Sweet

Sweet

Dihari minggu terlihat penuh cafe yang berada di tengah-tengah kota Seoul. Atas suatu alasan yang menjadi sebab terlalu ramai namja dari yeoja di cafe tersebut. 

Hanya satu alasan. 

Terlihat seorang gadis yang mempunyai senyuman yang menawan lagi y sedang berada di kaunter pengambilan pesanan. Dia tidak mempunyai hidung yang tinggi seperti idol-idol yang sedang naik daun. Tetapi matanya,senyumannya dan tutur katanya yang telah menawan hati para namja yang sering hadir ke cafe tersebut. Mereka tertarik padanya. Bila dipikat hanya senyuman yang diberi. Tiada caci maki yang diterima mereka walaupun tidak jarang ada yang bertanya sedikit tidak sopan seperti " Berapa aku perlu bayar untuk kamu menemaniku untuk berkencan satu malam" atau "Aku boleh berikan segalanya untuk kamu termasuk separuh dari harta kekayaanku janji kamu hanya menurut apa yang aku ingin". Seperti itulah pertanyaan mereka. 

 

Seorang yeoja yang juga manis menghampiri yeoja yang sedang berada di kaunter pesanan itu sambil tangannya memeluk tubuh kecilnya. " Kita boleh tukar kalau kamu tidak selesa Nini" katanya.
"Tak apa. Lagi sejam shift aku habis Kyungsoo yaa" jawab Nini. Kyungsoo hanya mengangguk kepalanya tanda faham lalu beredar ke dapur. Nini atau nama sebenarnya Jongin kembali melayani pesanan pelanggan kembali. 

 

Selang beberapa minit pintu cafe tersebut terbuka lalu terlihat seorang lelaki yang tinggi,tampan,dan sedikit pucat melangkahkan kaki bak modelnya ke arah Jongin yang berada dibelakang kaunter. Banyak pasang mata lebih tepat mata namja-namja yang sering mengejar perhatian Jongin melihat gerak gerik namja yang baru masuk itu tanpa berpaling.
Namja yang terkesan tampan itu melangkah tanpa ragu kearah Jongin lalu menarik tangan Jongin namun dengan tarikan lembut lalu menuju kearah pintu hadapan cafe dan membuka pintu keretanya dan meminta Jongin untuk masuk lewat pandangan matanya yang indah itu. Terlihat pandangan iri dari balik mata para namja yang berada di dalam cafe. Bidadari mereka telah dibawa pergi. Jongin hanya menurut tanpa bantahan kerana dia mengenali namja itu. Namja itu Sehun. Oh Sehun seorang namja yang sudah 5 tahun dikenalnya. Namja yang terlihat dingin namun lembut di dalamnya. Tidak tersentuh oleh keadaan sekelilingnya.
"Kita mahu kemana Sehun?" soal Jongin kerana dia tahu hari ini seharusnya Sehun berada di lapangan terbang kerana dia ada kerja di Jepun sampai bulan hadapan. 
Sehun hanya berdiam diri tanpa bicara lalu tangannya memegang lembut tangan Jongin sambil sebelah lagi masih fokus memandu. Jongin berdiam diri lalu memalingkan pandangan kearah luar tingkap kereta dan tersenyum manis dan menikmati pegangan tangan Oh Sehun. 

 

Setelah lama memandu akhirnya mereka sampai ke lapangan terbang dan disambut oleh Park Chanyeol iaitu teman lama mereka. " Aku sudah menduga kalau Oh Se akan pergi ambil kamu Jong" ucapan Chanyeol mendapat anggukan dari seorang yeoja yang sedang berdiri di sebelahnya iaitu Byun Baekhyun. "Sehun harus melihat Jonginnya sebelum pergi Chan." kata Baekhyun. Jongin tersenyum manis lalu memandang kearah Sehun yang berdiri disebelahnya sambil tangan mereka masih memegang satu sama lain. 
" Oh Se jom pergi. Penerbangan kita lagi beberapa minit. " ucap Chanyeol lalu memeluk Baekhyun sambil mengucapkan kata-kata perpisahan dan mengatakan bahawa dia mencintai yeoja itu. Jongin dapat melihat kalau Baekhyun itu bahagia kerana Chanyeol selalu mengucapkan kata cinta. Bukan seperti Sehun yang hanya bersuara bila perlu. 
"Jongin" panggil Sehun." Ya Sehun? " soal Jongin. 
"Aku pergi dulu. Maaf telah menculik kamu sampai kesini.  Aku fikir aku mampu untuk pergi tanpa melihat kamu dahulu. Aku tahu semalam kita sudah berjumpa tapi itu kan semalam" Jongin mengangguk kepalanya tanda faham lalu membelai pipi Sehun dan mengucup bibirnya sedikit. 
"Hati-hati ya. Jangan lupa waktu makanmu. Aku disini akan merinduimu Sehun" ucap Jongin. Sehun membalas senyuman Jongin walaupun hanya terlihat sedikit tetapi Jongin tahu ini Sehunnya. Sehun memang seperti itu kadang-kadang. 
Sehun dan Chanyeol berjalan beriringan pergi sambil melambaikan tangan mereka kearah yeoja mereka. "Sehun itu sulit dijangka. Tapi kamu banyak mengubah dia Jongin" kata Baekhyun sambil melangkah menghampiri Jongin. "Aku tak lakukan apa pun Baek. Aku harus kembali ke cafe. Pasti Minseok unnie mencariku. Aku pergi dulu yaa. Bye Byun Baek" jawab Jongin sambil melangkah pergi dari tempat itu. 
" Kamu salah Jongin. Kamu telah mengubah banyak pada Sehun. Dan itu baik. Sehun bukan Sehun yang dingin lagi Jong. Sudah terlihat kasih sayang pada pandangan matanya kepada orang lain terutama kamu." ucap Baekhyun sambil memandang sosok Jongin yang semakin jauh dari pandangannya. 

 

 

Di cafe

"Kemana Jongin? " soal Minseok kepada Kyungsoo yang sedang berada di kaunter pesanan. "Sudah dibawa lari oleh manusia pucat" jawab Kyungsoo. Minseok menjawab dengan anggukan. "Untung jadi Jongin di cintai oleh namja tampan seperti Sehun" ucap Minseok. 
"Kamu juga untung" kata satu suara dari belakang Minseok. Dia mengenal suara itu siapa lagi kalau bukan Jongdae. 
"Untung apanya" soal Minseok 
"Dicintai oleh ku" kata Jongdae sambil menaik naikkan keningnya. 
"Aku mahu muntah rasanya " balas Kyungsoo lalu beredar dari situ dan diikuti oleh Minseok. 

The End

 

 

I'm back. 
Sorry selama ni tak ada apa-apa updated the fanfic but will continue it. 
I have a lot of problem back there. 
A quick fanfic. Kerana tak boleh tidur 😂. 
Maybe have the sequel or not. We don't know yet. 
Hope you guys enjoy. 
Byeee. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet