah mati sebenarnya. Good one author-nim <3
Nakamoto_Yusuki #3
Chapter 2: laarrr... dah xde ke.. sedihnya... T.T menangis x berlagu~
Nakamoto_Yusuki #4
Chapter 1: alahai... mana Minha????
-airataeyeonie-
#5
Chapter 2: sedihnya.. hmm.. tapi takpe... jimin ttp dpt jumpa dgn minha :)
Dark_Star #6
Chapter 2: sedihlarrr T.T
btw, cerita ni best... hrp cerita ni dpt 1000000000000000 subs!! Haahaha
Chittaphon_Ten #7
terbaiklah cerita ni
Nabila_Pss
#8
Chapter 2: Sedihnyer!!!
pikahbajet #9
Chapter 2: sedihla citer ni....