Weirdo

The Dark Magic

Sakit. Benci.

     Olivia rasa sakit. Badannya dapat dirasai dibaling benda. Dia tak berdaya untuk membuat apa-apa. Dia marah sangat-sangat kepada geng pembuli disekolahnya. Setiap kali nak membuli dialah mangsa. Asrama yang teruk sekali. Air matanya mula menitis. Dia nak pindah sekolah! Emaknya tidak pernah kisah tentangnye, dia hanya bibik di rumahnye sendiri. Dia masuk asrama sebab nak lari dari ibunya. Tapi sekarang, dia nak lari dari pembuli-pembuli disekolahnya itu. 

    Mereka menarik Olivia memasuki tandas asrama. Mereka menolak Olivia sampai jatuh. Lantai licin, apabila Olivia jatuh dia 'slide' sedikit kebelakang. Dia cuba untuk bangun tapi tak berdaya. "Berani kau kacau boyfriend aku kan!" Marah ketus pembuli-pembuli tersebut. Lily. Kali ini mereka membuli ada sebab tapi sebab tu tak dapat nak diterima Olivia kerana dia tak ada hati pun dekat si Park Chanyeol si tinggi lampai tu! 'Boyfriend? Obviously! Your boyfriend is not my taste. Leave me alone' desis Olivia dalam hati. Lily menumbuk muka Olivia. Olivia terbaring. Lily menendang Olivia sampai ke dinding. Olivia menutup mata.

Basah.

    Dia membuka mata kembali. Dia melihat atas. Pancuran air keluar dari paip. Shower tu telah dibuka oleh kawan-kawan atau pengikut-pengikut Lily. Nana. "Best mandi?" Soalan itu keluar dari mulut Lily. Sakitnya hati aku ni! Kalau dapat tumbuk si Lily tu memang melanting kebelakang! 

NI NO NI NO NI NO !

    Siren cikgu didengari jelas oleh semua orang yang berada di dalam tandas. Aku menutup mata kembali. Lily and the geng telah lari menyelamatknan diri. Masuk seorang budak dengan siren yang selalu dipegang oleh cikgu. Dia menyentuh Olivia. Olivia membuka mata kembali. Melihat perempuan yang berada dihadapannya. "Kwenchana?" Tanya perempuan itu dengan lemah lembut. Taeyeon. Leader SNSD. Mereka geng paling baik dalam asrama ni. Semua orang mereka tolong especially orang macam Olivia. 

BAM !

   Taeyeon menutup pintu. Baru sahaja pergi report cikgu tentang kes Olivia. Olivia sekarang ni mahu balik rumah. Dia nak pindah asrama yang lagi menyeronokkan. Tidak lama kemudian C. Lee masuk ke dalam bilik kesihatan. "Olivia, im sorry to hear about you," cikgu perempuan yang peramah itu Mencangkung dihadapan Olivia yang sedang duduk diatas katil itu. C. Lee mengusap kepala Olivia. "Cikgu bagi kamu cuti untuk beberapa hari ok?" Cuti? Yay! Dia kembali ke rumah nerakanya! Neraka-neraka at least dia tidak dibuli oleh Lily and the geng.

~

   Kereta C. Lee memasuki perkerangan rumah kayu ku itu. Rumah tersebut sudah usang seperti tiada orang yang tinggal didalam nya. Aku mula membuka tempat isi barang dibelakang kereta. Malam ni dia tak akan tidur di dalam bilik yang perlu dikongsikan 4 orang lagi. Dah tak perlu nak basuh baju lagi. Dah tak perlu kemas katil sendiri lagi. Sekejap. Kena buat juga, kau jangan kau balik rumah goyang kaki. Queen dalam rumah tu kau tak selesaikan lagi. 


Tok! Tok! Tok!

   Olivia mengetuk pintu rumahnya sendiri. Krikk.. Pintu tersebut dibuka oleh orang dalam. Emaknya terpapar dihadapannya. "Kau buat apa dekat sini balik asrama sekarang!" Marah emaknya.

"Tidak!" Balas Olivia sedikit kurang ajar. 

   "Apa?!" Tangan Puan Song sudah naik ke atas bersedia untuk memukul Olivia. "Mak cik!" jeritan C. Lee didengari Puan Song. Puan Song menurunkankembali tangannya. "Kau buat apa hantar si pembawa masalah ni ke sini?" tanya Puan Song sambil memeluk tubuh. "Dia selalu kena buli dekat asrama mak cik jadi saya bagi dia cuti selama 1 minggu" balas C. Lee. 1 minggu, Yes. Olivia kena cari jalan untuk pindah sekolah selama seminggu ni. 

Ssrup..

  Teh bunga itu dihirup oleh C. Lee. "Dah kau cikgu boleh balik, menyebok je!" marah P. Song ke arah C. Lee yang innocent itu. C. Lee mengehembuskan nafas panjang. "Saya minta diri dulu." minta C. Lee sambil bangun dan membawa beg tangan hitamnya keluar dari rumah. "Terima kasih cikgu.." Olivia meyapa C. Lee. C. Lee hanya mengganguk sambil tersenyum. "Mak saya rehat dulu ye.." selepas sahaja C. Lee keluar bersama keretanya dari kawasan rumah itu terus sahaja Olivia minta untuk berehat. "Berehat?" soalan itu keluardari Puan Song.

   Puan Song menarik rambut Olivia. Sakit. Itu sahaja yang keluar dari mulut Olivia. Dia menangis. Mungkin dia sudah biasa dengan Puan Song tapi dia tetap menangis setiap hari sehingga tiada air lagi yang boleh menitik. Puan Song menolak Olivia ke baju-baju kotor. "Bagus lah kau balik, rnigan beban aku, ringan beban duit aku!" Olivia faham disebalik ayat Puan Song. 

Tok! Tok! Tok!

   "Harini korang boleh balik, tiada gaji untuk harini kerana pencuci baju dah ada," terang Puan Song kepada budak-budak yang selalu mengutip baju-baju kotor untuk dibasuh dengan harga 2000 won setiap kali satu basuhan. Budak tersebut mengintai melihat apakah situasi didalam. "Kamu V, asal kamu yang kerja mana mak kamu? Bukan sepatutnya kamu dekat asrama?"

   Lelaki yang mengintai itu terkejut dan oandang semula ke arah Puan Song. "Mak saya sakit kat rumah minggu depan saya naik sekolah balik." Balas lelaki tersebut yang dikenali sebagai nama samaran V atau nama sebenarnye Kim Taehyung. Olivia keluar dari rumah dengan bakul ditangan. Matanya merah punca menangis. "Anak mak cik?" tanya V.

"Anak? Menyampah mak cik dapat anak yang pembawa masalah, bad luck" jawab Puan Song

  Olivia memandang ke arah lelaki tersebut. Lelaki itu terkejut dengan pandangan Olivia lalu terus beredar dengan basikalnya. Olivia selesai menyidai baju. Dia masuk kedalam rumah. Dia menutup pintu dan menuju kearah bilik. "Eh! Nak pergi mana tu?" tanya Puan Song terhadap olivia yang sedang dala perjalanan nak ke bilik.

"Rehat jap.." 

 "Eh! Pergi kedai lepastu belikan barang-barang yang aku tulis dekat atas meja tu." Puan Song mengarah Olivia unuk membelikannya barang. Olivia membuat u-turn, dia mengambil kerta di atas meja. "Duit?" tanya Olivia ringkas. "Ada dekat atas meja tu..." Olivia mengambil duit. Dia keluar dari rumah dan menaiki basikal dan mula pergi ke kedai.

~

"Biskut, biskut" Olivia membaca kertas tersebut. Biskut sasaran pertamanya. Dia mula memandang depan semula.

Kedebuk!

~~~~~~~~~~~~~

So macam mana ? Ok tak first chap of my first story ! LOL . Panjang gak en. Author-nim buat satu chapter 1 jam. Kalau readers nak author-nim post lagi satu chap malam ni comment bnyk-ii , upvote and subscrive lah sekali . And thanks kepada 4 orang subscribers author-nim ! Kamsa * bow * Annyeong readers !
 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
norman01 #1
the best ! update soon
parkyura98
#2
Chapter 1: kesiannya kt olivia....
update soon~~~^^