IrenexLuhan for byuntae54

All K-Idols Imagines Request || Malay Version || CLOSED

 X 

Irene berjalan di taman. Ibubapa selalu bertengkar disebabkan itulah dia ingin pergi ke taman. Harap-harap, dia dapat legakan stres dia sikit. Ramai ibubapa dan kanak-kanak bergembira kat sana. ada juga pasangan kekasih yang berdating. Rasa keseorangan pula Irene. Dia duduk di atas kerusi. Dia berharap dia ada teman hidup, dengan ini dia bolehlah hilangkan stresnya sikit. Susah atau senang boleh bersama-sama. Dia mengeluh.

Kemudian, dia ternampak seorang lelaki berbadan segak berlari kemudian lekas duduk ditepinya. Irene memerhatikanya. Lelaki itu berpaling kearahnya dengan senyuman yang manis sambil menggosok rambut kusutnya. Terserlah ketampanan lelaki itu wlaupun rambutnya tidak terurus. Irene berdebar, Mungkin ini cinta pandang pertama.

"Hey!" tegur lelaki itu.

"Um oh heyy!" dengan pantas Irene membalas kemudian tersenyum.

"Nama awak apa?" Irene hanya senyum dan mengangguk. Lelaki itu ketawa kecil. Irene yang baru menyedari perbuatannya itu berasa sangat malu.

"Nama saya Luhan. Awak?" tanya lelaki itu kemudian mengankat tangan kanannya tanda berjabat tangan.

"Irene. Hihi" Irene menjawab.

"Comel nama, sama macam tuannya" Puji Luhan. Irene tersipu malu. Kemudian Irene asyik memandang Luhan. Dia tidak menyedari perbuatannya itu. Luhan perasan yang Irene merenungnya. Luhan pun merenung balik ke Irene. Mereka membuat eye contact yang sangat lama. Irene rasa berdebar. Jantungnya bagai nak tercabut. Kemudian Luhan mendekati Irene. Irene juga mendekati Luhan. Tiba-tiba 'chup'.

 

Kemudian mereka melepaskan kucupan tersebut. Irene berasa sungguh gembira walaupun Luhan baru dikenalinya.

"Saya..." tidak sempat Irene menghabiskan ayat tiba-tiba Luhan lari meninggalkan irene sendirian selepas terdengar suara memanggil nama Luhan. Irene terkejut, Irene mencari dimana suara itu pergi kemudian beberapa lelaki bertubuh sasa mengejar Luhan. Entah kenapa mereka mengejarnya. Luhan nampak seperti budak yang baik.

 

Irene bertekad mahu mencari Luhan. Dia mencari di kedai dan tempat berdekatan namun hampa, Luhan tiada. Irene berjalan pulang kenrumah kerana hari juga sudah lewat.
_________________________________________________________________________________________________________________

 

"Semua ni salah abang!"

"Apa pula? Salah awak lah!" 

Masih kedengaran pertengkaran antara ibu dan bapa Irene. Irene menarik nafas panjang. Dia membuka pintu.

"Saya dah pulang" seperti biasa mereka tidak kisah akan Irene. Irene sudah biasa dengan mereka. Irene menuju ke bilik nya.

 

Setelah selesai mandi, Irene membaringkan tubuh di atas katil. Dia masih terbayang wajah Luhan dan ciuman tadi. Dia tersenyum seorang diri kemudian terlelap,
____________________________________________________________________________________________________________________

Irene menyikat rambutnya dan lekas turun daripada rumah. Dia mengambil kasut dan berlalu pergi. Dia masih mahu berjumpa dengan Luhan. Dia belum meluahkan perasaannya kepada Luhan. 

Dia membeli roti di gerai berdekatan dengan taman dan air. Dia belum bersarapan. Dia duduk di tempat kelmarin dimana dia dan Luhan berjumpa. Dari pagi sampai ke petang dia menunggu Luhan, sekali sekala dia berjalan di persekitaran tersebut tetapi Luhan masih lagi tidak muncul. Beberapa orang makcik juga menegur Irene supaya pulang kerana Irene menuggu terlalu lama.

Hari hendak gelap, Irene mengeluh panjang.

 

Dia masih mahu mencari Luhan. Dia bangun dan berjalan pulang. Dia rindukan Luhan walaupun tidak pernah kenal,tetapi dia rindu. Air mata dia mengalir tetapi dia laju mengelap air mata nya. Mungkin sudah tiada harapan. Tiba-tiba..

"Irene!" Irene terdengar suatu suara yang sangt dikenalinya. Suara lelaki yang dia baru kenali kelmarin. Dengan gembira dia berpaling ke belakang tetapi tiada sesiapa yang berada dibelakangnya. Irene fikir di berhalusinasi, mungkin kerana terlalu lama berada di luar dengan cuaca panas. DIa berpaling ke hadapan tiba-tiba seorang lelaki yang dia kenali berada di depanya dengan senyuman manis seperti kelmarin. Irene tersenyum lebar. Dia memeluk Luhan. Luhan memeluknya kembali.

"Takkan dah rindu" kata Luhan. Irene memeluk Luhan erat. Luhan tersenyum sinis.

"Saya datang pun sebab cari awak juga" kata Luhan. 

"Betulkah?" tanya Irene. Luhan mengangguk.

"Saya tak sempat nak cakap kelmarin, saya sukakan awak! Mungkin ia terlalu cepat tapi saya ikhlas." kata Irene.

"Saya pun sukakan awak, Irene" kata Luhan kemudian mencium pipi lembut Irene.  Muka Irene merah padam, dia seakan tidak percaya.

"Kenapa awak lari kelmarin? Kenapa diorang kejar awak?" Tanya Irene ingin tahu.

"Oh, hmm, macam ni, family saya paksa saya kahwin dengan perempuan yang saya tak suka sebab saya takde calon lagi. Selagi saya tak kahwin selagi tu ayah tak boleh bagi saya syarikat kepunyaanya. Sebab tu la pengawal peribadi ayah saya kejar saya tu" kata Luhan sambil ketawa kecil. 

"Oh.."

"Tapi saya dah jumpa calon yang tepat"

"Huh?"

"Awaklah Irene" luah Luhan. Mereka kemudian memeluk erat. Irene sangat gembira.

"Jom, saya bawa awak jumpa keluarga saya" kata Luhan kemudian tiba-tiba mengangkat badan kecil Irene.

Irene mengangguk gembira. Akhirnya kedua pihak keluarga setuju dan ibubapa Irene sudah tidak bertengkar lagi. Hidup Irene bertambah ceria dengan kehadiran Luhan. Walaupun ianya cinta pandang pertama, tetapi mereka berdua yakin, ianya akan kekal sepanjang hayat.

________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________

 

Wahh siap jugak >< Tadi dah siap tapi tup tup line internet takde. So, kena taip balik. Sorry sebab menunggu ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
alya_yy
#1
Klau nk tuka story yg dh request hritu blh x ?
starlightkim_
#2
Chapter 24: Cam comel je hye ju..best jugak cite ni..
starlightkim_
#3
Chapter 23: Bestnya..thanks sbb buat request saya..
bigbangtanboys
#4
1.Han JooMin
2.Jeon Wonwoo
3.Comedy,Friendship,romance
4.Wonwoo seorang yang pendiam dan jarang bergaul dengan orang sekeliling tapi dia pelajar 'hot' kat sekolah.Pada suatu hari,JooMin si mulut murai pindah kat sekolah Wonwoo.JooMin suka kacau Wonwoo sbb sukakan Wonwoo.Ending dia suka hati author-nim...

Hehehehhe...dah cam description pulak....^o^
starlightkim_
#5
Chapter 22: Well..cerita ni pun best juga..manna author dapat idea nk buat cerita??walau apapun..teruskan usaha..
alya_yy
#6
Nk req

1. Song Rahyun
2. Chanyeol EXO
3. Romcom worklife
4. Rahyun & Chanyeol work as ___ *author choice* . Dieorg ni slalu ditugaskn bersama . Makin bnyk memori bhgia yg dicipta . Lama kelamaan mereka sedar yg mereka suka antara stu sme lain .

Happy ending .
Bngtnsvntn #7
Nk request
1)Jung Taerin
2)Mingyu(seventeen)
3)romantic comedy schoollife happy ending
4)mingyu suka gduh dgn taerin . tapi dorng x tau yg dorng ni sbnarnya rapat & suka antara satu sama lain dkt laman sosial
k-hope
#8
Chapter 20: Wow!!Daebak!!Jjinjja daebak...memang best citer awak buat ni...masa bce tu,rasa macam sye pulak jadi watak tu...*perasan*...hahahhaXD....tq..^_^
btsmylife
#9
~~NK REQ~~

Jung Yumi
Wonwoo SEVENTEEN
romantic,happy
Yumi ngan Wonwoo dh lame kwan baik..mula satu hari ni..Wonwoo mule suke dekt yumi..jdi die try nk buat suprise sebb birthday Yumi nk dekt..
mase hari jadi yumi..wonwoo confess kat Yumi..and kiss scene...awk buat lah mcm mne pun..tpi happy ending kay??