My precious One and Only. Chapters 5

My precious One and Only.

"lelaki tu yang aku jumpa hari ku.''

kata ashley dengan nada yang terkejut kerana bermimpikan lelaki itu. apa semua ni ? aku tak faham. lepas jumpa perempuan yang serupa dengan aku tu . aku mimpi pula lelaki tu. apa semua ni ? ashley kebinggung dia kebinggung dengan hal yang terjadi . dia melihat jam di diding biliknya . jarum jam suda menganjak ke angkah 8:45 p.m lamaa gila ashley memelapkan matanya dengan llangkah yang laju . dia terus ke bilik air untuk membersikan dirinya. 

***

Luhan mengambil kunci keretanya yang terletak elok di atas meja lampunya. dia terus meluruh keluar rumah dan meluncur laju membawa keretanya ke satu tempat. Luhan kelihatan terurus semula. mukanya berseri tidak seperti dulu. kelihatan tidak bermaya saja. adiknya yang bernama crysty selalu melawat oppanya di ruma persendirian milik luhan sebelum dia di hantar belajar di luar negara. kali terakhir dia bertemu dengan crysty. crysty menangis di sisinya.

 

''oppa jangan lah macam ni crysty rindu oppa'' 

crysty merengkek menarik-narik lengan baju luhan. luhan membiarkan sahaja. crysty menangis semahunya. 

''oppa''

crysty tersedu-sedu memanggil nama luhan. luhan seperti tadi. membisu seribu bahasa langsung tidak berkata apa-apa hanya membiarkan crysty menangis memcah kesunyian. kris tidak sanggup melihat adik perempuannya menangis dia juga tidak sanggup melihat adik lelakinya begitu selamanya. luhan berubah serta-merta bila kehilangan wanita yang dicintainya. kris mengeluh lemah. perlahan kris mendekati crysty untuk di bawa pulang ke rumah esok crysty akan berlepas ke Jordan untuk melanjutkan pelajaranya. 

 

''mari lah crysty. oppa kau tu perlukan masa. faham oppa kau tu cryst. dia kehilangan. jadi beri dia masa.''

kata kris yang memujuk adiknya. kris memeluk tubuh kecil crysty dan membawa crysty keluar dari rumah luhan. Luhan mengeluh dia meraup wajahnya. perlahan-lahan luhan melepaskan keluahan berat di dadahnya. di sebalik tangan yang menutupi wajahnya, dia menangis. luhan melepaskan segala yang buku di hati. rindu,menyesal,sedih,kecewa,sayang,cintadan kasihnya semua menyeksa hatinya yang kian memakan dirinya, tiba-tiba luhan meraung..

 

'arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh''

dengan air mata mencucuran dikeluarkan. luhan menumbuk cermin. nafas luhan berdolak-dalik. muka luhan merah kerana geram.tangan luhan pdengan perlahan darah mengalir jatuh ke lantai. mata luhan terancap pada sesuatu yang menari perhatiannya. bingkai gambar mell yang tersenyum cantik. luhan mendekati gambar itu. bingkai gambar yang pecah akibat jatuh dari cermin meja. luhan mengamit wajah yang diidamkannya. terbayag di matanya saat dia mengambil gambar ini.

***

"mari luhan ambilkan gambar mell.''

kata luhan yang memegang kamera nikonnya. mell yang sedang bermain dengan bunga lavender terus melihat luhan.

''tak mahu''

kata mell. yang sengaja ingin bergurau dengan luhan. luhan tersenyum nakal.

''wae??''

tnya mell yang melihat senyuman nakal luhan. luhan membiarkan sahaja pertanyaan mell berlalu. luhan masih tersenyum nakal. luhan mendekati mell. mell pula menjauh kan mukanya dari luhan. 

''luhan .. waeyo ? yaa''

kata mell yang sedang gemuruh. dalam hati luhan menjerit ingin ketawa merihat wajah cemas mell. tidak dapat di tahan lagi. luhan ketawa. lalu mengundurkan dirinya. mell mencebik. luhan merenung wajah mell yang menahan malu.

''kyeopta.''

luhan terus mencubit pipi mell.

''haishhh..''

mell terus berderi dan berlalu pergi. geram dengan tindakan luhan. luhan mengekori mell dari belakang.

''jangan ikut'' 

mell memberi arahan. luhan tersenyum. apabila mell cuba untuk berlalu pergi. luhan segera menarik tangan mell. tiba-tiba  bibir mereka bersatu. mell terdiam matanya tidak berkelip. apabila luhan meleraikan bibirnya dri bersatu dengan bibir mell. luhan tersenyum. lalu luhan memeluk tubuh kecil mell.

''gurau saja. mianae sayang.''

pujuk luhan. mell hanya diamkan dirinya sahaja.

''grek!'

bunyi tayar yang berhenti tiba-tiba.luhan menekan brek mati secara tiba-tiba. 

''arghhh!''

luhan meraung. lalu dia memeluk stereng kereta. perlahan-lahan bunyi tangisan luhan diluahkan. berat hatinya bila mengenangkan kisah lama. rindu pada mell mencengkam hatinya. terluka, terluka! rindu aku rindu ! luhan menjerit dalam hati. hujan mula membasahi bumi. hujan turut menangis seperti diri luhan. luhan mengangkat kepalanya, lampu kereta terpancar ke jalan raya. luhan terlihat seseorang di luar di hadapan keretanya. oh tidak! tidak mungkin.! itu mell..

''mell?"

wanita itu tersenyum memandang luhan. luhan meluruh walaupun hujan dia sanggup keluar. apa bila dia keluar mell telah hilang secara tiba-tiba.

''mell?''
"Mell!"
"Mell!"

luhan menjerit seperti orang gila.. tetapi tiada sahutan ..

"MELLLLLL!"

jeritan dalam tangisan . luhan terduduk di atas jalan raya. dia menangis semahunya. hujan membasahi dirinya. luhan memukul-mukul dadanya. sakitnya di situ .. tidak terkata sakitnya bagaimana.

''kembali lah melll. kembalilah !"

luah luhan dalam tangisannya. tiba-tiba..

--------To be continue--------


 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
krismine
walaupun tak best sangat but keep reading sampai ending Ok readr Thnk you , Gomawo, terima kasih heheh XD

Comments

You must be logged in to comment
Kaireen #1
Chapter 3: update soon