A secret

Our Love. (malay)

((Hafiz Suip & Adira // Untuk Cinta))

"Sorry Hun, noona lambat sikit hehe..." ujar Niena sebaik tiba di meja yang diduduki oleh Sehun. Niena meletakkan coat berwarna coklat cair di kerusi sebelahnya.

"Ah gwenchanayo noona.. noona nak minum apa? Sehun belum order lagi ni. Jom order dulu," kata Sehun. Tanpa menunggu jawapan Niena, dia terus memanggil waiter yang berdekatan lalu memesan minuman.

"Dah lama ke Sehun sampai?" ujar Niena.

"Lamalah jugak. Dekat setengah jam yang lepas... tulah noona lain kali punctual lah sikit! Kita kena ikut budaya orang Jepun. Datang awal sebelum waktu yang dijanjikan..." Sehun mula berleter ala Mak Jemah.

Niena membuat muka toyanya, "yah.. kau ni dah macam popcorn dah.. nak berleter buat apa? Buat cair tahi telinga aku je... tumbuk jugak kang,"

Sehun ketawa sambil menggelengkan kepalanya. "Tak habis-habis dengan trademark tumbuk dia tu.."

"Eleh suka hati aku lah. Kau budak-budak lagi apa tau?" ujar Niena sambil tersenyum tipis.

"Apa budak-budak pul...." kata-kata Sehun terhenti tatkala order yang dipesannya sebentar tadi telah sampai di meja mereka.

"Hah ada apa kau nak jumpa noona ni?" soal Niena sebaik waiter yang menghantar minuman berlalu pergi dari meja mereka.

"Noona... Hana ada WhatsApp dengan Niena semenjak dua ni?" ringkas soalan Sehun. Wajahnya mula kelihatan serius.

Niena menggelengkan kepalanya. "Takde pun lah. Dia diamkan diri je sekarang ni dengan noona.. lepastu kan..."

"Lepastu apa noona?"

"Noona tengok muka Luhan sekarang semakin berseri-seri. Kenapa eh? Does anything happen to your family? Good news?" soal Niena secara teliti.

Sehun terdiam seketika. Good news? Memang takde. Sepupu aku nak kahwin pun lambat lagi, nak tambah pakcik atau makcik baru pun memang macam takde peluang lagi. Good news memang takdelah..

"Yah Oh Sehun! Aku cakap dengan dia.. dia boleh berangan pulak tah dah terbang ke alam mana tah tu. Cissss" marah Niena.

"Mianhae noona. Hm buat masa sekarang, takde lagi good news... tapikan, Sehun rasa Hana dengan Luhan dah getback lah noona..."

Niena yang sedang menghirup air mula tersedak. Orang-orang disekelilingnya memandang ke arahnya dengan pandangan pelik. Niena mencapai tisu di hadapannya lalu mengesat air yang tumpah di atas meja. "OMO! GETBACK?!"

"Hak ah. Sebab pagi tadi Sehun ada jumpa Hana lepastu dia pandang phone dia sampai tersengih-sengih then Sehun tanyalah dia yang dia tengah buat apa sampai tersengih-sengih ngadap phone tu.. dia cakap dia WhatsApp dengan Luha. Nonsense sangat lah noona kawan dia nama Luha,"

Niena terdiam. "You means Luha tu Luhan?"

"Yes noona. Siapa lagi kalau bukan Luhan? Tapi bila Sehun tanya dia balik, Luha tu Luhan ke then dia cakap dia tengah WhatsApp dengan noona and that's it," wajah Sehun tertunduk.

Niena menutup wajahnya menggunakan kedua telapak tangannya. Hancur plannya untuk melihat Hana bersama dengan Luhan. Kenapalah Hana ni bodoh sangat masih nakkan Luhan lepas apa yang dia dah lalui dulu?

"Noona..." mata Sehun mula berair. Bahunya turun naik menahan air mata daripada jatuh berderai di hadapan orang ramai. "Sehun cintakan Hana sangat-sangat noona.. apa Sehun nak buat sekarang ni noona? Kalau dia tinggalkan Sehun macam mana? Sehun taknak kehilangan Hana buat kali kedua..."

Niena memandang jauh ke dalam anak mata Sehun. Jujur Sehun benar-benar cintakan Hana. Dia sendiri terpegun apabila seorang lelaki sanggup menggadaikan air matanya untuk gadis yang dicintainya. Sanggup simpan perasaan hatinya biarpun bertahun-tahun.

"Kenapa susah sangat nak buat orang suka balik pada diri kita ni noona? Apa Sehun tak layak untuk dicintai ke noona? Hana ingat Sehun memain ke? Sehun dah luahkan segala perasaan Sehun dekat dia sebab Sehun tak sanggup nak pendam, nak simpan perasaan Sehun sepanjang nyawa Sehun.. adakah kisah Sehun dengan Hana akan berakhir dekat sini je?" Sehun meraup wajahnya.

Niena mengeluh perlahan, lalu dia mengusap perlahan bahu Sehun. "Sehun sabarlah...."

 

 

 

HANA'S POV

From: Luge Oppa <3

Jagiya. Jumpa dekat Sungai Han pukul 3 petang. Tempat biasa.

 

Hana meletakkan Samsung S5 di atas katilnya. Kemudian dia membaringkan tubuhnya di katil. Sudah seminggu aku dan Luhan getback tanpa pengetahuan sesiapa pun. Entah kenapa, dulu sewaktu Luhan bersama dengan Gyuri, dia terasa kehilangan Luhan. Rindu, cinta dan sayang. Tetapi, apabila bersama kembali, rasa itu semakin pudar. Semakin hambar. Yang ada sekarang ini hanyalah satu perasaan pada orang lain iaitu, Sehun. Tapi aku hanya anggap Sehun tu sebagai kawan baik aku. Tak lebih dari tu. 

Hana meraup wajahnya. Keputusan aku buat ni salah ke? Hana memandang ke arah gambar dirinya dan Luhan di sisi katilnya. Lalu dia memegang frame tersebut. Kita berdua dah ditakdirkan untuk bersama ke?

Kemudian dia memandang ke arah gambar yang tergantung di dinding. Dicapainya juga frame tersebut. Gambar sewaktu final exam setahun lepas di S.M High School. Gambar candid. Hana tersenyum melihat gambar Tao yang sedang ternganga minta disuap oleh Eunji. Kemudian, matanya jatuh pada wajah Sehun. Selama ini baru sekarang dia perasan, dalam gambar ni Sehun sedang menongkat dagu memerhatikan Hana yang sedang makan ice cream dengan comot. 

Tiba-tiba dia teringat akan sesuatu. Dia bangun lalu menuju ke almari bajunya. Dikeluarkan dan dia membuka sebuah kotak lama yang sudah berhabuk. Lalu dia mengeluarkan sebuah diari sewaktu dia di darjah 4. Warna buku itu sudah pun lusuh. Kemudian Hana duduk di atas lantai lalu membuka satu per satu helaian sehinggalah...

 

03/05/2006

Harini ada seorang pelajar baru masuk dalam kelas aku pastu dia duduk sebelah aku. Katanya dia berasal dari Korea. Handsome gilerrrrrr >v< oh ya nama dia Oh Sehun dan dia ada abang. Nama abang dia Luhan tapi dia cakap abang dia tinggal dekat China hm mixed lah kira family dia ni. Ramai gila cakap dia handsome huhu

 

21/05/2006

Aku rasa aku dah start suka dekat Sehun tulah hmmm. Hati ni mohon kuat sikitlah >.< 

 

07/01/2007

Patut ke aku luahkan apa aku rasa? Aku rasa tak patut sebab tak elok kalau perempuan terus terang. Lagipun omma cakap perempuan tak boleh tunjuk sikap desperate sebab nanti jatuhlah air muka hmmm

 

18/10/2007 

Buat apa nak luahkan? Nanti buat hancur friendship kau dengan dia je Hana. Simpan je perasaan kau. Pendamkan sepanjang nyawa. Aku taknak kehilangan kau Sehun. Kau baik sangat dengan aku. Aku sayang friendship kita. So... good bye my feeling..... :')

CLOSE YOUR EYES,

CLEAR YOUR HEART, 

LET IT GO............

 

Air mata Hana menitis perlahan. Aku mintak maaf Sehun.. aku memang tak layak untuk kau. Aku.. cintakan kau jugak waktu kita mula-mula kenal time kita darjah 4. Tapi bila aku fikirkan friendship kita, aku memang taknak luahkan. Biarlah aku pendam perasaan aku untuk selamanya, walaupun untuk sepanjang nyawa aku. Bila aku lupakan perasaan aku tu, automatik perasaan tu hilang sikit demi sikit ditambah pula dengan kehadiran Luhan, rasa cinta terhadap kau mula hilang tanpa ragu-ragu. Tapi kenapa baru sekarang kau nak luahkan perasaan kau lepas aku dah sayang dan cintakan Luhan?

Hana mengeluh perlahan. Dia menggelengkan kepalanya. Buat apa difikirkan lagi. Aku pun dah getback dengan Luhan. Dia melihat jam dinding kemudian dia bangun lalu segera menuju ke tandas mahu membersihkan diri.

END OF HANA'S POV

 

 

 

"Luhan," ujar Hana sebaik tiba di tempat biasa mereka di Sungai Han.

"Ahh jagiya.." Luhan terus memeluk Hana. 

Hana melepaskan pelukan Luhan sambil memandang ke arah sekeliling, "apa awak buat ni? Public kan? Lagipun siang ni,"

Luhan tersengih, "mianhaeyo jagiya.. oh ya come let's sit"

Mereka berdua duduk di bangku.

"Gwenchana.. ada apa awak ajak saya jumpa ni? Saya tengah buat assignment tadi," kata Hana sambil memandang wajah Luhan. Ditelitinya wajah Luhan yang sedang tertunduk.

30 saat berlalu tanpa Luhan berkata walaupun sepatah...

"Kim Hana..." ujar Luhan dengan nada yang serius.

Hana terus memandang wajah Luhan sebaik sahaja Luhan menyebut namanya dengan penuh. Luhan memandang wajah Hana dan menarik bahu Hana agar menghadapnya. "Wae Luhan?"

Luhan menarik nafas dengan agak dalam, "jom lari"

Mata Hana terkebil-kebil memandang Luhan. "Mworago?"

"Jom ikut saya lari,"

"Lari apa? Lumba lari 100 meter Olimpik yang pecut tu ke?" sengaja Hana membuat lawak. Namun, wajah Luhan yang langsung tidak ketawa itu membuatkan Hana kecut perut. Air liur yang ditelannya terasa payau, "lari apa ni Luhan?"

"Kita lari tinggalkan Korea. Ikut oppa stay dekat China," kata-kata membuatkan mulut Hana melopong. "Kita lari dari realiti. Kita tak payah balik Korea lagi,"

"Mwo? Awak dah gila ke apa ni Luhan?"

"Hana please.. saya taknak kehilangan awak. Saya tahu ramai yang terkejarkan awak sekarang ni. Saya taknak orang lain selain awak Hana, saya nak awak sorang je yang ada dalam hidup saya,"

Hana mengeluh perlahan, "Luhan... saya anak tunggal Luhan. Awak tak kesiankan parents saya ke? Parents awak?"

Luhan terdiam. Otaknya ligat berfikir. "Kalau macam tu dalam 3 bulan sekali kita balik Korea. Kita singgah lepastu kita balik China balik. Nanti kita boleh kahwin dekat sana juga. Tu impian awak kan jagiya? Awak nak kahwin dengan saya kan?" Luhan tanpa jemu memandang wajah gadis yang dicintainya itu.

Hana tersenyum segaris. Air matanya menitis. Tidak tahu sama ada mahu rasa gembira atau sedih. Tapi entah mengapa, tiba-tiba wajah Sehun terlintas di fikirannya. Entah kenapa Sehun sering kali menjadi penghuni mimpinya. Kalau aku tinggalkan Korea, macam mana dengan Sehun? Macam mana kalau tiba-tiba aku rindu dia?

"Hana?" Luhan menggoncangkan bahu Hana sedikit.

Hana tersentak lalu mengesat air matanya. "Wae?"

"Boleh tak jagiya?" soal Luhan.

Perlahan-lahan Hana menganggukkan kepalanya. 

 

Mianhae omma, appa.... 

Jeongmal mianhae Oh Sehun.....

 

 

 

To be continue.....

(A/N) Annyeonghaseyo. Long time no see yo yo~

Huhu sorry for the late update. HEHE MIANHAEYOOOO

Thanks kepada subcribers baru *bow*

OMG APA LAGI JADI ANTARA LUHAN DENGAN HANA NI? MACAM MANA DENGAN SEHUN KALAU DORANG TINGGALKAN KOREA?

TUNGGU DAN SAKSIKAN FOR THE NEXT UPDATE ARASSO? HEHEHE :)

*sorry kalau ada typo. saya tak double check*

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
fna_shn
Maaf kalau ff saya ade persamaan antara korang punya ff. Mungkin kite mempunyai buah fikiran yang sama. Err hehe, ok bai!

Comments

You must be logged in to comment
youngminbfminwoo
#1
Chapter 24: I ❤your storyyyy
Dragneel09 #2
Hai awak.... blh x tag kan malay sahaja...Supaya nanti ramai yg perasn cerita ni...^^
_fs_abby
#3
Chapter 23: kalau aku jdi c hana nii, mmg aku x balik2 kat luhan nii. aku cuma dh serik kene mkn hti selalu, dhlaa die prnh curng. mak aaaih
_fs_abby
#4
Chapter 21: saya jumpa hrinii, dh abis semua chapter saya dh bace, hahaha, update lgi yee! saya suka sangat!
youngminbfminwoo
#5
Chapter 17: cantiklah poster! I love it! Boleh tolong ajarkan cara nak buatnya??? hehehe.... Saya suka sangat dengan cerita awak!
parkyura98
#6
Chapter 17: baiknya...sehun....rasa cam jatuh cinta pulak ngan dia
XD
farahayusofea #7
Chapter 13: Ni je ker cerita ye??? Mane penamat nye? Ending??
youngminbfminwoo
#8
Chapter 9: fighting! buat banyak chapter lagi, saya tunggu!
layna_ #9
Chapter 9: Eonni!! Wahhhh well done..
youngminbfminwoo
#10
Chapter 8: update soon! daebak1!