- - -

Permainan Interaktif !

Pagi sabtu yang ditunggu-tunggu oleh awak sudah tiba. Awak berdoa agar pagi sabtu ini adalah pagi yang berjalan dengan lancar dan akan memberikan kegembiraan kepada awak setelah 5 hari hadir kesekolah yang penuh dengan masalah dan tekanan. Awak duduk dan meregangkan segala sendi-sendi dan otot badan anda dan mengukir satu senyuman menandakan pagi ini anda mempunyai mood yang baik. Namun mood awak berubah serta merta apabila nama awak kedengaran dipanggil daripada arah bawah dan awak kenal benar dengan pemilik suara itu.

"______ ah !!! Turun bawah cepat!" 

'Yahhhhh eomma ni macam tau je aku dah bangun' awak berbisik dalam hati dan melepaskan keluhan yang berat. Tanpa membasuh muka , memberus gigi ataupun mandi terlebih dahulu awak sudah mengatur langkah turun ke bawah mempamerkan wajah malas dan tubuh longlai awak kepada ibu awak yang berada di dapur sedang menyiapkan sarapan pagi.

"Kamu ada plan hari ni?" soal ibu.

Awak menggeleng malas dan mengambil tempat duduk di atas kerusi berhadapan dengan meja makan yang hampir penuh dengan sarapan pagi kamu sekeluarga.

"Kalau betullah takde plan eomma nak suruh kamu buat sesuatu hari ni" ibu awak bersuara sambil mengambil tempat duduk di hadapan awak. 

"Buat apa?" soal awak seraya tangan awak mencapai sekeping roti bakar dan mula menyapukannya dengan butter. 

"Kamu bersarapan dan bersiap dulu"

"Eomma , cakaplah sekarang" Awak ingin tahu juga. Ibu awak tersenyum lalu bersuara "Eomma dah janji dengan jiran kita yang baru pindah tu yang eomma akan teman dia beli barang hari ni tapi kebetulan eomma dan ahjumma tu dari kelab persatuan wanita dan kamu tahu kan hari sabtu adalah hari perjumpaan kelab persatuan wanita kan?"

Awak memusingkan anak mata awak dan menelan roti bakar dengan cepat lalu menjawab soalan ibu awak itu. "Jadi sekarang eomma nak saya ganti tempat eomma pergi tolong jiran baru pindah kita tu beli barang dapur rumah dia?"

"Pembetulan , dia ada anak dan kalau kamu setuju kamu akan pergi temankan anak dia membeli barang"

"Omo ada anak ke? kenapa perlu saya yang teman?" sebenarnya kamu ada plan dan plan itu adalah untuk bermalasan dirumah.

"Sebab anak dia tu lelaki dan dia baru dengan kawasan tempat kita ni dan lagi dia tak tahu nak beli barang" eomma kamu bersuara teragak-agak dan cuba menyakinkan kamu.

Kamu melepaskan keluhan yang kecil dan berkerut dahi.. Memikirkan apa yang kamu harus lakukan.

"Kamu setuju nak teman anak dia?" Ibu kamu menyoal sekali lagi. 

"Baiklah saya akan teman dia tapi dengan syarat"

"Saya tak nak lah , hari ni saya nak rehat dekat rumah"

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
my_caffeine
#1
Chapter 3: Wow! Nampak menarik lah~ Author-nim hwaiting! (ง •̀_•́)ง
Update lagi~ tak sabar nak bace~~ xoxo ppyong!
parkeunae #2
Chapter 3: can u make this story complete ??
sory if i make u angry to me :(