pertama kali

Don't Go

Sudah dua minggu taeyeon bersekolah di MStar High School.Hari ini yoona tidak datang ke sekolah disebabkan demam dia belum baik lagi,Yoona terkena demam empat hari lepas.Jadi tinggal dia dan hyungsik saja.Hari ni mereka berdua perlu ke bilik penyiaran radio kerana semua ahli kelab penghibur akan bermesyuarat tentang camping yang akan di adakan dua minggu lagi.Jadi mereka semua perlu melekat poster dan memberitahu melalui radio tentang camping tersebut.

"Hye rim, aku nak tanya kenapa kau pindah ke korea dan kau fasih cakap bahasa korea?"tanya hyungsik sambil membawa tiga buah fail yang mengandungi maklumat tentang camping tersebut.Mereka dalam perjalanan ke bilik penyiaran radio.

"Sebab family aku tinggal kat korea.Aku dibesarkan oleh nenak aku kat china.Kat sana aq belajar bahasa korea juga,sebab tu la aq fasih"jawab taeyeon jujur.Hyungsik bukan tanya tentang family dia tapi tanya kenapa dia pindah ke korea dan macam mna boleh fasih dalam bahasa korea je.Tak lebih pada tu.

"Oooo...patut la pun"

 

 

Baekhyun , Changyeol , Kai dan Sehun dalam perjalanan ke bilik Exo.Disebabkan mereka kpop group dan telah membanggakan pihak sekolah atas pencapaian mereka , pihak sekolah telah menyediakan sebuah bilik khas untuk mereka.

"Baekhyun hyung , nak tak petang ni kita semua pergi main bowling." ajak kai.

"Hyung malas" jawab Baekhyun.Hari ni dia tak ada mood.

"Alaaaa...hyung jom la.Lagi ramai lagi best."pujuk sehun pula.Baekhyun sudah berjalan laju meninggal mereka di belakang.Hari ni dia tiada mood.

"Biar la  Baekhyun tak nak pergi.Hari ni dia tiada mood.."Kata changyeol.'kalau baekhyun marah habis la...just aku dan suho hyung je yang tahu macam mana dia marah.Ini semua sebab kejadian tu la..' kata changyeol dalam hati.

Tiba-tiba...

"Auch"

Mereka mendengar suara baekhyun dan mereka lihat baekhyun sudah jatuh.Mereka terus berlari ke baekhyun dan membantunya.

"Yah!! tak guna kau.Kau letak kat mana mata kau ataupun kau buta.HA??" jerkah baekhyun pada orang yang melanggar dia dan menyebabkan dia jatuh.Disebabkan terlalu marah dia memendang fail-fail yang bertaburan di lantai.Kai dan sehun sudah kecut perut melihat baekhyun hyung marah.inilah pertama kalinya mereka lihat.

"Kau tak apa-apa baekhyun?"tanya changyeol.

"Yah!!! kau tak dengar ke apa yang aku cakap?" jerkah baekhyun sekali lagi pada pelajar tersebut.Soalan changyeol tidak dijawab disebabkan marah dia pada budak tu.

Tiba-tiba seorang pelajar perempuan datang lalu membantu pelajar lelaki tersebut.

"Hyungsik, kau tak apa-apa ka?"tanya taeyeon sambil membantu hyungsik berdiri.

"maafkan saya.Saya tak perasan tadi.maafkan saya."kata hyungsik sambil tunduk.Taeyeon tak kata apa-apa dan melihat tindak tanduk hyungsik.

"Tak perasan?? Hey,kau letak kat mana mata kau.Kat lutut?"jerkah baekhyun.Kai , sehun dan changyeol hanya melihat saja.mereka tak berani nak cakap ,tambah-tambah kai dan sehun.

"Kawan saya dah minta maaf.Jadi sudah la.Tak kan yang tu pun tak boleh nak maafkan" teayeon dah mula marah dengan sikap lelaki di hadapannya ni.Hyungsik sudah minta maaf tapi dia masih nak marah lagi.

"Hey, kau ingat senang-senang je aku nak maafkan kawan kau ni."

"Kawan saya dah minta maaf.So, dah selesai.nak terima ka tak , tu urusan awak.Jom,hyungsik" taeyeon mengutip fail yang jatuh tadi dan menarik tangan hyungsik.

 

Sehun, Kai dan Changyeol masuk ke dalam bilik exo.Suho dan Kyungsoo sedah ada dalam bilik tersebut.Suho sedang main dengan fon dan kyungsoo sedang membaca buku.Mereka bertiga terus duduk di atas sofa.

"Eh, mana baekhyun?"tanya suho.Dia baru perasan baekhyun tiada sekali.

"Balik rumah"jawab changyeol.

"Ha?? kenapa pula?? Ada apa-apa jadi ke  kat rumah?" tanya kyungsoo.Dia sudah berhenti membaca buku.

"Hyung, nak tahu tak tadi Baekhyun hyung marah.Gila, tu first time kita orang nampak.Takut gila.."kata kai.

"Apa yang dah jadi?"tanya suho.Dia ingin tahu kenapa baekhyun marah.

mereka pun cerita la dari A hingga Z.

"la yang tu pun  nak mengamuk ka." kata kyungsoo.

"hari ini dia tak dak mood.Tu la boleh jadi macam tu." kata changyeol.

"patut la pun"

"Suho hyung nak tahu tak,perempuan tu berani gila marah balik kat Baekhyun hyung.Sebelum ni mana ada perempuan berani marah baekhyun hyung kecuali jiyeon noona." kai sedikit teruja dengan tindakkan perempuan tadi.Mana ada perempuan yang berani nak marah baekhyun hyung yang handsome tu.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
taebaby_baeby
#1
Chapter 54: Eeeiiiiiii arrrrrr bengang ak ngan cite nie
Awat comel sweet sgt >< huuuuuuu arrrrrr
Heeee bru dpt bce cite nieh..trlmbt lak..bru de mse utk mngstalk BY story..hahahahah
izatizatixoxo88 #2
Chapter 54: Daebak giler citer ni...
riqa_kpoperz #3
Chapter 54: Omo syoknya!!
Soo-man
#4
Chapter 54: Happy ending :)
nurulizzahramanlee
#5
Chapter 54: So sweet author nim hehe
_shuhidah
#6
Chapter 54: Ending dia best.huwaa daebak ahh author-nim!!
woohyun98
#7
Chapter 52: update soon.... dah x sabar nak baca apa yang berlaku seterusnya hehehe
Soo-man
#8
Chapter 51: Update soon daebakk