1

I'm going to Married With A Player ?!

Song Ah Ri POV.

 

Ku bangun dari tidurku dan mengemas katilku.Selepas itu , aku mengambil tualaku dan terus pergi mandi dalam mase 15 minit.Selepas sudah siap mandi , ku memakai baju sekolahku dan bersiap untuk pergi kesekolah.Sebelum itu, aku pergi bersarapan bersama keluarga."Ah Ri sayang , nanti pukul 6 petang akan ada keluarga akan datang rumah kita jadi nanti omma nak Ah Ri berpakaian cantik ya nanti ?" Mrs.Song iaitu omma Ahri cakap."Okay, omma." ku cakap dengan nada yang lembut kepada ommaku.

 

           

             Ku berjalan kaki ketika ingin menuju ke sekolah baruku.Selepas itu , aku rasa seperti ada orang disekeliling saya tetapi tiada.Tiba - tiba , "BOO !!!" Luhan kejutkan aku."Aaa !" aku terjerit dengan nada yang agak kuat."Hahahaha !" die menggelakkan aku."Hish ! oppa ini... Jangan buat macam tu kat saya.Buat saya terkejut je..." aku cakap sambil bermuka macam ni ' -,- '."Yelah , Lain kali oppa dah tak buat lagi. Oppa janji Okay ?"Luhan cakap sambil tersengih - sengih padaku." Hmm... Ape - ape jelah..." ku cakap dengan selamba.

 

           

                 Akhirnya , kami berdua sampai juge di sekolah baru ini.Wah ! cantiklah sekolah ni.Tiba - tiba beberapa orang perempuan menuju ke arah Luhan.Mereka meminta autograft , menangkap gambar dan apa - apa jelah ! Famous betul die ini.Tapi , dia tidak mahu kasi pada mereka.Tiba - tiba datang EXO dan mereka berjalan kearahku."Hai Ah Ri ! Apa khabar ?" Baekhyun tiba - tiba menegurku."Hai Baekhyun. Sihat aje.Korang pun ikut sekali pindah sekolah dengan Luhan ?" aku tanya."Haah , sebab diakan kawan kitaorang takkan nak tinggalkan die sorang kat sini." Baekhyun menjawab.

 

                 

                 Tiba - tiba datanglah lima orang dan ramai peminat berebut - rebut meminta autograft pada mereka.Apehal ramai orang famous kat sini ? Dan siape dieorang tu ? "Dieorang tu Teen Top."tibe - tibe Sehun bersuara.Eh , macam mane die tahu yang saya tengah fikirkan pasal dieorang tu? Ape - ape jelah lagipun memang Sehun ni pandai baca tentang pemikiran orang lain "TeenTop ialah paling famous kingka di sekolah kite sekarang. Mereka ada 6 sahaja.Yang paling tinggi di dalam kumpulan itu ialah Changjo , yang comel sangat tu Ricky , Yang bibir besar tu Niel , yang pakai topi tu pula C.A.P dan yang hidung mancung tu pulak , Chunji.Dan yang si pendek tu, Die tak de kat situ tapi Song Ah Ri hati - hati okay ? sebab yang lagi seorang tu suke memainkan perempuan. Die seorang player dan name die L.Joe." Sehun kate pade ku.Ku hanya bersenyum pada die dan mengaggukkan kepalaku.

 

                 

                   Dalam beberapa minit kemudian , aku pun masuk ke kelas baruku itu. Yeay ! Aku same kelas dengan Baekhyun , Kris dan Kai."Kamu berempat ini mesti budak barukan ?" Cikgu.Lim bertanya dan kami berempat angguk."Okay , kelas di sini kita ade murid baru.Murid baru , sila perkenalkan diri masing - masing."Annyeong , Nama saye Song Ah Ri kalau pendekpun panggillah saye Ah Ri." aku cakap sambil bersenyum pada semua pelajar.Mereka pun membalas senyuman.

 

 

Pengarang POV.

 

Sebenarnye , mule - mule semua pelajar cemburu pada Song Ah Ri kerana di rapat dengan EXO.Tetapi dengan sikap baik Song Ah Ri membuatkan semua pelajar mula suke padanya.Selepas mereka berempat habis memperkenalkan diri , cikgu kate cikgu akan memilihkan tempat untuk mereka."Kris duduk sebelah Park Kyu Min.""Baekhyun duduk sebelah Park Min Soo.""Kai , kamu duduk sebelah Kim Shin Yeong." "Dan Song Ah Ri kamu duduk sebelah L.Joe."cikgu berkata.

 

 

Song Ah Ri POV.

 

 

         "Dan Song Ah Ri kamu duduk sebelah L.Joe." apabila terdengar cikgu menyebut nama 'L.Joe' aku terus membulatkan mataku dan menelan air liurku.Aku pergi tempat duduk kosong itu dan sediakan alatan tulis dan buku.Aku cube melihat orang disebelah aku.Die sedang tidur?! -,-' Hmmp, tak pelah lagipun die ni kan 'player' dan 'player' memang pemalas.Kalau tak , dah lame aku hentak kepala die.Kemudian , kite satu kelas belajar seperti biase.

 

 


Akhirnye siap juge bab satu ini. ^^ Jangan lupe nak subscribe and comment. Jangan jadi 'Silent Readers' tau. :'( 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
LovelySongAhRi
#1
Chapter 1: (y) Teruskan Update ^^