I Adore You Ep: 1

I Adore You Ep: 1
"  KRIS WUFAN!!!! Bangun!" Teriak Datin Jessica di tingkat 1 rumah Banglo Milik Datuk Chen .Kris tersentak! dia terkejut dengan Laungan nama penuhnya itu..
" Ya Ma! ye Kris bangun!" Kris bergegas bangun dari katil bersaiz King miliknya itu.Usai mandi , dia berlari anak dari tangga tingkat tiga untuk bersarapan dengan Keluarganya. Dia tahu yang Papanya Datuk Chen tidak suka menunggu lama.
" Maaf Ma, pa, Kris lambat. Malam tadi siapkan kertas kerja tender tu Pa." 
" Takpe. Dah cepat makan. Papa ada something nak bagi kat Kris." Kata Datuk Chen sambil tersenyum manis terhadap anak sulungnya dan seraya mengenyitkan mata kearah Isterinya Datin Jessica dan anak keduanya  Sehun dan anak bongsunya Sandara Park .
"eh? hm okay"
" HAPPY BIRTHDAY Kris!" Laung Keluarga Kris sambil membuka kain bentang yang menutup Lamborgini Yang hendak dihadiahkan oleh Datuk Chen. Kris tergamam." Pa! Lam ..Lam...Borgini..." Seraya itu air jernih terbit dari sepasang mata Coklat jejaka Korea ini.
" Bro! Ni hadiah papa bagi dekat kau ! Lamborgini ni kan yang kau cakap kau suka then nanti cukup duit nak beli kan? okay here ! Dulu Kau jeles dengan porsher aku now kau dapat Lamborgini kau Kris"
" Ya Allah Pa , Ma Hu-ah!! Thank you so much for this ! I really appreaciate it !" Kris kelihatan terharu dengan pemberian Papanya serta perancangan Keluarganya atas Kejutan ini.
Kris mencuba Lamborgini Black Metalic yang di hadiahkan oleh Papanya, Namun kegembiraannya terbantut apabila dia tersedar yang dia telah melanggar seseorang yang sedang berjalan kaki.
"Ya Allah! Kereta Aku!" Teriak Kris. " Hoi! Jalan kat tepi sana bukan kat tengah tengah macam ni!" Ujar Kris seraya membuka pintu Lamborgininya dengan cermat.
" Awak yang langgar saya, awak tu yang tak tahu bawa kereta. kan sini jalan sehala, tak boleh ke awak bawa pelahan perlahan? Sekarang awak nak salahkan saya pulak?" Ujar Gadis Berambut Ikal Mayang , sambil menahan sebak serta kesakitan di pinggang akibat disondol kereta tersebut.
" Nasib baik kereta saya ni Takde apa apa . Kalau calar atau remuk tadi awak nak ganti? tengok gaya macam tak mampu je." Balas Kris Sinis. 
" Awak kata apa? Tak mampu? Oh saya mungkin miskin Harta tapi saya tak miskin budi bahasa macam awak ni! Awak kaya harta tapi awak miskin Adab awak tahu. tak boleh ke awak Minta maaf je kalau dah langgar saya? saya tak report polis pun lah! " Bentak Aisha Taeyeon. geram dengan Tingkah jejaka dihadapannya ni. Muka saja kacak tapi hati busuk.  Omelnya dalam hati.
Seraya menutup mulut jejaka dihadapannya ini, dia terus berlalu tanpa mendengar kata-kata lelaki itu. Kesal, Ingatkan nak Mintak tolong bawa kan ke hosptal. ni lain pula jadinya.
" Eee! Dasar perempuan! Menyusahkan!" Kata Kris sedikit bergetar apabila diceramah habis-habisan oleh gadis genit itu. Gadis Putih dan pipinya agak kemerah merahan apabila menahan amarah terhadap dirinya. Mukanya seakan akan ....... SeoHyun! Kris menepuk pipinya . apa yang difikirkan dia? Gadis itu menyusahkanlah!
 
" Yeon-Ahh! Kenapa dengan kau ni jalan terbongkok bongkok ni? " Soal YoonA cemas. 
" Ada mamat Mana langgar aku then dia marah aku sebab jalan tak betul , Poyo! Kan tak pasal pasal kene ceramah dengan aku kat tengah tengah jalan tadi."
" Langgar? Oh Tuhan  Taeyeon! Kau ni kenapa tak report je? tak gi hospital?"
"Malas lah aku nak besarkan hal ini. Dah tadi aku gi Klinik Dr.MinHyuk tu je. "
" Eleh ! Dr. MinHyuk yang Crush dengan kau tu eh Yeon-Ahh? Fuyooooooo"
"Merepek! dah aku nak mandi"
 
Usai Solat Magrib, Taeyeon Menyiapkan Juadah untuk bersahur esok . Hari pertama dia bersahur tanpa kedua ibu bapanya dan abang lelakinya  Ashraff YazYeon-Ahh.
" Kau boleh puasa tak esok Far?" Soal Taeyeon Walaupun tanganya sibuk mengacau Mee Hoon Goreng Siamnya itu.
" Boleh, Bulan belum nak datang lagi lah, Hehehe" Jawab YoonA, dia tergelak kecil apabila melihat wajah Taeyeon yang cemberut kalah Asam Belimbing Mak Enon .
" Ceh! Dah dah. Esok bangun sendiri jangan nak kene aku kejut eh! Kalau tak , makan tak puasa lah kau esok." bebel Taeyeon.
 
"Along!, Bangun! Sahur Sahur! " Teriak adik Bongsunya, Sandara Park.
"Ye jap lagi along turun. Adik pergi cakap dengan papa abang nak mandi kejap tau."
Kris terpempan. Malam tadi dia mimpi siapa? SeoHyun ? Atau gadis genit semalam tu? Ya Allah. Kris mengeluh panjang. Dia kini tersadar yang dia telah duduk di tandas ini lebih 15 minit. Mungkin Keluarganya telah menunggu lama.
" Maaf , Lama.."
" Along kau mandi atau kau buat tandas? " Soal Sehun yang sudah menongkat dagu. Kelihatan terlalu mengantuk sampaikan makan pun sambil mata tertutup.
" Hem. Aku mandi lah. Hun-ah! Makan betul betul boleh tak? Nak makan pun ngantuk ke?" Kris cuba mengubah topik. Makin dilayan makin menjadi adiknya itu
" Sudah sudah. Kris, duduk. Dah makan. kejap lagi imsak. Papa dengan mama dah siap. Kris makan dengan Dara dengan Sehun je okay. Jangan Lupa solat subuh." Kata Datuk Chen seraya meleraikan pengtelikahan kedua anak teruna nya itu
" Baik Pa! " Jawab ketiga tiga anak manja itu serentak.
 
Dara dan Sehun tersenyum sumbing. Apa yang difikirkan oleh abangnya sampaikan seluar tidur mahu dibawa ke Office?
" Abang, Look at your bottom right now. Ppali. Do you Felt unwell abang? i'm feel sympaty on you right now" Kata Dara sambil menutup mulutnya menahan tawa
" Ya Tuhan! Apa ni ! Dah Dara jangan gelakkan abang!" Kris bergegas berlari mendaki anak tangga. Terasa jauh pula biliknya itu. Mana tidaknya biliknya di tingkat 3 .
 
Taeyeon terkesima. Siapakah yang menghantar ayat ini kepadanya? 
because he doesn't want to hurt anybody, especially himself
Huh? Siapakah? Taeyeon terdiam sejenak. "Takkan Dr. MinHyuk pulak kot? tak mungkin Dr. MinHyuk. Aku ada Secret Admirer ke ? Wah! " Taeyeon Tergelak kecil . Perasan sungguh dia. Takkanlah dia ada Secret Admirer kot? Entah entah Ilhoon atau YoonA yang cuma mengenakannya.
" Sapa dok gatai main main hantaq Mesej cemni kat ceq ha?" Taeyeon menegur YoonA dengan Loghat Utaranya.
" Mana aku tahu , Kau tuduh aku la ni , Yeon-Ahh Michiseo?" 
" Loh, Habih ni sapa?"
" Tak Payah lah Tanya aku Unnie, Kau mana thu"
" Dah lah , aku nak pergi kedai kejap. Hang nak ikut tak?"
" Malas lah. Beli kan aku Lobak merah je okay" 
Taeyeon pun bergegas mengambil kunci kereta Perodua nya. Dia takut terlambat untuk bebuka. Maklumlah , jalan Sibuk.
Taeyeon membuka pintu kereta. Sampai pun ke Cc Supermarket ni. Jalan Jam teruk! Namun, kelegaan Taeyeon berakhir setelah sebuah Kereta Hyundai yang hilang kawalan Meluru Laju kepadanya. Tanpa sempat lari Taeyeon di langgar kereta tersebut. Taeyeon menahan kesakitan namun darah yang memancut keluar dari mulut dan kepalanya membuatkan dia bergitu lemah
" Cik, Cik!! Bangun . Ya Tuhan!!Awak!Tolonggg! " Suara itu hanya mampu didengari oleh Taeyeon sebelum dia pengsan. Lelaki yang membangkunya di peha itu kelihatan cemas dan risau.
" Panggil kan Ambulance !!" Pinta Kris . Di risau akan terjadi apa apa dengan gadis genit ini. Kereta Papanya hilang kawalan akibat tayar yang meletup .
Kris tidak tahu mahu menghubungi siapa. Malah dia tidak tahu siapakah Gadis ini. Dia mendapat akal. " Mybe Dalam walet dia ada IC or something yang boleh call parent dia " Kris membuka Beg tangan Gucci milik Taeyeon. Handfhone IPhone 5 di belek. Contact dibuka dan akhirnya dia terjumpa number Kawan serumah budak ini. Dia sempat membelek IC Gadis itu juga " Hm, Kim Taeyeon "
" YoonA? Housemate? Mybe dia ni boleh tolong aku ." Kris menekan punat telefon. Dia berharap kawan budak perempuan ni boleh membantu dia.
" Hello Assalamualaikum " Kedengaran suara Lunak Milik YoonA menjawab panggilan itu 
" Awak Kawan Kim Taeyeon?" Soal Kris dihujung talian
" Ye, Encik ni siapa?"
" Tolong bertenang ya cik YoonA. Saya nak bagitahu Now Taeyeon Kat Hospital , Dia Koma "
" Ya Tuhan Taeyeon !! , Takpe encik nanti saya datang "
 
" Taeyeon!, Encik macam mana dengan kawan saya ni encik !"
" Dia Koma cik." Kris kehilangan kata kata. Tidak tahu bagaimana untuk menjelaskan .
" macam mana dia boleh kena langgar? Siapa langgar dia?" Soal YoonA bertubi tubi.
" Saya yang langgar dia. Tayar kereta Papa saya meletup. Saya Hilang kawalan. Pada masa yang sama, kawan cik melintas. saya terlanggar dia cik "
YoonA terduduk. Air mata kian turun dengan laju. Dia tidak boleh salahkan Lelaki dihadapannya itu. Dia tidak sengaja. Malah dia menghantar dan membiayai perubatan Taeyeon tadi." Hm, Takpa. Mungkin awak tak sengaja. Tapi tolong saya jagakan dia sekejap. Saya nak telefon keluarga dia "
" Cik YoonA, Parent Taeyeon tinggal kat mana? Oh By the way my name is Kris.  Kris Wufan."
" Parent dia tinggal kat Penang. Hm Okay Encik Kris. Im YoonA. So, should i go now?"
" Yes . " Kris tersenyum kelat. Dia amat risau tentang keadaan Taeyeon.
Kris melangkah masuk ke dalam ward yang diduduki Taeyeon. Dia meneliti segenap wajah gadis ini. " Ya Tuhan. Cantik gadis ini."Kris terpesona dengan wajahnya. Seakan akan ada Nur di wajahnya. Kris terduduk . Apa lah Nasib si gadis dihadapannya ini.
" Err .... Mak..." Kris terbangun dari tidur. Dia terdengar suara memanggil mak. Kris memerhati sekeliling. " Ya Tuhan Taeyeon! Awak dah sedar?"
" Saya kat mana? awak siapa?"
" awak di Hospital Gangnam-gu. Saya Kris"
" Saya tak kenal awak! Mana Mak saya? " Taeyeon menjerit terkejut dengan kehadiran lelaki asing dihadapannya ini.
End of Episode 1
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet