Chapter +1

Awake Angel

Kring kring kring

Bunyi loceng SOPA High School berbunyi.

Nama aku Park Seul . aku rasa nama ni dah cukup familiar bagi semua orang sebab apa? Sebab aku satu satunya yeoja yang rambut yang bewarna grey dekat high school ni . serious ni bukan dye but semula jadi . sebenarnya aku ialah keturunan angel . appa aku Park Ji Hoon seorang Demon yang ditakuti ramai ya dia ketua pihak Demon manakala omma aku pula seorang werewolf aku tak tahu mana datangnya angel ni 😕 tapi percayalaa yang aku tak suka semua ni .

Nama je angel tapi perangai macam devil itulah aku.

End POV

Hari yang membosankan membuatkan Park Seul malas masuk ke kelas lalu pergi ke cafe untuk makan . kesah apa dia . sekolah ni diuruskan oleh ayah dia .

Tiba tiba...

Found my way wayy ayy ayy

Phone Seul berbunyi menandakan seseorang menelefonya .

OTP

"Annyeong wae omma call Seul waktu macam ni Seul ada kelas ni. Tak kesian ke nanti anak omma kena denda dengan cikgu sebab jawab phone dalam kelas?" soal Seul tak lain dan bukan mestilah omma dia yang call . dalam contact list dia cuma ada no omma dan appa dia je .

"Hotak kamu kena marah dengan cikgu pasal kamu jawab phone dalam kelas ingat omma tak tahu yang kamu dekat cafe tengah ponteng kelas? Kamu tahu tak sekarang kelas bahasa English? Tak mengaku keturunan Park kalau dia tu bodoh english blablabla" balas omma Seul.

"Nae nae omma seul masul kelas sekarang " jawab Seul . dia terus menutup phone tanpa mendengar suara ommanya membebel lagi . percayalah dia tak kesah pun kalau omma dia marah jap lagi .

Hanya perlu belanja metropop and omma dia akan baik macam bidadari .

Seul mengambil beg nya lalu berlari masuk ke kelasnya.

SKIP .

"Sorry saem saya lambat pengetua nak jumpa" kata Seul memberi alasan.

"It ok Seul Park . You can sit now ." balas Mr Jun .

"Seperti yang korang tahu minggu ni kelab bahasa korea akan mengadakan kem di Rainbow Forest . kamu sebagai pelajar kelas bahasa korea saya wajib menyertai kem ini . Lagi lagi pelajar kesayangan saya Seul Park . awak wajib menyertai kem ini sebab saya telah meminta kebenaran appa dan omma awak untuk awak menyertai kem ini . awak tahu tak betapa malunya saya apabila terkencing dalam seluar sebab appa awak bertukar jadi Demon bila saya bercakap tentang awak . dia ingat saya nak minta izin untuk berdating dengan awak . umur saya baru 397 tahun saya takkan berdating dengan budak yang berumur 182 tahun macam awak sangat menyakitkan hati auchhhh.." kata Mr Jun dengan panjang lebarnya .

Semua orang tahu yang Mr Jun sukakan Seul . kecuali Seul sebab apa sebab dia terlampau buta untuk cinta chiachiachia . aku tahu dah lapuk jangan arh kecam suruh DaeHwi bunuh kut japgi 😭

Semua orang bersorak sakan akibat falsafah Mr Jun kecuali Seul yang tengan sumpah seranah omma dia sebab dah tipu dia yang waktu tu kelas English padahal kelas sejarah korea . sape je yang minat sejarah right?.

Setelah beberapa jam memerah otak dan action sebagai pelajar cemerlang lagi terbilang . Park Seul menyerik begnya lalu ke office untuk memanggil appa terchenta nyaa supaya balik dan makan dirumah. Kalau tak habis wolf dekat rumah tu halau diaorng makan dekat dalam gua huhu..pernah satu hari tu Mrs Park marah sebb Seul dan Mr Park balik lambat satu saat dari biasa dan malam itu jugaklaa Si Seul dengan Mr Park diberikan percutian di dalam Gua HuHuHaHa dengan pakej tengkorak manusia fresh . haaa ambik kau dua beranak ni tak berani dah nak balik lambat.

"Appa kita ada masa setengah jam lagi nak balik !" terlolong Seul di pintu office.

"Nae anak appa jom balik" balas appa.

"Btw appa kita singgah kedai runcit Pak Mail jap ea nak belk metropop tadi kantoi dengan omma orang fly kelas sejarah korea " kata seul

"Nae nae tulah kamu lain kali kalau fly jangan kantoi dengan omma nanti abiskan duit je " balas Mr Park .

SKIP

"Appa esok Seul akan pergi kem dekat Rainbow Forest. Tapikan appa barang semua Seul tak ada so tak payah pergi laa" kata Seul.

"Jangan risau omma dah siapkan semuanya." balas Mrs Park.

Dengan muka mengalahkan babun Seul pun pulang ke kandangnya dengan menflip hair gitu .

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet