Chapter 1

ACCIDENTLY IN LOVE

Irama lagu 'Gee' menjamu halwa telinga Taeyeon.Tumpuannya yang memandu BMW M3  berwarna putih itu terjejas.Sementara BMW M3 itu menyusuri lorong yang menghala ke Han River,mata Taeyeon melilau-lilau melihat kelibat polis trafik kalau-2 ada berdekatan.Setelah pasti,punat telefon bimbit yang sudah pun berada di pangkuannya dipicit lalu dihalakan ke telinga.

"Taeyeon!Yeon dekat mana ni?Kenapa lambat sangat angkat telefon?Kata nak balik rumah hari ni,jadi x?" Suara Woo Bin,abang Taeyeon bertalu-talu menyoal.

"Yeon tengah memandulah oppa! Memanglah Yeon nak balik hari ni,tapi Yeon ada temu janji dengan kawan dekat Han River.Petang sikit nanti Yeon sampai rumah."Taeyeon menerangkan panjang lebar.

Telefon itu yang tadinya dipegang,dikepit antara pipi dan bahu bagi membolehkan dia membelok ke tempat parking kereta yang disediakan.

"Kalau ye pun,x boleh telefon oppa,omma atau appa dulu ke?" Woo Bin berleter

"Sorry lah oppa,Yeon x ada kredit.Balik nanti oppa top up kan boleh?Hehe.Ok lah nanti petang kita jumpa.Bye"akhiri Taeyeon manja.

Telefon itu pantas dimatikan setelah matanya terpandang petak kosong tunggal di situ.BMW miliknya meluncur membuat pusingan 180 darjah.Untuk beberapa ketika,Taeyeon memastikan tiada siapa di belakang keretanya.Setelah pasti,gear reverse ditarik,Taeyeon dengan telefon yang masih digenggam pada tangan kanan,memulas stereng kereta bagi mendapatkan side yang betul untuk memasuki parking.

Tit...Tit...Tit...Tit...Tit... Sensor kereta berbunyi seiring dengan bunyi benda terhempas ke tar.

 

 

 

 

 

OK TAK FIRST CHAP?? KALAU X BEST BAGITAU OK??

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
izatizatixoxo88 #1
Chapter 1: Update soon....daebak giler citer ni....
lovethunder #2
Chapter 1: update soon ><
angelily95
#3
letak 'malay' tag, my dear :)