Kenapa Bukan Aku?

❤ 1004 MALAY RP FANFICS ❤
Please Subscribe to read the full chapter

story by - yoseob

genre - horror

poster by - yoseob

 

Lee Jieun dan Lee Gikwang sudah dua tahun bercinta dan sekarang mereka sudah bertunang. Mereka sedang cuti semester jadi dengan izin kedua ibu bapa, mereka bercuti ke Jeju Island.

 

"Oppa, cepatlah! Jieun tak sabar nak main dekat sana!" kata Jieun sambil menarik tangan Gikwang. Gikwang tertawa kecil melihat gelagat tunangnya. "Perlahan-lahan, sayang. Nanti jatuh baru tahu." dia menasihati Jieun. Mereka sampai di hotel dan berehat di atas katil. "Oppa. oppa ingat tak kawan oppa yang mati tahun lepas?" tanya Jieun tiba2. "Ingat. Kenapa?" Gikwang menjawab. Terasa berdiri bulu romanya dan angin tiba2 bertiup dengan kencang. Dia pelik kerana tingkap semua tertutup, bagaimana boleh ada angin masuk? Dia hanya mendiamkan diri. "Tak ada apa2. Jieun teringat dekat dia saja." Jawab Jieun. Matanya ditutup menandakan dia sudah tidur. Gikwang mengeluh sambil tangannya dibawa ke pipi Jieun. "Dah dua tahun aku sayangkan Jieun, tapi dia..." Gikwang tidak dapat menghabiskan ayatnya dan memeluk Jieun erat. "Jangan tinggalkan oppa." bisiknya.

 

---

 

Jieun terbangun dari tidurnya. Dia memandang Gikwang yang sedang menonton TV. "Dah malam ke oppa?" Gikwang mengangguk. "Jom keluar. Malam ni ada pertunjukan bunga api." ajak Gikwang sambil tersenyum. Jieun bersetuju dan mereka pun keluar. "Jieun..." angin bertiup menyebabkan rambut pasangan itu berselerak. "Oppa panggil Jieun?" tanya Jieun. Gikwang melihatnya pelik. "Taklah." jawabnya. Lampu tiba2 berkelip2, dan semuanya tertutup, suasana gelap gelita. Gikwang hendak memeluk Jieun kerana dia tahu betapa takut Jieun dengan kegelapan, tetapi dia tidak merasa apa2 dia tepinya. "Jieun, mana Jieun?" t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nurainsalsabila_
#1
Chapter 13: Pfft ~ Alice tak leh blah xD Chaerin tak tahu nak lepas hajat kat mana tu :3 huikhuik xD
nurainsalsabila_
#2
Chapter 10: Sedap nama Chaeret tu ouo ~
nurainsalsabila_
#3
Chapter 9: pehh ~ Seram bhaii ~ xD
nurainsalsabila_
#4
Chapter 5: uwu ~ pelik betul xD macam alien dah kalau di-imagine-kan keadaan Junhong e_e Btw , chantek poster :3 xD
ayyaaaa_chan
#5
Chapter 13: HAHAHAHA LAWAK XD
ayyaaaa_chan
#6
Chapter 12: NI SERAM ;A;
ayyaaaa_chan
#7
Chapter 10: HAHAHA AKU GELAK KAT CHAP NI. CL TAK PERNAH LRI DRI BUAT LAWAK PFFFT XD
93Hanafayana #8
Chapter 13: Ahhahaha.....siot je...
93Hanafayana #9
Chapter 8: Sedih siot....
HyoYoon
#10
lizzy da amoi hiatus T_T

exam maaaa