kau dah kenapa?

The Impossible Love


*Hari pertama di kolej*

Clara kelam- kabut menuju ke kelasnya. Memandangkan dia student baru di kolej itu. Dia sampai ke kolej sangat lewat. Rakan baiknya, Neymar telah pun berada di dalam kelas. Dalam perjalanannya ke kelas., Dia terlanggar seseorang makhluk tuhan ini. Clara pun bersuara. 

"Woi!! Awak ni buta ke? Ni jalan tak tengok orang. Ish. Habis buku saya berterabur. Eghhh."

Clara pun mengutip buku2 nya yang bertaburan itu. 

Lalu lelaki tersebut bersuara "Hoi! Kau yang langgar aku, lepastu kau kate aku buta? Kau ni dah kenapa ha perempuan? Lain kali. Kau tu tengok elok2 laa yang kau sedang bercakap dengan sape." 

Clara pun terus melihat wajah lelaki itu.  Dan berkata di dalam hatinya ( ish. Ape mamat poyo ni. Dah lah langgar aku tadi. Lepas tu nak tengking2 aku. ) Clara pon bersuara sekali lagi. 

"Encik, saya bercakap dengan sopan, tetapi awak tengking2  kenapa? Meroyan ke ape? Dah lah langgar orang, lepastu taknak mengaku. Haihh. Ade jugak manusia macam ni. By the way, awak siapa ye? Saya tak tahu. Tak pernah pulak tengok muka beruk macam awak ni. Maklum lah. Saya student baru." 

Muka lelaki itu sudah merah. Bukan sebab malu. Tetapi, dia sedang menahan kemarahannya  terhadap Clara. Dia pon bercakap di dalam hatinya. ( haihh, minah ni sawan ke ape? Mulut dia macam burung kakak tua. Bercakap pot pet pot pet.) lelaki itu pon berbuka bicara.

"Egh. Minah macam ni pon wujud ke dekat dunia ni? Haihh. Siapa yang langgar siapa ni? Em. Takkan laa kau tak kenal aku? Aku senior kau. Senior yang paling popular, handsome and paling kaya dekat kolej ni.  Nama aku Oh  Sehun" 

Sehun pon menghulurkan tangan nya. Dia juga berharap agar Clara menyahut tangannya itu. Tetapi Clara hanya menjeling nya dah terus berlalu pergi ke kelas nya. Sehun bercakap sendiri di hatinya. 

" em. Takpe laa burung kakak tua. Kau sombong dengan aku ye. Nanti lah kau" 

_______________________________________________________________________________________________________

Clara's POV 

"Ish entah pape je mamat poyo gila tu. Malas aku layan" 

Aku pon teringat yang aku perlu menghadiri ke kelas. Alamak!  Apabila aku sudah menjejak kaki ke dalam kelas. Aku bersyukur bahawa tiada pensyarah di dalam kelas itu. Aku pon ter cari- cari dimanakah neymar. Aku jumpa dah dia. Aku terus berlari menuju ke bfffffff kesayangan aku itu.  Aku  pon menjerit nama nya. 

" Neymar!!!"

Dia terus menoleh kepala nya  ke arah ku.  Aku terus memeluk nya dan berkata. 

" Ney! Lama dah aku tak jumpa kau. Rindu nyaaa aku kat kau" 

Neymar pon terus  membuat troll face dan melihat ke arah ku. Dia pon berkata. 

" hoi. Ape peluk2 ni. Kau niii. Baru 2 hari kita tak jumpa. Ape lah kau ni"  kata neymar sambil mengusutkan rambut aku yang baru sahaja rebonding -.-" 

" Hahaha. Relax lah. Em. Takpe laa. Wei. Jom pergi makan kat cafeteria? " 

" ye laaaa Clara. Eh. Jom. Aku pon lapar ni" 

Kami pon berjalan bersama-sama menuju ke kantin. 

_________________________________________________________________________________________________________

Neymar's pov 

Sambil Clara khusyuk bercakap. Aku pon sempat menilik muka nya yang cantik , comel  dan dia selalu membuat aku happy. Haihh. Clara... Bila laaa aku ade cukup keberanian nak cakap and terus terang kat kau yang aku dah lame suka kat kau. Bukan setakat suka.. Aku dah jatuh cinta dengan kau sejak alam sekolah menengah.... Aku harap... Aku akan confess kat kau satu hari nanti. 

********** to be continue.... 

A/N - Macam mane cerita ni? Em em. Sorry kalau tak best. Kitaorang dah buat yg terbaik untuk fanfics ni. Korang jangan lupa subscribe and comment tau? Love you guys. -Sha/Rabi

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
FarhaLee #1
Chapter 10: Update lah lagi.....kitaorang tunggu ni...
fazreen #2
Chapter 10: Update lagi
hansoo_kimyura #3
Chapter 9: sambungan ~~~~ best ^^
Naturalpeach
#4
Neymar cedera T^T
Brazil kalah teruk!! T-----T

Apapun~~ Neymar nampak macam antagonist lols
EykaKufumeyka #5
Chapter 6: Yehet~ Yehet~ Poya la Sehun ni...

Apa2 pun FF ni best..

Update soon ... :) ^_^
fal1906 #6
Chapter 6: Sha best lh.hhehhe update soon ok?
exotic3010 #7
Chapter 3: Update soon