pendapat saya tentang isu Malaysia

firstly, alfatihah kepada mangsa islam yang terkorban.. serius rasa pilu dan sedih lepas dengar berita MH!7.. MH370 pon masih meninggalkan kesan dan sehingga sekarang kotak hitam masih belum ditemui..Ya Allah, dugaan apakah ini. dengan kes Sabahnya. saya bukan nak berpolitik tapi saya rasa kesian dengan Najib. terlalu banyak perkara malang menimpa. Malaysia mangsa keadaan!

pasal kes MH370. memang tiada info ape-apa tapi tetap saya mengatakan malaysia jadi mangsa antara perebutan kuasa ekonomi antara China dan Amerika, memang dah jelas, dan sekarang kes MH17 ialah isu blok dunia antara Amerika dan Rusia. kesian Malaysia, jadi pihak berkecuali dan sekarang nak sokong mana? dua-dua amerika dan rusia dipercayai bersalah, memang dah sah pihak pemisah Ukraine yang tembak.. puncanya kapal terbang salah masa, dan hampir sama corak dengan kapal tentera.. aduhai,kesian. sekarang memang PBB main peranan penting. tak tahu nak cakap ape lah kalau Majlis keselamatan tak ambil siasatan menyeluruh. 

apa-apa pon tetap berdoa untuk saudara islam di Gaza.. boleh jadi propaganda rejim zionis tu nak alih tumpuan dunia ke rusia agar serangan ke atas Gaza boleh dilakukan bertubi-tubi...Ya Allah.. 

Comments

You must be logged in to comment
ELFlisa #1
macam-macam yg jadi kat Malaysia tapi yg penting kena sabar dan ingat apa yg berlaku ada hikmah disebaliknya...
Izzati_2jin_wifey
#2
btol apa awak ckap ni, kita sbgai rakyat Malaysia kena sabar dan terus berdoa je lah :(
saya pon kesian dgn tan sri najib... satu demi satu musibah kena kt Malaysia /sigh
NinaNaz
#3
Kes Sabah? Yang pasal kena serang lanun tu ke?