one

Be our leader?(Malay Fanfiction)

Semua ahli kumpulan EXO berkumpul di gelanggang bola keranjang.Mereka hanya memerhati perlawanan antara Chanyeol,Kris,Sehun dan Luhan.Yang lain asyik buat kerja sekolah kecuali Kyungsoo.Kyungsoo asyik termenung.Yelah!Asyik terfikir tentang maklumat yang dia dapat daripada Eunhye,adik angkat dia dan juga kekasih Jongkook.

"Woi,Kyung!Termenung apa tu?!"soal Kai dan baling buku sejarah.Terkena pipi Kyungsoo.Kyungsoo mengambil buku itu dan menganduh kesakitan."Sakitlah,gelap!"marah Kyungsoo dan menggosok-gosok pipinya yang sudah kemerahan.

"Mesti tentang Jongkook..."teka Baekhyun sambil memberi ruang untuk Chanyeol duduk di sebelahnya.Kyungsoo hanya mengangguk.Menandakan betul apa yang diteka oleh Baekhyun.Kris dan Kai saling berpandangan.Mereka adalah 'askar' kumpulan itu.Jadi mereka juga bertanggungjawab untuk menjaga nama baik EXO.

"Jongkook pindah dekat Miracle High School kan?"soal Suho lalu membetulkan cermin matanya."Yup!"jawab Tao dengan lemah.Lemah semangat dia apabila semua ahli EXO yang lain telah bersembang tentang Jongkook."Jongkook tak cakap apa-apa pun..."ujar Lay dan menyimpan buku geografi ke dalam beg unicorn dia.

"Guys,maybe kita kena cari pengganti...Nanti geng Monsta X rampas tahta kita..."cadang Sehun dan membuat gaya seperti budak pandai."Correct 100%!"Luhan sokong dengan cadangan Si Adik nya itu."Siapa?"soal Kris.Memang dia marah!Kalau boleh nak ahli baru!Dia jadi ketua tapi nak buat macam mana?Semua setuju nak cari ketua baru.Bukan ahli baru.

"Hurmm...Cari seseorang yang digeruni ramai...Kalau boleh yang kaki gaduh macam Jongkook..."jawab Kai sambil memikirkan ciri-ciri seorang ketua kumpulan gengster."Kalau yeoja?"Luhan memandang ke arah Tao dengan mata terbeliak.Chen mengangguk dan menepuk kedua-dua belah tangannya."Boleh juga!Sebab namja-namja kat sekolah ni lemah-lembut...Bukannya sotong tapi...Korang tahu lah kan?"Kyungsoo menjulingkan matanya selepas dengar kritikan Tao tadi."Habistu?Kita ni yeoja lah?"ejek Xiumin sambil menahan perasaan amarah dia.

"Except us...Cubalah fikir sikit hyung!"kata Tao untuk tidak dipersalahkan.Semua hanya menggeleng kepala.Memang penat kalau nak layan karenah Tao yang suka merungut kecuali Kris.Kris selalu layan Tao.

* * *

Keadaan di dalam kelas 4 XOXO amat riuh-rendah.Walaupun hanya 12 lelaki di dalam kelas itu,tetap bising.Kerusi dan meja juga sudah tunggang-terbalik.Kertas bertaburan di atas lantai.Tukang cuci yang bekerja untuk kelas itu hanya mampu bersih semula.Maklumlah,di situ hanya ahli EXO.Pelajar-pelajar yang kaya dan bijak.

Bunyi hempasan pintu daripada Mr.Kang mampu buatkan mereka senyap seketika.Mata pelajar-pelajar lelaki itu tertumpu pada seorang yeoja yang mempunyai bentuk badan yang menarik dan rambut yang 'medium'.Perempuan itu tersenyum malu sebelum menunduk hormat.

"Annyeonghasyo...Song Jihyo imnida...Saya daripada Haru High School...Harap kita dapat berkenalan..."Jihyo memperkenalkan dirinya lalu menunduk hormat kepada semua ahli EXO.

========================================================================================================

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
pink-power #1
Chapter 1: Please update.saya suka cerita awak sbb saya fan song ji hyo
Kimnuel #2
Chapter 1: Update more