Fanfic Idol + Sejarah?

persoalan yang bermain dalam fikiran saya sekarang ni ialah......

Kalau saya buat fanfic tema sejarah, adakah ia akan menjadi fanfic 'terbiar'? Faham-faham je la kan, sejarah.. S.E.J.A.R.A.H . saya pasti tiada lagi fanfic melayu yang buat genre sejarah, kecuali satu saya jumpa pasal hikayat Suho, tapi ia lebih kepada genre komedi. Sejarah yang saya nak selitkan mungkin sejarah betul, dan sebagai seorang yang menghormati sejarah, saya tak suka sejarah yang dipesongkan. Jangan risau, saya takkan buat sejarah pasal tanah melayu, derrr tanah melayu tiada kaitan dengan orang korea.. hehe. kronologi masa saya nak buat ialah dalam kurun 14 atau 15, dalam era Dinasti Ming. Ya, dinasti china dan tentunya saya akan pilih idol yang dari china seperti ahli2 seventeen, got7, EXo-M, dan watak korean itu sendiri.. Apa yang pasti saya akan gunakan watak tiga beradik Daehyun, Baekhyun dan Taehyung. Idea dalam kepala otak ni masih samar-samar tapi latar masa yang saya nk gunakan ialah masa Dinasti Ming. *korang bole google kalau korang rajin nak tahu pasal dinasti ni* 

berbalik kepada persoalan tadi, adakah wujud pembaca yang akan subscribe dan baca kalau saya buat cerita sejarah ni macam ni? saya perlukan response jujur anda, sebagai pembaca...

 

Comments

You must be logged in to comment
AhSongyi #1
saya akan baca :D
kalau ada masa :3
cerita awak akan jadi unik ;)
[deactivated] #2
Sy rse xde mslh klau awak nk wat citer sejarah. Tak smestinya org xkan baca ff awak hnya sbb bergenre sejarah kan? Ia berbalik kpd kreativiti awak la. Klau citer awak mnarik, xkira la genre ap pun, org msti akn bce punya. So, fighting! Pstikn citee awk tu rare and awesome kay? InsyaAllah, sy akn follow up! :)
LixingYifan #3
setengah penulis memang takut orang takkan baca cerita mereka.tapi,kalau anda nak buat cerita itu untuk menarik banyak pembaca,saya rasa anda kena berani sikitlah.sebab takut orang susah nak terima.tapi,kalau anda buat untuk kepuasan sendiri,dialu-alukan.sila teruskan rancangan anda itu ^^
Death_Silence
#4
Aku!! hahaha.. *Angkat tangan*
Cerita sejarah ne unik sebenarnya, so just try tulis cerita sejarah.. hehe..
kaywuu
#5
Saya akan baca sbb kisah yang berunsurkan sejarah ada keunikan dia tersendiri ><
p/s: sy pernah berangan ff suho dlm era filem p.ramlee. xP cthnya era filem penarik beca. ^^"