FATE

Our Love. (malay)

AUTHOR'S POV

((IF // TAEYEON))

Sehun melepaskan nafasnya dengan berat. Peluh didahinya yang jatuh berjurai tidak dihiraukan. Dadanya turun naik akibat berlari bagaikan tidak cukup tanah mengejar seorang gadis yang sudah lama bertakhta di hatinya. Gadis yang akan meninggalkannya sebentar lagi bersama seorang lelaki yang telah wujud dalam hidupnya sejak dia masih bayi lagi.

Mata Sehun sesaat pun tidak beralih dari memandang dua insan tersebut yang berdiri tidak jauh darinya. Kemudian Sehun mula melangkah menghampiri dua insan tersebut dan berdiri betul-betul di hadapan mereka berdua. Sehun memandang wajah mereka bersilih ganti.

"Oh Sehun..." suara gadis tersebut berbisik namun cukup kuat untuk didengari di halwa telinga Sehun.

Sehun memandang tepat ke dalam anak mata gadis tersebut, "Kim Hana... awak nak pergi mana? Awak tak kesiankan parents awak ke? Awak betul-betul nak tinggalkan bumi Korea ni? Awak memang... memang nak tinggalkan saya ke?" Sehun memegang lengan Hana.

"Sehun... she's mine," Luhan cuba merungkai ikatan tangan Sehun yang berada di lengan Hana. Perasaan cemburu mula membuak-buak dalam dirinya tatkala melihat Hana membalas pandangan Sehun.

Sehun merenung pula wajah Luhan. "What do you mean mine? She's not yours. Kau dah tinggalkan dia lah Luhan! Kau takde dengan dia waktu dia susah, sakit, give up... kau takde! Tapi bila semua dah normal, kenapa sekarang baru kau muncul?! Apa hak kau nak kata dia tu milik kau?"

"We.. we are getting back for about 1 month ago. Mianhae Oh Sehun," Hana menundukkan wajahnya tatkala berkata sebegitu. Air matanya ditahan agar tidak jatuh berderai. Entah kenapa dia tidak sanggup untuk menyakitkan hati Sehun. Adakah ini bermaksud aku mencintai Sehun? Dan apa pulak perasaan aku pada Luhan? 

"You heard her man, sekarang lepaskan tangan Hana!" ujar Luhan separuh menjerit. Biarpun ada orang yang melihat mereka bertiga dengan pandangan pelik, namun dia tidak kisah. Perkara ini harus diselesaikan sekarang juga.

"Lepaskan... lepaskan tangan ak.. aku ni Sehun," kata Hana tersekat-sekat. Air matanya yang ditahan mula jatuh berderai. 

Sehun tertawa kecil. Nafasnya bagaikan tersekat-sekat. Pegangan di tangan Hana perlahan-lahan dilepaskan. Nampaknya betullah firasat aku selama ni... diorang memang betul-betul getback? Apa aku perlu buat sekarang ni... sedangkan panggilan antara mereka juga sudah berubah. Hatinya hancur berderai.

"Jagiya... kaja.. kita dah lambat," Luhan menarik tangan Hana agar mengikuti langkahnya.

Hana memandang wajah Sehun dengan agak lama sebelum kakinya mengikuti langkah Luhan. Mianhae Sehun ah... jeongmal mianhaeyo.. dia mengesat air matanya yang sudah mula tumpah.

Sehun masih lagi berdiri tegak tanpa beralih sedikit pun. Otaknya masih tidak boleh menerima apa yang jadi sebentar tadi. Mindanya mula terbang...

 

Sehun ingatlah eh ni adalah peluang Sehun tau. Dapatkan peluang ni! Sebelum orang lain rembat baik Sehun rembat dulu. Peluang kedua belum tentu ada tau.." nasihat Niena.

 

Sehun mula sedar. Kata-kata Niena mula berlegar dalam mindanya. Dia mula kembali pada dunia yang nyata. Sehun berlari sekuat hati mencari dimana keberadaan Hana dan Luhan. Dia tiba di hadapan balai berlepas antarabangsa. 

"KIM HANA!!!!!" jerit Sehun sepuas hati.

Hana dan Luhan segera memandang ke arah suara tersebut. Luhan mendengus geram. Dia menolak Hana agar berada di belakangnya. Kemudian dia berdiri di hadapan adik tirinya. "Wae? Baliklah Sehun... aku taknak gaduh dengan kau. Kita ni adik beradik lah.."

Sehun tidak menghiraukan kata-kata Luhan. Dia menarik tangan Hana sehingga berdiri di hadapannya. "Hana..."

"Y-yah Oh Sehun..." Hana terkejut dengan tindakan drastik yang dilakukan oleh Sehun. 

Luhan menelan air liurnya, dia menarik lengan kiri Hana. Hana memandang wajah Luhan, "Kim Hana... awak dah janji dengan saya nak bagi peluang kedua kan? Saya tahu awak masih cintakan saya dan sayangkan saya," ujar Luhan sambil tersenyum manis.

Sehun memandang wajah Hana yang sedang memandang ke arah wajah Luhan, you must do it Sehun. "Hana... pandang muka saya," Hana memandang pula wajah Sehun yang berada di sisi kanannya. "Saya, saya takkan mintak peluang kedua dari awak.. saya cuma mintak satu je peluang dari awak dalam seumur hidup saya,"

"Kim Hana...." Luhan mula menyampuk. Namun tidak dihiraukan langsung oleh Hana.

Dia atau dia yang harus aku pilih? Hana mula bermonolog dalam hati. Dia memandang wajah Sehun dan Luhan bersilih ganti.

Sehun menarik nafasnya, "saya cuma nak satu peluang je Hana,"

"Kim Hana..." sekali lagi Luhan bersuara.

"Okay fine." Sehun tundukkan wajahnya seketika sebelum menyambung katanya, "saya takkan paksa awak untuk bagi saya peluang pertama tu, tapi Hana... kalau awak dapat rasa apa yang saya rasa selama ni, tolonglah Kim Hana... saya merayu dengan awak jangan pergi tinggalkan saya. Jebal," air mata Sehun jatuh berjuraian jatuh.

Hana memandang jauh ke dalam anak mata Sehun. Serta-merta air matanya jatuh menitis. Apa yang Sehun rasa selama ni? Cinta?

"Hana... pandang oppa.. awak tak ingat ke time kita celebrate anniversary kita yang pertama sama-sama? Anniversary kita yang ke-3 tahun. Awak tak ingat? Awak taknak jadikan anniversary ke-4 tahun ni anniversary yang bermakna? Kita akan kahwin pada tarikh yang sama... kita..."

"Dahlah Luhan. Kau tak payah tipu Hana lagi. Hana... for your information, segala apa yang jadi pada anniversary korang yang ke-3 tu semua adalah rancangan saya. Saya aturkan semuanya. Saya yang tulis love quotes kat pokok tu, saya yang pilih dan belikan cincin untuk korang berdua... sayalah yang macam orang bodoh sakitkan hati saya sendiri dengan siapkan segala persiapan untuk anniversary orang yang saya cinta..." 

Kata-kata Sehun sebentar tadi benar-benar meremukkan hati Hana. Dia tersenyum kelat kemudian dia memandang wajah Luhan yang sedang memandang wajahnya dengan sayu. "Betul ke apa yang Sehun cakap tu tadi Luhan?" Hana melepaskan tangannya di pegangan tangan Luhan.

Luhan mencapai tangan Hana sekali lagi, "jagiya... oppa mintak maaf... oppa..."

"Woah.. memang betul lah ni? I just can't accept lah! How dare you tipu I Luhan?! I thought it was really you who... saya.. saya tak sangka. Waeyo Luhan? Wae?!!!!" Sekali lagi Hana merungkaikan pegangan tangan Luhan.

"Jagiya..." Luhan mencapai dan menggenggam erat pergelangan tangan Hana sehingga Hana mengerang kesakitan.

"Luhan... sakitlah! Let me go..."

"Hyung!!" Sehun menumbuk wajah Luhan. Tumbukannya tepat mengena pada wajah tampan Luhan. Sungguh dia tidak boleh melihat perempuan yang disayanginya disakiti.

Hana terus memeluk badan Sehun, "hajima... hajima..." 

Dada Sehun turun naik memandang wajah Luhan yang sudah pecah bibirnya dan luka mula mengalir. "Mianhae hyung... saranghandago hyung..." Sehun terus menarik lengan Hana agar mengikutinya. Luggage milik Hana yang berada di sebelah Luhan langsung tidak dihiraukan.

 

 

 

Sehun membuka pintu kereta BMWnya untuk Hana. Hana segera masuk tanpa bercakap apa-apa. Yang dia tahu sekarang ni, dia nak nangis. Dia tidak kuat untuk hadapi semua ni. Kenapa sampai ada ujian macam ni untuk aku? Sekarang baru aku sedar... yang aku ni sebenarnya dah tak cintakan Luhan. Cintakan Luhan tu hanyalah alasan untuk elakkan perasaan cinta aku terhadap Sehun. Perasaan aku pada Luhan hanyalah perasaan sayang. Perasaan sayang pada seorang abang. Tapi kenapa kau bodoh boleh terima untuk getback dengan Luhan? Kau dah sakitkan hati dia... Kim Hana. 

Sehun terus memandu menuju ke Han River. Tempat mana yang sesuai untuk hilangkan stress? Tak lain tak bukan, Han River lah. Biarpun dia tahu, Han River ni tempat bersejarah untuk Luhan dan Hana kerana tempat ini yang dicadangkan oleh Sehun 3 tahun lepas untuk Luhan confess kan perasaan cintanya pada Hana. Namun, Sehun tidak peduli. Ni tempat yang sesuai untuk tenangkan fikiran.

Sehun memarkirkan keretanya di satu tempat yang agak tereperosok dan jarang orang lalu. Kemudian dia memandang wajah Hana yang masih berdiam tanpa berkata apa-apa. Dia tahu, Hana masih memikirkan hal tadi.

"Kim Hana... awak okay tak? Ada sakit kat mana-mana?" suara Sehun memecahkan kebisuan antara mereka. Sehun membelek tangan yang sudah mula lebam akibat genggaman erat Luhan sebentar tadi. "Aishhh this hyung..." Sehun membuka dashboard keretanya kemudian dia mengeluarkan first aid. Dia meletakkan minyak pada lebam di tangan Hana, "sakit tak?" soal Sehun sambil memandang wajah Hana.

Hana menggelengkan kepalanya. Hana memandang lama wajah Sehun. Dia rasa terharu ada orang yang terlalu ambil berat pasal dirinya. Sedangkan Luhan pun tak pernah layan dia sampai macam ni...

Sehun melepaskan nafas leganya. Kemudian dia membelek wajah Hana. "Ada sakit-sakit tak kat muka? Jangan nangis lagi, dahlah awak tu kalau nangis eyebag senang je nampak," bebel Sehun lagi.

Hana tersenyum segaris. Sehun pun perasaan apa yang akan jadi pada matanya jika dia nangis terlampau lama. Sedangkan Luhan pun tidak pernah mengetahui hal tersebut...

Hana memegang kedua-dua pipi Sehun. Kemudian Sehun memandang wajah Hana setelah selesai meletakkan first aid di dalam dashboard itu kembali. "Waeyo Hana ah?" Kening Sehun terangkat sebelah.

Tanpa menunggu, Hana terus mencium bibir Sehun. Sehun tersentak. Dia terasa bagaikan berada di awang-awangan. Adakah ini bermakna Hana dah terima cinta aku? Tanpa menunggu, Sehun membalas ciuman Hana.

30 saat telah berlalu...

Hana menjauhkan bibirnya dari Sehun. Namun, dahi mereka berdua masih bersatu. Hidung mereka bertemu antara satu sama lain. Hana membuka matanya dan merenung wajah Sehun. Sehun turut merenung wajah Hana.

"Awak dah terima saya?"

"Mianhae Sehun ah..."

"Untuk apa?" air liur yang ditelan Sehun mula terasa payau.

"Untuk buat awak sakit hati, untuk buat awak macam orang bodoh tunggu saya, untuk buat awak macam bodyguard saya yang selalu ada disamping saya tak kira saya susah, sakit, give up, happy, marah and macam-macam lagi. Untuk buat awak bazirkan waktu bila saya mintak awak temankan saya. And segalanya..." Hana merenung ke dalam anak mata Sehun.

"Gwenchana.. saya tak kisah. Asalkan awak happy, saya pun happy untuk awak Hana,"

Hana menundukkan wajahnya, air matanya menitis sekali lagi. Dia sedar yang selama ni, sebenarnya dia cintakan Sehun. Patutkah aku beri dia peluang pertama? Kalau dia buat benda yang sama macam abang dia buat dekat dulu macam mana?

"Hana... saya takkan paksa awak," Sehun tersenyum segaris, "because I know... love is not being with the person you love. But allowing them to be happy.. so if awak tolak..."

"Saranghaeyo Sehun ah..."

Sehun mengerutkan keningnya, aku salah dengar ke tadi? "Mwo.. mworago?"

Hana tersenyum segaris, "saranghaeyo"

Mulut Sehun ternganga sedikit. "Awak dah terima saya?"

"Ne," Hana tersenyum manis memandang Sehun yang sedang tersenyum bagaikan tidak siuman. "Yah jagiya... stop smiling like that!"

Sehun tersengih sekali lagi apabila dengar Hana menyebut perkataan 'jagiya'. "Hhahahahha aigoo my baby... I love you Kim Hana,"

"Nado, Oh Sehun..."

Hana memandang ke arah Han River. Aku tahu aku tak buat pilihan yang salah. He is the one for me. No one else. Dialah sebenarnya cinta pertama aku sebelum aku cintakan Luhan, so aku yakin yang dia adalah untuk aku. Bukan Luhan. Luhan terlalu baik untuk aku dan aku tidak layak untuk dia. Mianhaeyo Luhan sebab Hana dah sakitkan hati Luhan, I know, I'm a bad girl. 

Luhan, you had your chance. But, you blew it. I don't know why but I can't give you another second chance. Mianhaeyo.. 

Sehun, if you're the one for me... tolonglah jangan sia-siakan peluang pertama saya untuk awak. Jagalah peluang pertama awak baik-baik sebab saya tak janjikan peluang kedua untuk awak.

Sebab, peluang kedua biasanya lebih menyakitkan daripada peluang pertama.

 

 

 

 

-THE END-

(A/N) Annyeonghaseyo.... long time no seee... 

Omg tak sangka ff ni dah habis!!!! Alhamdulillah. Saya tak sangka saya dapat habiskan ff ni hmm *nangis*

Sorry kalau ending dia tak best. I know I'm not a good author hmm mianhaeyo *bow 90 degree*

Hehehehe sebenarnya ada epilog dia... nanti saya update arrasso? And nantikan ff baru saya tapi lepas SPM lah saya buat okay :'')

*sorry if ada typo.. saya tak double check hmmmm bye :(

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
fna_shn
Maaf kalau ff saya ade persamaan antara korang punya ff. Mungkin kite mempunyai buah fikiran yang sama. Err hehe, ok bai!

Comments

You must be logged in to comment
youngminbfminwoo
#1
Chapter 24: I ❤your storyyyy
Dragneel09 #2
Hai awak.... blh x tag kan malay sahaja...Supaya nanti ramai yg perasn cerita ni...^^
_fs_abby
#3
Chapter 23: kalau aku jdi c hana nii, mmg aku x balik2 kat luhan nii. aku cuma dh serik kene mkn hti selalu, dhlaa die prnh curng. mak aaaih
_fs_abby
#4
Chapter 21: saya jumpa hrinii, dh abis semua chapter saya dh bace, hahaha, update lgi yee! saya suka sangat!
youngminbfminwoo
#5
Chapter 17: cantiklah poster! I love it! Boleh tolong ajarkan cara nak buatnya??? hehehe.... Saya suka sangat dengan cerita awak!
parkyura98
#6
Chapter 17: baiknya...sehun....rasa cam jatuh cinta pulak ngan dia
XD
farahayusofea #7
Chapter 13: Ni je ker cerita ye??? Mane penamat nye? Ending??
youngminbfminwoo
#8
Chapter 9: fighting! buat banyak chapter lagi, saya tunggu!
layna_ #9
Chapter 9: Eonni!! Wahhhh well done..
youngminbfminwoo
#10
Chapter 8: update soon! daebak1!