LOVE AGAIN AT 17

Description

As a fan of Song Ji Hyo since 2010, I want to see her happy. So i would love to make my own version of fiction story about her. Btw this is only fiction story so enjoy the story till the end ;) And if you guys want to request anyone as a main character just let me know but please just not RM members because there's a lot of writers who wrote about them hahaha

 

 

Foreword

Mata bulat. Pipi runcing. Senyum manis. Wajah ayu. Cerdik pandai. A real definition of perfect girl only for one person, Song Ji Hyo.

Wooyoung: Eh, San. Apa yang kau termenung tu? Kau tengok Ji Hyo eh? (sambil memukul bahu San)

San: Ish apa kau merepek ni! Aku cuma tengok burung merpati dekat hujung tu la. (tempelak San)

Wooyoung: Hahaha eleh iya la tu kau. Macam la aku baru kenal kau sebulan. Kita ni berkawan dah bertahun tau.

Sebelum sempat Wooyoung berleter panjang, Wooyoung melihat wajah San yang masih tidak melepaskan pandangan daripada melihat Ji Hyo. Wooyoung berasa kasihan dengan kawannya itu. Dia tahu San sudah lama memendam perasaan terhadap Ji Hyo sejak dari umur 8 tahun. Mereka bertiga berkawan rapat sejak kecil. Namun, tiga tahun kemudian, Ji Hyo terpaksa berpindah ke Pohang kerana ibu dan ayahnya bercerai. Semenjak itu mereka sudah tidak mendengar khabar mengenai Ji Hyo lagi.

___________________________________________

THROWBACK

Selang beberapa tahun, di akhir tahun 2020, Ji Hyo kembali pulang ke Seoul. Kedatangan gadis cantik dari Pohang menjadi bualan hangat di sekolah. Kesemua pelajar di sekolah itu berasa tidak sabar untuk melihat siapakah gerangan gadis cantik yang bakal tiba di sekolah mereka itu.

Di kelas 5A-11

San dan Wooyoung sedang sibuk bermain permainan Summoners War: Sky Arena. Murid-murid lain pula ada yang sedang membaca buku dan segilintir yang lain sedang berbual kosong. Tiba-tiba Cikgu Yoo mengetuk pintu kelas.

Cikgu Yoo berjalan ke meja guru dan semua murid kembali ke tempat masing-masing. Cikgu Yoo memperbetulkan tali lehernya sebelum memulakan kelas.

Cikgu Yoo: Morning class. Harini terdapat seorang pelajar yang akan masuk kelas kita. Silakan..

Semua murid bersorak sambil mengetuk-mengetuk meja sebagai tanda sorakan. Wooyoung yang turut bersorak secara tidak sengaja tertolak San sehingga pen yang dipegang oleh San terjatuh. San menundukkan kepala untuk mengambil pen miliknya

Ji Hyo berjalan masuk ke dalam kelas. Kesemua murid di kelas itu terkedu melihat kecantikan Ji Hyo yang luar biasa.

San mengangkat kepalanya dan turut terkejut apabila melihat gadis di hadapan kelasnya itu. Ada sesuatu yang sedang mengocak kuat pintu hatinya seolah-olah suruh dibuka. Degupan jantungnya semakin laju mengingatkan kembali raut wajah perempuan itu. Dia kenal perempuan itu. Perempuan itu Song Ji Hyo. Perempuan itu buah hati pertamanya.

Dengan tidak sengaja Ji Hyo dan San bertengan mata antara satu sama lain. Hati San semakin tidak keruan. Ji Hyo kembali melihat kesemua rakan sekelasnya.

Ji Hyo: Hai semua. Saya Song Ji Hyo dari Pohang. Saya akan menghabiskan pembelajaran saya di sekolah ini. Saya harap kita dapat menjadi kawan. Pultakkaederimnida :)

Cikgu Yoo: Baik Ji Hyo, kamu boleh duduk di tengah tu ya. Kalau kamu ada apa-apa masalah boleh rujuk dengan ketua kelas, Wooyoung.
 

San cuba untuk berbual dengan Ji Hyo tetapi tidak kesampaian kerana terlampau ramai pelajar yang mendekati Ji Hyo.

Bulan berganti bulan. San masih tidak dapat peluang berbual dengan Ji Hyo. Dia hanya mampu mengucapkan hello dan melihat Ji Hyo dari jauh sahaja.

__________________________________________

END OF FLASHBACK

Hari ini merupakan hari terakhir di sekolah dan mereka mengadakan jamuan sebagai tanda penghargaan dan tahniah kepada semua pelajar tahun akhir di sekolah itu.

San sudah membuat perjanjian dengan dirinya bahawa dia akan melafazkan perasaan cintanya terhadap Ji Hyo. Setelah beberapa tahun memendam rasa. Dia rasa ini waktu yang sesuai. Mereka selepas ini akan menyambung pengajian ke peringkat tertinggi. Jadi sama ada Ji Hyo akan menjadi miliknya atau tidak, itu tidak penting janji dia dapat meluahkan perasaannya itu.

Song Ji Hyo kelihatan cantik sekali pada hari itu. Ditambah dengan padanan dress putih. Rambut lurusnya turut dilepaskan.

Rambutnya turut dilepaskan


San: Wahhh!!! Yeeppoda. (Ngomel San di dalam hatinya)

San tidak menghiraukan leteran Wooyoung. San melihat Ji Hyo mula bergerak menuju ke taman. Dia terus belari meninggalkan Wooyoung bersendirian.

San tiba di taman. Dia melihat Ji Hyo sedang memberi makan kucing yang ada di situ. Tanpa disedari, San mula mendekati Ji Hyo. Setelah memberi makan kepada kucing, Ji Hyo pun berdiri dan hampir terjatuh kerana terkejut melihat Choi San ada di belakangnya. Choi San dengan pantasnya menarik lengan Ji Hyo manakala sebelah lagi tangannya menangkap pinggang Ji Hyo. Mereka saling berpandangan. Dia menarik Ji Hyo dengan perlahan mendekatinya . Kemudian, San meleraikan pautan tanggannya yang terikat kemas di pinggang Ji Hyo. Song Ji Hyo berasa malu dan memperbetulkan baju yang dipakai. Ji Hyo memperbetulkan rambutnya dan meletakkan di belakang telinga. San pula menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu.

Ji Hyo & San: Anyeong (at the same time)

Ji Hyo: Oraenmanieyo(sambil tersenyum)

San: Ahh. Neo du. Chal ji naeyo?

Ji Hyo: Nae. (Ji Hyo menatap kemas wajah San. Matanya bersinar-sinar.)

San: Ji Hyo-ah. Nal sachi neo antae halmariseo ( i have something to tell you). Naneun.... nega neomu choasseo. And I don't think that i will keep it to myself anymore. So i just want you to know that. And don't bother yourself to answer me faster. Im not that hurry. I am...i ammm......(San tidak tahu macam mana untuk meneruskan ayat itu)

Ji Hyo: San-ie...(Ji Hyo mendekati San. Dia memegang muka San dengan dua telapak tangannya. Dia dapat rasakan kesejukan wajah San. Ji Hyo mengusap-usap pipi San. San berhenti bercakap dan agak terkejut dengan tindakan Ji Hyo. Dia melihat Ji Hyo).
San-ie na do saranghae. Geunyang neomu mana(it's a lot).

San tersenyum kegembiraan. Akhirnya dia berjaya mendapatkan kembali cintanya at 17. Dia tidak dapat menyembunyikan keseronokan itu dan terus memeluk Ji Hyo sekuatnya.

 

*P/s . Im so sorry kalau aku guna English bila confess sbb it's quite cringe kalau confess dalam bm huhu so harap korang faham. Btw thank you sbb sudi baca sampai habis and this is my first story so i hope u guys will like it!!!! <3

# i choose Choi San as my first hero bcs i started to like Ateez and San caught my attention a lot❤️

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet