KaiSoo & Basikal

Description

Baca fiksyen kelolaan peminat dalam Bahasa Melayu

 

Terus berminat nak menulis sesuatu.

 

Di beri 'prompt' Kyungsoo naik basikal jalan-jalan di Putrajaya.

 

Jadilah fic ini.

Foreword

"Hari Belia ni memang lazim buat tiap-tiap tahun, dik,"

 

Dua belas pemuda tegap-tegap tapi melidi berdiri di lobi hotel, mengangguk-angguk mendengarkan penjelasan wakil Korea dari negara beriklim khatulistiwa itu, dalam erti kata lain, panas menjarah. Suho yang selaku ketua sedang berbincang rapat dengan pengurus mereka, kulitnya mula memerah di muka dan tangan, Kyungsoo menjegil mata bulat, berharap abang pada mereka itu tidak terbakar kulitnya yang putih salju itu. Tuhan saja tahu betapa sakitnya kulit mengelupas akibat panahan matahari.

Sekuriti diketatkan. Sehun yang berdiri disebelahnya, terpana melihat dua-tiga gadis tempatan mengetuk-ngetuk cermin kaca sambil membawa tuala yang tertulis "Selamat Datang EXO" sebelum di tolak oleh bellboy hotel. Kris yang berkaca mata berjalan laju ke arah pintu kaca tersebut dan melambai-lambai tanda penghargaan. Selayaknya dia memengang posisi ketua, Kris pandai mengambil hati peminat dan pada masa yang sama menjaga anak buahnya.

Mereka diarahkan duduk sebentar di kafe hotel untuk minum petang sebelum di beri kunci ke bilik hotel. Segerombolan lelaki kurus memenuhi meja-meja di kafe tetapi Kyungsoo mengusap perut, belum berasa lapar walaupun dia berminat untuk melihat hidangan tempatan. Dia tersentak sekejap bila Kai menjentik lehernya dari belakang. Kulit Kai yang gelap sedikit dari orang Korea biasa juga mulai merebak warna merah dan dia kelihatan berasa panas sekali walaupun telah berada 15 minit dalam lobi yang berhawa dingin.

"Bang, negara ni panas," Kai mengusap perlahan peluh yang tiada di muka. 

"Macam Thailand?"

"Thailand sejuk sikit,"

"Manja,"

Kyungsoo menjentik kecil dagu berlekuk Kai dan dibalas dengan tolakan di bahunya. Mereka berdua tertawa kecil. 

"Panas tu dilawan dengan panas," Kyungsoo memeluk tubuh, bersandar pada kerusi dan memandang Tao yang terpinga-pinga memilih makanan di atas meja bufet. Anehkah makanannya?

"Bayangkan menari bawah lampu sorot yang panas dengan cuaca sedia panas?" Kai mengeluh, mengira berapa botol air yang diperlukan untuk mengelakkan dia dehidrasi. 

"Tak matilah,"

"Tapi siksa,"

"Kalau macam tu kena sesuaikan diri dengan cuaca,"

"Macam mana nak buat tu?"

Kyungsoo tersengih, memandang kiri dan kanan, memeriksa kalau-kalau ada yang bakal mendengar apa yang difikirkannya sekarang. Kai mengangkat kedua-dua kening, tidak pasti apa makna ekspresi muka pemuda yang setahun tua darinya.

"Macam ni,"

 

Comments

You must be logged in to comment
IshaUnnie
#1
Akak terkejut jap dik bila baca list fic tajuk kaisoo & basikal. I really had to check it out. Lepas tu gelak sampai semput :P Setting Putrajaya plak tuh ... tempat lama lagi dikenang. Hahahahahaha! ( My first time ever checking out a malay fanfic and writing a comment in malay)
luhanihyun #2
Awk da benti dri wat cite ni ke???
awkwardtortoise
#3
I was scrolling down one of your fanfic and suddenly I saw KaiSoo & Basikal..
Is this for real? And it is..
Never have expected it...LOL..
And what was Kyungsoo thinking..
I'm curious...ahahah XD
sam80antha
#4
Lol !!!! This is so random authornim !! I was laughing my as* off so hard!! I can actually understand most of it.. Good thing i got A in bahasa.... lol.. update soon!! Will there's be a ?? I wonder..... kekeke
sanzoo
#5
hahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahaha

kau mmg, norfy
immutable
#6
O.M.G. O_O
I freaked out once I saw the title!
KellyYeoh #7
Omg I wonder what's gonna happen next. Haha
Can't wait for your next update. :)