PSIKO

Description

***

Pembunuhan - Satu kes pembunuhan kejam telah berlaku di suatu kawasan di Busan dan perkara ini telah mengejutkan ramai penduduk di kawasan itu. Setiap hari mereka hidup dalam ketakutan selepas kejadian yang maha dahsyat itu berlaku. Apabila malam menjelang, kawasan itu akan menjadi senyap sunyi seakan tidak berpenghuni. Setiap hari, pihak polis akan digesa untuk melakukan siasatan dengan cepat supaya mereka dapat hidup dengan aman seperti biasa. Segala inisiatif telah diambil. Namun, usaha mereka sia-sia. Pembunuh masih tidak dapat dijejak.

 

Cho Miran – Seorang bekas polis undercover. Berhenti kerana menuruti permintaan mendiang ayahnya. Dipanggil untuk bertugas kembali untuk menyiasat kes pembunuhan di Busan. Pada mulanya, dia enggan. Namun, disebabkan dia memerlukan sesuatu. Dia setuju juga akhirnya.  

 

Sekolah Menengah Busan (rekaan semata) – Lokasi di mana Cho Miran perlu melakukan siasatan solonya. Sekolah yang terkenal sebagai sekolah bermasalah. Pelajar-pelajarnya bukan seperti pelajar-pelajar yang selalu dibayangkan oleh akal.

 

EXO – Sekumpulan pelajar yang dikatakan ‘The Most Wanted’ di dalam sekolah. Kumpulan yang mempunyai masalah disiplin yang sangat serius. Lokap boleh dikatakan rumah kedua mereka. Khabar angin mengatakan bahawa merekalah pembunuh kejam pelajar lelaki itu. Tiada bahan bukti yang mampu membuktikan kebenaran itu. Pihak polis tidak mampu membuat apa-apa. Sebaliknya, hanya mampu memerhatikan gerak-geri mereka dari jauh.

 

Psiko – Itulah permainan paling besar dalam cerita ini.

 

***

 

Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata. Tidak ada kena mengena dengan real life issues atau apa-apa pun. Setiap kesalahan tatabahasa dan kesulitan amatlah dikesali.

 

***Watak berkemungkinan akan hapus satu per satu***

Foreword

Hi people. I'm back on this site to continue back my passion in writing. I'm actually inspired enough to write a story about psycho after watching few action movies and reading some action fictions on this site. I wanna apologise first before i start writing this story. I'm sincerely sorry if I am not able to show some good emotion in this story since this is my very first writing this such story. If it kind of 'lari' from the exact one. I'm sorry. I'll try my best to not mess up with this story. Your compliments/opinions are both welcomed. 

 

Inspired by:

The Bourne Movie Series

Taken Movie Series

Another

Raudhah - Awang Murshid

ADAM - Awang Murshid

Passage 20:34 - get2herheart

The Blood Brother Code & Blood sister - Korekrypta

Love Me Right Teaser MV - EXO

PathCode EXO teasers

 

ps: i don't plagarize from any of these sources. i am just inspired by them. Don't misunderstand me.

double ps: i am still not able to write fiction in english yet ;m; i really want to ;m; i hate my life tsk

 

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet