We Are One 8

We Are One [EXO]

Malam itu sungguh meriah dengan sorakan daripada para Exo l yang berada di stadium.Mereka tidak sabar untuk menantikan putera-putera mereka beraksi di atas pentas.

Kris,Luhan dan Tao mengambil tempat mereka di tempat vip.Kris diapit oleh Luhan dan Tao.Tiada sepatah perkataan pun yang keluar dari mulut mereka sejak mereka berada di konsert itu.

"Semua bisu dah ke?"ayat yang keluar dari mulut Kris mengundang marah Luhan yang duduk disebelah kirinya.

"Memang bisu pun"Luhan memutarkan bebola matanya.

"Ge,boleh tak jangan gaduh"Tercengang Kris dan Luhan melihat bekas maknae Exo M itu.Jarang sekali dia bersikap serious.

"Gwenchana?"Kris menepuk bahu namja yang dianggap sebagai dongsaengnya.Tao menganggukkan kepalanya perlahan.Kemudian namja itu hanya termenung.

Luhan menyiku Kris.Kemudian dia mendekatkan mukanya ke kepala Kris.Dia membisikkan sesuatu ditelinga Kris.Namja yang tinggi lampai itu hanya mengangkat bahunya.

Tepat pada pukul 9 malam,konsert itu bermula.Konsert itu dimulakan dengan lagu Wolf.Ketiga-tiga orang bekas ahli Exo M itu hanya melihat persembahan itu.

'Kalau aku tak keluar,confirm aku tengah menari dengan menyanyi dengan dia orang atas pentas'Kata-kata itu Luhan hanya lafazkan didalam hatinya.Memang,dia mahu beraksi diatas pentas.Bersama Xiumin,bersama Lay dan terutamanya Sehun.Sungguh dia rindukan maknae Exo itu.Ahli yang paling rapat dengannya.

Kris asyik melihat Suho.Dia berasa bersalah dengan leader Exo itu.Dia berjanji akan setia dengan Exo tetapi dia ahli yang pertama mengundurkan diri dari kumpulan tersebut.Wajah hampa Suho terbayang difikirannya.

Tao pula tidak lekang melihat ahli yang sebaya dengannya.Dia rindukan D.O.Ahli yang agak rapat dengannya.Ahli yang selalu membebel kepadanya.Tetapi bebelan itu ibarat masuk telinga kanan,keluar telinga kiri bagi Tao.Dia rindukan celoteh namja bermata bulat itu.

Selesai lagu Wolf,Growl dan Overdose,Exo menyanyikan lagu Promise.Ketiga-tiga namja itu meghayati setiap bait lagu tersebut.

"Hanaran geu malcheoreom"suara lunak Chen menyanyikan baris tersebut.

Kris pov

'We are one'aku menggumam perlahan.

Aku berada di China selepas dia mengundurkan diri dari kumpulan Exo.Aku meninggalkan kumpulan itu tanpa memberitahu sesiapa,termasuk Suho.

Telefon bimbitku berdering.Terus aku mengangkat panggilan.

"Yeoboseyo"

"Kris"suara yang biasa didengari menerjah telingaku.

"Su..suho"

"Kenapa kau keluar?Wae"bertalu-talu soalan diajukan kepadaku.

"A..aku"

"We are one,remember?"

Mungkin.

"Kris jebal.Masuk balik.Chanyeol menangis teruk.Tao mogok tak nak makan.Dari tadi Tao jerit nama kau Kris"Terus aku teringatkan namja itu."Kenapa kau diam Kris.Wae?Kau dah tak sayang kita orang?"nada Suho seperti hampa denganku.

"Mi..mianhae.Jaga Tao baik-baik"aku terus memutuskan panggilan.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Elahy95 #1
Chapter 13: I wish this will be true..
olio_beesz
#2
Babe, u shud separate the tag. ot12 and exo. Add krishan n krishantao/taoris/kristao too or add another u can add another couples too. Ex. Kaisoo/chanbaek/sulay etc. So that more readers will notice ur story babe.