Chapter 01

The Moon
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Tidak pernah secalit pun dia mencalit racun dalam hatiku, tapi kenapa dia?

 

 

 

 

 Chapter 1

 

“V-ah!” suara Soo Hwa lantang menjerit nama V. V berpaling. Terukir sebuah senyuman romantik dibibir V. Soo Hwa mengaturkan langkahnya ke arah V. V hanya melihat sahaja gerak geri Soo Hwa. 

 

Lantas Soo Hwa memeluk V. Entah kenapa Soo Hwa ingin sangat memeluk V. V terkejut. Apakah yang sedang difikirkan oleh Soo Hwa? Adakah ini helahnya? 

 

Sejak purnama pertama mereka berkenalan sehingga kini, Soo Hwa tidak mengetahui siapa diri V yang sebenar. Mengapakah V menyorokkan identiti dirinya? Nama sebenar V pun Soo Hwa tidak mengetahui tetapi entah mengapa Soo Hwa berasa selesa berkawan dengan V.

 

“Park Soo Hwa, waeayo?” soal V yang bingung dengan sikap Soo Hwa yang dari tadi memeluknya. Soo Hwa meleraikan pelukkannya. Anak mata Soo Hwa tepat memandang anak mata V. Soo Hwa menguntumkan senyumannya lalu menggelengkan kepalanya. 

 

 

'V-ah...' panggil Soo Hwa lembut. V hanya memandang ke arah Soo Hwa sahaja. 'V-ah...' panggil Ha Young lagi sekali.

'V-ah...'

'V-ah...'

'V-ah...'

'V-ah...'

 

V naik berang. Apakah yang sedang dilakukan sebenarnya oleh Soo Hwa? V menghalang Soo Hwa meneruskan langkahnya. Langkah Soo Hwa mati. Perlahan lahan Soo Hwa memandang ke arah V. "Wae?" soal Soo Hwa pendek.

 

V P.O.V

Aku cuba menyelami lubuk hati Soo Hwa dengan kuasa yang aku ada. Mengapa Soo Hwa tidak berhenti henti menyebut namaku?

"Awak kenapa?" soalku dengan memandang tepat pada anak mata Soo Hwa. Begitu juga dengan Soo Hwa hanya menurut perintahku.

"Saya takut kalau awak tinggalkan saya..." jawapan jujur dari hati Soo Hwa keluar dari mulutnya. Aku sentap. Adakah Soo Hwa yang aku cintai selama ini, turut menyintaiku juga?

end V P.O.V

 

 

Soo Hwa memaut lengan V. "Waeayo? V-ah, kenapa ni?" soal Soo Hwa yang mengoncang lengan V. 

 

Lamunan V mati. Otak fikirannya masih lagi berteka teki, adakah benar Soo Hwa turut mencintainya? Perlahan lahan V menggelengkan kepalanya. "Aniaeyo..." jawab V lalu memaut jari jemari Soo Hwa untuk meneruskan langkah mereka.

 

 

 

Fikiran Soo Hwa melayang. Alam hijau yang dicoretkan dengan alam semula jadi telah membawa dirinya melancong ke dunia khayalan.

 

Soo Hwa P.O.V

Kenapa V ni pelik sangat? Nama sebenar dia, keluarga dia, kawan-kawan dia, everything tentang dia aku tak tahu... Apa yang disorokkan sebenarnya? Dia...dia pembunuh bersiri ke? Hish... NO! Tak mungkin.... Kalo dia pembunuh bersiri, dah lama aku mati...

end Soo Hwa P.O.V

 

 

Bahu Soo Hwa dipaut seseorang. Lamunannya terhenti. Lantas Soo Hwa memandang belakang. Pasti V...

 

Tetapi...

 

Mata Soo Hwa terpaku. Terkejut mungkin. Perlahan lahan Soo Hwa membangkitkan dirinya. Matanya masih lagi tertumpu pada figura yang memaut bahunya sebentar tadi. Setapak demi setapak Soo Hwa melangkah ke belakang. 

 

Awan mendung menutupi langit yang cerah sebentar tadi. Mata Soo Hwa tetiba sahaja tertumpu pada langit dengan langkah yang tidak terhenti melangkah ke belakang.

 

Bahu Soo Hwa dipaut dari belakang. "Soo Hwa-ah, waeayo?" soal figura yang memaut bahunya. Lantas Soo Hwa menoleh belakang. V. Selepas itu menoleh semula ke hadapan. KOSONG. Tiada sesiapa pun.

 

"Ta...ta...tadi...tadi ada orang dekat situ..."ngadu Soo Hwa kepada V. "V-ah... tadi ada orang dekat situ..." ujar Soo Hwa lagi sambil menunjukkan tempat yang dlihatnya figura yang mendekati dirinya.

 

Awan mendung tadi menurunkan waterfall-nya...Hujan sudah... Lantas V menarik Soo Hwa ke sebuah pondok. Soo Hwa hanya mengikuti V sahaja.

 

"V-ah...tadi ada orang dekat situ..." ngadu Soo Hwa lagi. V menggelengkan kepalanya. 

 

V memegang kedua dua bahu Soo Hwa. Mereka bertatapan. "Soo hwa-ah, tadi tak ada sesiapa pun. Mungkin awak salah tengok." ujar V yang menafikan apa yang dilihatnya. ya, V pun melihat seorang figura yang menghampiri Soo Hwa tetapi dirinya menafikan.

 

Mata Soo Hwa berkaca. "Ada, tadi ada orang dekat situ. Awak tak percaya saya ke?" soal Soo Hwa sayu. Akhirnya air matanya menitis.

 

V perlahan lahan mengusap air mata Soo Hwa yang sedang gugur itu. Lantas memasukkan Soo Hwa ke dalam dakapannya. "Soo Hwa-ah, saya percayakan awak. Dah, jangan nangis." pujuk V. 

 

V P.O.V

Entah mengapa sayu dan pilu meresap ke sarafku, tatkala melihat Soo Hwa menitiskan air matanya. Ini merupakan kali pertama Soo Hwa menangis di hadapanku. Sudah hampir 7 purnama aku dengan Soo H berkenalan, tapi inilah kali pertama aku melihat air matanya. Mianhae, Soo Hwa-ah. S

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
youngminbfminwoo
chapter 1 dah update! THE MOON

Comments

You must be logged in to comment
Frisur #1
Chapter 2: Update soon
SeyoonExoBts #2
Chapter 2: Best...palli update