Fin.

Body Talk
Please log in to read the full chapter

You’re nodding but you’re not approving

Your eyes are telling me that you’re not listening

The way you’re leaning on the other end of the table

The way you’re biting your lips

The sighs built up at the end of my words

They’re shouting at me that your heart isn’t here right now

Seulgi memerhatikan Sehun yang sedang duduk di hadapannya itu. Makanan yang sudah berhidang di atas meja itu, walaupun kegemarannya tapi tidak dapat membuka seleranya. Dia memerhatikan Sehun yang sedari tadi melarikan mata daripada memandang wajahnya. Lelaki itu sama ada berpura-pura sibuk dengan makanan, melihat handphonenya yang tidak berbunyi ataupun memerhatikan manusia yang lalu lalang di sekitar mereka.

“Cantik tak handbag ni? Baru lagi release ni. Sesuaikan kalau saya pakai dengan baju yang awak belikan dulu? Dress bunga warna hitam tu?” Seulgi mengarahkan handphonennya ke arah Sehun. Mahu menunjukkan gambar handbag itu.

Sehun hanya mengangguk tanda setuju. Sehun memandang Seulgi sebentar sebelum pandangannya dialihkan kembali kepada screen handphone itu.

“Hmmm.” Sehun mengangguk perlahan.

Seulgi menarik semula tangannya dan dia menutup handphonenya itu. Pandangan mata Sehun yang kosong membuatkan dia tahu yang Sehun mungkin tak tahu dress yang mana dan tidak memberikan perhatian tentang perkara itu.

Dia memerhatikan cara Sehun bersandar di meja makan itu dan mukanya yang tidak beriak langsung. Beberapa kali matanya melihat Sehun menggigit bibir, seperti ada sesuatu yang ingin disampaikan oleh Sehun. Hatinya menjadi resah dan gelisah ingin tahu apa yang hendak disampaikan oleh teman lelakinya itu.

Ketika Seulgi sedang asyik bercerita, dia dapat menangkap keluhan kecil yang terbit daripada mulut Sehun. Keluhan Sehun itu seolah-olah hatinya tidak berada bersama mereka. Ke mana agaknya hati Sehun berada? Adakah bersama perempuan lain?

Why can I hear it all?

Each thing, everything; things that I don’t wanna know

All your body talk,

Why are you making me notice?

Each thing, everything , what are you saying?

Seulgi menghela nafas panjang. Kenapa dia dapat melihat semua itu? Kenapa dia boleh mendengar segala perlakuan Sehun yang menunjukkan Sehun tidak menyukainya lagi? Kenapa dia tahu semua benda yang dia tak mahu tahu dan sedar langsung? Setiap anggota badan Sehun menunjukkan isi hatinya yang sebenar. Kenapa Sehun sengaja buat begitu? Kenapa dia dapat menelah segala perlakuan Sehun? Kenapa dia kenal sangat dengan bahasa tubuh Sehun?

Apa yang Sehun cuba sampaikan kepadanya?

 

As if you’re looking for the right time

Your fingers look anxious

Those fingertips tell me, that today is the end

Seperti Sehun sengaja mencari masa yang sesuai, jari jemarinya mengetuk meja perlahan. Seulgi seperti biasa, dia akan dapat menangkap pergerakan Sehun

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
mizzfiona_ #1
Chapter 1: X expect langsung ending dy mcm ni.not bad best jgk bile back x de lahpenat nk scroll ke bwh

Nice
ChocoBun
#2
Chapter 1: Never ever read a Malay fic before but this wasn’t as bad as I thought it would be >.< You did well AND I WASNT EXPECTING THE END HOLY SMOKES