chapter 1

My Overly Speed Love

Mingyu menarik beg bagasinya dengan penuh gaya.Cermin mata hitamnya masih terletak elok dimatanya.Ahh..Mingyu ,siapa yang tidak mengenalinya pasti akan terus cair melihat senyuman menawannya itu.Sesuailah dengan gelarannya.Play boy first class.Mana tidaknya,dia cukup berjaya dalam kerjanya dan hidupnya serba sempurna tanpa bantuan dari ibu bapanya.Bagi Mingyu,dia cukup bahagia dengan kehidupannya.Mingyu melambaikan tangannya kepada Kai,sahabat lamanya.Cermin mata hitam ditanggalkan dan diselitkan dibeg sandang miliknya.

 

“hey bro!..lamanya tak jumpa..”ujar mingyu sejurus melihat sahabatnya itu.

 

Kai tergelak mendengar apa yang dikatakan oleh Mingyu itu mana tidaknya sebulan yang lalu kai baru sahaja melawat sahabatnya itu di Carlifornia.

 

“jangan nak propa sangat boleh tak weh?..”soal kai dengan senyuman sinis yang menghiasi wajahnya.

 

kai menggelengkan kepalanya apabila tumpuan mingyu kini sudah beralih kearah sekumpulan pramugari muda yang sedang menarik bagasi mereka sambil berjalan penuh lenggok.mingyu menghadiahkan senyuman paling menawan buat mereka menyebabkan mereka saling tertawa manja.kai sudah muak dengan perangai kasanova milik sahabatnya itu.

 

“aku bagi masa lima minit..kalau kau tak ikut aku,aku blah aje..sekejap lagi aku ade meeting..and kau tahukan adik aku tu tegas macam mana?..tak padan perempuan,perangai macam singa kelaparan..”ujar kai sambil memperbetulkan kot miliknya.

 

Mingyu kembali memandang wajah kai.

 

“so,aku ni bakal jadi Chief Engineer kat syarikat kau kan?..”soal mingyu seperti kanak-kanak membuatkan kai terasa seperti hendak meluku kepala mingyu.

 

‘Harap belajar aje tinggi tapi apa punya soalan la yang dia tanya ni..’hati kai mengutuk sahabatnya itu.

 

“maafkan saya,Tuan kai..Tuan mingyu..Cik ---- dah call..dia kata kalau dalam masa setengah jam Tuan mingyu dan Tuan kai tidak ada dalam bilik mesyuarat..dia akan proceed aje..”ujar baekhyun,pembantu peribadi kai.

 

mingyu dan kai saling berpandangan sambil membulatkan mata masing-masing tanda terkejut.Mereka berjalan pantas kearah kereta yang tersedia untuk mereka.baekhyun menahan tawa melihat kedua-dua lelaki muda itu.

 

‘Muka kacak dan kaya tapi takut dengan adik sendiri?..’hati baekhyun berkata-kata sambil bibirnya turut tersenyum namun segera senyumannyya mati apabila kai memandangnya.

 

“baekhyun..cepat sikit..call ---- cakap kami on the way..”ujar kai dengan cemas.

 

***********
 

Kereta Jaguar F-Type Coupe berwarna merah berhenti tepat dihadapan lobi bangunan Waruna Holdings tepat jam 8 pagi.---- keluar dari perut keretanya dengan wajah serius.Kunci keretanya diserahkan kepada Rian.

 

“I nak you parking perfectly..tak nak senget..”ujar ----- tegas sambil memandang wajah Rian dari hujung matanya.

 

Rian mengangguk namun pandangannya masih tunduk ke lantai.Setiap pekerja di syarikat itu lebih gerunkan Cik ----- mereka itu berbanding abangnya yang agak tegas namun masih boleh dibawa berbincang iaitu Tuan kai .---- berdiri dihadapan lif dikhaskan untuk VIP syarikat mereka sambil melihat jam tangannya.Lagi setengah jam jika abangnya masih tidak kelihatan,dia nekad untuk meneruskan mesyuarat tanpa pengarah baru mereka itu.

Kening ----- sudah terangkat dengan senyuman sinis menghiasi wajahnya.Hanya ini sahajalah cara untuk mengajar abangnya tentang pentingnya waktu.Walaupun dia berpangkat sebagai CEO disyarikat itu manakala abangnya lebih berkuasa dalam pentadbiran berbanding dirinya namun dia tidak kisah kerana daddy mereka telah memberinya kuasa untuk ‘mendidik’ abangnya itu dalam syarikat mereka.

Kereta yang dinaiki Kai dan Mingyu berhenti mengejut dihadapan lobi bangunan Waruna Holdings tepat jam 8.28 pagi . kai bagai cacing kepanasan apabila dia melihat kereta ---- sudah terparkir elok ditempat yang dikhaskan untuk CEO.mingyu melihat kereta Jaguar merah itu dengan wajah teruja.

 

“ehh..daddy kau belikan kau kereta baru ke?..smartnya kereta kau..nampak garang and menawan..”komen mingyu ketika berjalan beriringan dengan kai.

 

“kepala kau!..itu kereta ----- la..aku manalah minat sangat kereta macam si ----- tu..and buat pengetahuan kau,itu kereta ----- kalau dia in hurry tapi kalau santai-santai dia akan pakai Audi A8 kesayangan dia kat rumah aku tu..bagi aku pula cukup la BMW kesayangan aku tu..”ujar kai sambil tersenyum mengingatkan satu-satunya kereta BMW X6 putih miliknya hadiah dari daddy mereka ketika hari lahirnya yang ke-33 tahun.

 

mingyu hanya terangguk-angguk bagai burung belatuk.Walaupun dia telah menetap di Carlifornia selama 8 tahun dan telah membina kerjaya disana namun dia tidak bercita-cita untuk membelanjakan duitnya untuk memiliki kereta mewah seperti sahabatnya itu.mingyu telah terbiasa dengan didikan keluarganya yang serba sederhana suatu ketika dahulu menyebabkan dia telah terbiasa untuk meneruskan hidup dalam kesederhanaan walaupun kini dia amat mampu untuk menikmati kemewahan dalam hidupnya.

 

*********
 

------- berjalan menuju ke arah bilik mesyuarat dengan wajah yang garang mana tidaknya,kali ini kai sudah melampau.Mesyuarat bakal bermula dalam masa satu minit lagi namun kelibatnya masih juga tidak kelihatan.

 

“-------- !…”kedengaran suara kai memanggil ----- ketika pintu bilik mesyuarat ingin dibuka.

 

“please explain to me everything right after the meeting..kalau tak..abang jawab dengan daddy sendiri..”ujar -----tegas.

 

kai hanya diam sambil membutangkan kotnya.Apabila terasa dirinya bagai tidak wujud maka mingyu telah menghulurkan tangannya kepada------.

 

“hi..lama tak jumpa..”ujar mingyu sambil tersenyum penuh tarikan dengan harapan agar ----- lembut hati dengannya.
 

“hurm..let’s go abang..we’re late..”ujar ----- tanpa menyambut huluran tangan mingyu.Terkebil-kebil mingyu melihat ----- yang sudah memasuki bilik mesyuarat mendahului kai dan dirinya.

 

“sorry bro..adik aku kalau dah mengamuk memang macam tu la perangai dia..baik jangan tegur..”bisik kai kepada mingyu.

 

mingyu tersenyum kelat sebelum mereka berdua memasuki bilik mesyuarat tersebut.Hari ini mingyu bakal dikenalkan sebagai ketua jurutera yang baru kepada semua ahli lembaga syarikat..

 

*********
 

“so how’s your first day,mingyu?..”soal Tan Sri suho kepada mingyu sejurus jejaka itu duduk diruang tamu rumahnya.
 

“okay,uncle..by the way,uncle tak kisah ke saya tinggal disini buat sementara?..”soal mingyu sopan.Tan Sri suho tergelak mendengar soalan mingyu.

 

“mingyu...mingyu..kan dari dulu lagi kamu memang selalu tinggal disini bila cuti…jadi apa salahnya kalau kamu tinggal disini pun..uncle memang dah sediakan satu guest house untuk kamu..”jawab Tan Sri suho.

 

Ya..sejak dulu lagi kai dan mingyu bersahabat.Mereka berkenalan ketika bersekolah di sekolah berasrama penuh.mingyu mula rapat dengan keluarga Tan Sri suho apabila ibu bapanya meninggal dalam satu kemalangan jalan raya ketika mingyu berusia 16 tahun.
 

“Auntie harap mingyu sudilah nak tinggal dengan kami..rumah ni sunyi aje..si kai tu memang selalu tak ada di rumah..keluar jumpa girlfriend dia..------- pula asyik pergi litar aje..”ujar Puan Sri Tifanny.mingyu mengerutkan dahinya.
 

“pergi litar?..”soal mingyu.Tan Sri suho tergelak kecil.

 

“pelikkan?..hobi dia untuk hilangkan stress adalah pergi racing dekat litar..uncle pun tak tahu la ikut perangai siapa dia tu..dingin aje sifat dia tu..sebab tu sampai sekarang masih single..”ujar Tan Sri suho.

 

Kening mingyu sedikit terangkat apabila mendengar status ------ itu.Mana tidaknya. ------ pada pandangan matanya memang cukup menawan.Dengan rambut yang sedikit keperangan,gaya yang cukup elegen dan kedudukan serta pangkat yang tinggi.Siapa pun berimpian untuk berdamping dengan gadis sehebat itu.Kini syarikat mereka telah diserahkan sepenuhnya oleh Tan Sri suho untuk diuruskan oleh kedua-dua anaknya iaitu ----- dan Kai.Memang beruntung siapa yang dapat membuka pintu hati ------ kerana gadis itu adalah salah seorang CEO muda di Malaysia.Bukan mudah untuk seorang gadis memiliki tanggungjawab dan pangkat yang tinggi sebegitu.

 

“minggyu?..”panggil Tan Sri suho sambil melambai dihadapan wajah mingyu.mingyu pantas tersedar dari lamunannya.
 

“ye uncle?..”ujar mingyu sambil tersengih.

 

“mengelamun aje dia..ok la,mingyu..dah malam ni..uncle masuk bilik dulu,ye..buatlah macam rumah sendiri..memang rumah mingyu pun kan?..”ujar Tan Sri suho.mingyu mengangguk.

 

“okay uncle..don’t worry..auntie dan uncle tidur aje dulu..good night..”ujar mingyu kepada Tan Sri suho dan Puan Sri

tifanny ketika mereka sudah bangun dari duduk.

 

Sejurus kelibat kedua-dua orang tua itu sudah tidak kelihatan.Mingyu mengatur langkah kearah garaj kereta yang terletak disebelah guest housenya.

 

**********
 

Mata mingyu terpegun sejurus lampu garaj kereta itu dibuka.Liurnya ditelan.Pipinya ditampar sedikit untuk menyedarkan dirinya sendiri.Dihadapannya kini sebuah kereta yang amat diidam-idamkan iaitu McLaren 650S yang berwarna biru gelap.mingyu melihat setiap penjuru kereta tersebut.Sesungguhnya kereta itu cukup sempurna dimatanya

.Tiba-tiba terdengar bunyi deruman enjin kereta memasuki perkarangan rumah.mingyu pasti itu adalah kereta yang dinaiki oleh ----.Kini dia sudah panik kerana kai telah memaklumkan kepadanya bahawa tempat larangan dalam rumah tersebut adalah garaj kereta milik ------.Tanpa berfikir panjang mingyu segera mematikan lampu garaj tersebut dan tunduk menyorok disamping kereta McLaren biru milik -----.

Buat masa ini ,hanya itu sahaja yang terlintas didalam kepalanya.Pintu garaj terbuka secara automatik dan kelihatan lampu kereta Jaguar merah milik ----- memancar ke dalam garaj.Selepas kereta tersebut terparkir elok,-----mematikan enjin dan keluar dari perut kereta tersebut.mingyu menjadi panik apabila ------ berjalan kearah tempat persembunyiannya untuk mementik suis lampu berdekatan.Bunyi tapak kaki ------ mula mendekat dan kemudian…

 

“argghhh!!..”jerit ----- namun mingyu segera menutup mulutnya bimbang akan mengejutkan ibubapa -----.

 

Kini ----- sudah jatuh tertindih diatas jejaka itu.Mata ----- membulat melihat mingyu tanda dia sedang marah manakala mingyu sudah seperti dipukau menatap wajah ----- yang begitu dekat dengannya.Tiba-tiba pipi mingyu terasa pijar.Pantas dia tersedar dari lamunannya.mingyu dan ------ segera memperbetulkan kedudukan mereka.

 

“why in the hell you’re in here?!..”tengking ------ sejurus lampu dipentik.

 

mingyu hanya diam dan merenung wajah -----.------ merengus kegeraman.

 

“im asking you. Why in the hell you’re in here?..”soal ---- kasar namun mingyu pelik apabila air mata ---- sudah bergenang.

 

‘eh..takkan la singa betina ni menangis kot semata-mata sebab aku masuk garaj dia..’hati mingyu berkata-kata pelik.

 

“dah..baik awak pergi aje dari sini!..jangan sesekali dekat dengan saya mahupun garaj ni,faham?!..”tengking ----- sebelum beredar dari situ.Beberapa minit kemudian,kelihatan kelibat kai berdiri dihadapan pintu garaj dengan wajah terkejut.

 

“Oh My God,mingyu ..kau masuk ke sini?!..and kau sentuh McLaren kesayangan ------ tu?..”soal kai terkejut sambil menunding jari kearah tangan mingyu yang elok terletak dibonet kereta tersebut.mingyu pantas mengalihkan tangannya.

“mingyu..you’re in big trouble..”ujar kai.

 

**************
 

“kenapa dia marah sangat kalau ada orang sentuh kereta McLaren dia tu?..apa istimewa sangat kereta tu?..”soal mingyu pelik kepada kai.Wajah kai terus berubah sayu.

 

“kereta itulah yang membawa memori sedih pada adik aku,mingyu..”

 

“apa yang dah terjadi?..”

 

“dua tahun lepas,tunang adik aku nama dia joshua..sebenarnya dialah pemilik kereta ni..dia meninggal akibat barah otak..dan dia meninggal dua hari sebelum pernikahan mereka..sebelum meninggal dunia, joshua ada tulis satu surat..dan dalam surat itu joshua nyatakan kereta ini dihadiahkan pada -----..”ujar kai.

 

“kenapa pula joshua hadiahkan pada ----- kereta ni?..”soal Adam dengan perasaan ingin tahu.

 

“sebab mereka berkenalan melalui kereta inilah ketika ----- belajar di England dulu…”jawab kai.Kini baru mingyu faham mengapa ---- menjadi seorang yang dingin dan pendiam.Rupa-rupanya ----- telah melalui dugaan sebegitu sekali dalam kehidupannya.

 

“okay la,mingyu..aku harap kau faham..lepas ni baik kau tak payah masuk lagi dalam garaj tu..bukan apa..---- yang kau kenal lapan tahun lepas berbeza dengan ---- yang sekarang..kadang-kadang,aku sendiri macam dah tak kenal dengan adik aku lagi..”ujar kai sambil menepuk bahu sahabatnya itu.

 

mingyu mengangguk faham namun kini mindanya sibuk memikirkan cara untuk mengembalikan ----- yang periang dan ceria seperti suatu ketika dahulu.Pipi mingyu diusap perlahan. ‘sakit juga penangan si ----- tu..tapi tak apa..ini mingyu la..segala jenis wanita pasti akan dapat aku atasi..’mingyu tersenyum sendiri sambil matanya memandang kearah tingkap bilik ----- yang masih terang.

 

***************
 

Keesokkan paginya,mingyu segera keluar dari guest house apabila terlihat kelibat --- yang melintasi guest house tersebut.

 

“------..”panggil Mingyu namun tidak diendah oleh -----.Sekali lagi mingyu mencuba nasib tetapi respon yang sama diterimanya.----- tidak memandangnya walau sedikit pun.Kali ni mingyu nekad.Lengan ---- ditariknya.

 

“hisy..awak nak apa?!…”soal --- dingin.mingyu tersenyum melihat gadis yang cantik dihadapannya itu.
 

“boleh saya tumpang awak?..”soal mingyu dengan senyuman manis yang masih menghiasi wajahnya.

 

“awak ni dah kenapa?..abang kai kan ada..pergilah tumpang dia..”jawab ---- acuh tak acuh.

 

“-----..awak mesti lupa kan?..hari ni kai tak masuk pejabat..takkan la saya nak mintak tolong baekhyun kot..dia kan

cuti hari ni..”ujar mingyu dengan wajah sayu yang dibuat-buat.Selepas beberapa saat baru ---- menjawab dengan nada dingin.

 

“dalam masa lima saat kalau awak tak masuk kereta..saya tinggalkan awak..”ujar ----- lalu masuk ke dalam garaj untuk mengambil kereta Audi A8 putih miliknya.mingyu pantas mengambil briefcase miliknya lalu masuk ke dalam perut kereta sejurus ----- memberhentikan keretanya dihadapan mingyu.

 

“awak memang minat kereta eh?..dulu sebelum saya pindah Carlifornia..awak masa tu baru beli kereta Mini Cooper kan?..sejak bila awak minat kereta sport ni?..”soal mingyu cuba untuk mendekati ------.
 

“sejak saya belajar di England..”jawab ----- dingin.

 

“ohh..habis tu mana Mini Cooper awak yang lama tu?..”soal mingyu lagi.
 

“jual..”jawab ----- sepatah.

 

“-------..”panggil mingyu lembut dengan harapan mingyu akan berlembut dengannya.
 

 

“about last night..I’m really sorry..saya tak tahu pasal kereta tu…”belum sempat mingyu meneruskan ayatnya -----sudah memotong.

 

“it’s okay..sorry juga sebab tampar awak..”ujar ---- perlahan namun masih ada ketegasan disitu.
 

“err..boleh tak saya nak minta sesuatu dari awak?..”

 

“apa dia?..”soal ----.mingyu tersenyum mendengar respon ----- yang sudah tidak setegas tadi.
 

“boleh kita berkawan?..”----- menjeling mingyu sekilas.

 

“Merepek aje la awak ni..awak dah duduk rumah saya..saya dah kenal awak dari kecil..bukan ke itu maksudnya dah kawan?..daddy dah dianggap awak macam ahli keluarga lagi..”mingyu hanya tersengih.Suka pula dia melihat senyuman yang terukir diwajah gadis jelita itu.

 

“kan comel kalau senyum macam tu..”entah kenapa ayat itu terluncur dari mulut mingyu membuatkan ------ kembali serius.mingyu mengutuk dirinya.Dia rasa seperti ingin menghantuk sahaja kepalanya ke dashboard dihadapannya itu. ‘mingyu...mingyu..yang kau pergi tegur pasal senyuman dia tu kenapa?..aduii..tak ke nanti kau kempunan nak tengok senyuman dia yang manis tu lagi..’

 

**********************
 

Tengah hari itu,mingyu memberanikan diri mengetuk pintu yang terpampang jawatan CEO didepannya.
 

“masuk..”Perlahan mingyu membuka pintu lalu tersenyum manis.----- yang sedang sibuk menyelak helaian kertas didalam fail segera memandang mingyu.

 

“awak..jom lunch dengan saya?..”----- memandang mingyu pelik. ‘ada ada aje la mamat ni..’
 

“saya busy..awak pergilah lunch dulu..”balas ----- lalu kembali melihat kertas yang dihadapannya.
mingyu mengambil tempat dihadapan ------.

 

“awak kata kita dah kawan..tapi kenapa awak layan saya macam musuh aje?..”soal mingyu.Nak tergelak rasanya apabila seorang kasanova yang amat terkenal dan selalu mencairkan hati wanita berkata-kata begitu.Namun demi senyuman -----,mingyu nekad merendahkan egonya.Tiba-tiba ---- tergelak.

 

“ohh..maksudnya kalau saya busy dan tak boleh keluar lunch dengan awak..maksudnya saya memusuhi awak la ya?..”soal ---- dalam sisa gelaknya.mingyu tersenyum lalu mengangguk.

 

“boleh la..hampir tepat la juga kenyataan awak tu..”balas mingyu. ----  tersenyum sambil menggelengkan kepalanya.
 

“agak-agak kalau saya tolak juga ajakan awak tu..apa yang awak akan buat?..”

 

“erm..depend la.. sama ada saya duduk sini sampai awak setuju atau..saya call daddy awak cakap awak melakukan ketidak adilan kepada pekerja macam saya..”

 

“aik..macam tu pula?..berikan saya lima ketidak adilan saya tu..”

 

“first,awak tak jaga diri awak sebagai pekerja syarikat ni walaupun awak tu CEO..second,awak tak keluar lunch walaupun sekarang ni waktu lunch..third,awak dera saya sebab tak nak terima pelawaan saya..fourth…”

 

“dah..dah..okay..saya setuju untuk keluar lunch dengan awak..hisyy..sepatutnya awak dulu masuk bidang undang-undang tau tak?..banyak betul alasan yang awak boleh beri pada saya..”Akhirnya ----- menutup fail tersebut dan bangun dari kerusinya.mingyu tersenyum menang.Akhirnya dia berjaya mengajak ----- untuk makan tengah hari bersamanya.

 

*********************
 

Dua bulan kemudian..

Semakin hari hubungan mingyu dan ---- sudah mulai rapat.Kini baru mingyu nampak bahawa ----- sebenarnya bukanlah seorang wanita yang berhati batu seperti yang semua orang gelarkan.------ adalah seorang wanita yang berhati lembut namun wanita itu telah mengharugi pelbagai dugaan sehingga menyebabkan dia terpaksa meninggikan egonya demi menutup kesedihan dihati.

Ketika mendengar bunyi pintu utama dibuka,mingyu segera keluar dari guest housenya.Ketika itu jam baru berganjak ke angka lapan malam.

 

“hai ----..nak pergi mana malam-malam ni?..”soal mingyu. ----- hanya tersenyum.

 

“macam biasalah..I nak pergi training malam ni..awak nak ikut?..”soal ------.mingyu tersenyum lalu mengangguk laju.Sebenarnya dia sudah menjangka bahawa ----- akan keluar pada malam itu maka,dia sudah bersiap-siap dengan lebih awal.T-shirt Polo hitam sudah tersarung dibadannya.Mingyu segera mengambil telefon bimbitnya dan dompet sebelum mengunci pintu guest house itu.

 

“hari ini saya beri awak kelebihan untuk pilih mana-mana koleksi kereta sport saya yang awak nak naik..”ujar ----- sambil tersenyum.Lampu garaj dipetiknya.Beberapa buah kereta mewah yang berkilat bagaikan tersenyum kearah mingyu namun hanya satu yang menjadi pilihan hati mingyu.mingyu segera berdiri disebelah kereta idamannya sambil tersenyum.

 

“yang ni,boleh?..”soal mingyu.Wajah ----- sedikit berubah namun akhirnya dia mengangguk perlahan.Kereta pemberian bekas tunang ----, joshua menjadi pilihan hati mingyu membuatkan ----- agak berat untuk memenuhi permntaan mingyu namun mengenangkan hasrat mingyu,akhirnya ------ akur.------ berjalan menghampiri rak kecil yang menempatkan semua kunci kereta yang terdapat digaraj itu.Perlahan tangannya mengambil kunci yang diletakkan khas ditempat yang agak istimewa berbanding kunci kereta lain.

mingyu dengan rasa teruja membuka pintu kereta idamannya itu lalu duduk dikerusi disebelah pemandu.Sememangnya aura kereta idamannya itu berbeza dengan kereta sport milik ----- yang pernah dinaiki sebelum ini.mingyu memandang ---- yang berwajah suram di kerusi pemandu.----- mengusap perlahan stereng yang dipegangnya.mingyu tahu,----- amat merindui arwah tunangnya tetapi dia ingin ------- sedar bahawa wanita itu harus meneruskan hidupnya seperti sedia kala.Tangan kiri ------ dicapai oleh mingyu.

 

“are you okay?..”soal mingyu.----- memandang mingyu lalu mengangguk bersama senyuman kelat.Air matanya segera diseka.
 

“yeah..I’m okay..jom,kita gerak sekarang..”ujar ---- lalu segera menekan pedal minyak.Kereta mewah itu meluncur laju keluar dari perkarangan villa itu.

 

***************
 

mingyu menutup matanya.Gerun pula rasanya apabila melihat ------ memandu dengan begitu laju seperti itu.Mujur mereka kini berada di litar,jika tidak entah berapa banyak saman sudah diterima oleh ----- kerana memandu dengan halaju seperti itu.

------ terjerit kecil akibat teruja.

 

“waa..mingyu seriously best sangat kalau bawa kereta high speed macam ni..”ujar ------ sambil terus menekan pedal minyak sehingga kereta itu semakin laju.mingyu memegang dadanya.

 

“-------..please..saya dah tak tahan lagi ni..awak nak bunuh saya ke?..tolonglah berhenti kat tepi..saya nak turun..”------- tergelak mendengar kata-kata mingyu namun dia berhenti juga selepas melihat peluh dingin mula memercik didahi lelaki itu.Sejurus kereta itu berhenti,mingyu segera keluar dari perut kereta.Tak tahan rasanya untuk terus berada didalam kereta itu.Serik pula dia ingin mengikut ----- lagi ke litar itu.----- mematikan enjin kereta lalu dia turut keluar dari kereta tersebut.

 

“apalah awak ni mingyu..sama aje macam abang saya tu..penakut betul..abang kai pun dulu pernah ikut saya datang sini..lepas tu terus dia tak nak ikut lagi..serik katanya..”

 

“ohh..patutlah si abang awak tu beria-ia suruh saya ikut awak..nak kenakan saya rupanya..memang serik pun..hisy..lain kali maaflah..saya memang tak berani ikut awak lagi..lelaki pun rasanya takut nak drive laju-laju macam awak ni..”----- tergelak mendengar apa yang dikatakan oleh mingyu.Mereka berdua duduk dibangku berdekatan dengan kereta McLaren biru itu.

 

“by the way,macam mana awak dapat skill untuk drift macam tu sekali?”mingyu perasan wajah ----- berubah suram apabila dia bertanya begitu.

 

“maaf kalau soalan saya membuatkan awak sedih..”
 

“no..it’s okay..benda dah lama..saya belajar dari arwah tunang saya..dia dulu yang ajar saya pasal kereta..”
 

“boleh awak cerita sedikit pasal kereta ni? Dan tunang awak?..”---- mengangguk perlahan.

 

“dulu saya berkenalan dengan joshua sewaktu saya belajar di England..Pada masa tu,ada seorang kawan saya yang minat sangat dengan kereta sport.Masa tu kereta ini baru saja dilancarkan.Disebabkan dia tak ada teman untuk pergi ke majlis pelancaran kereta ni,dia ajak saya untuk turut serta.Kat sanalah saya terjumpa dengan Joshua .Mulanya saya pelik dengan dia yang terlalu taksub dengan kereta mewah.Bagi saya semua tu membazir sahaja.Suatu hari saya dan Joshua ditakdirkan berjumpa sebab kebetulan dia ternampak saya sedang menunggu bas di stesen bas.Bermula dari situlah kami mula berkenalan dan kami bercinta beberapa bulan selepas itu.joshua  pernah berjanji dengan saya bahawa dia akan berusaha untuk membeli kereta ini sebab katanya kereta inilah yang menjadi antara kenangan perkenalan kami..tapi..saya tak sangka kereta ini jugalah yang menjadi kenangan pahit dalam hidup saya..”---- mula menitiskan air mata.mingyu turut berasa sedih mendengar cerita itu.

 

“saya sangat sayangkan joshua..dialah cinta pertama saya..tapi dia pergi meninggalkan saya menjelang hari pernikahan kami..saya hilang arah,mingyu..saya kecewa sebab saya tak dapat nak bahagiakan dia sedangkan dia banyak berkorban untuk saya..bahkan dia sempat berpesan pada saya untuk jangan tangisi pemergian dia..tapi saya tak mampu,mingyu..saya seorang perempuan yang lemah..saya tak mampu nak pendam kesedihan saya..”luah ----- dalam esakkan.mingyu membawa ---- kedalam dakapannya.

 

“menangislah,----..kalau itu yang dapat menangkan hati awak saat ni..saya tahu awak terseksa menanggung kesedihan seorang diri selama ini..”mingyu mengusap lengan -------.

 

******************
 

Tepat pukul 10 malam,pintu pagar kediaman Tan Sri suho terbuka secara automatik dan kereta McLaren biru gelap itu diparkirkan ketempat khas didalam garaj di villa itu.

 

“thanks,mingyu..awak memang seorang kawan yang baik..tak sangka hari ini bakal menjadi hari yang menyedihkan..maaflah sebab awak terpaksa dengar cerita sedih saya tu..”---- tersenyum hambar.

 

“ehh..no problem la..anggap saja saya ni ibarat macam abang awak..anything awak nak berkongsi dengan saya,kongsikan aje..macamlah saya tak kenal dengan awak..kan dari kecil lagi awak dengan saya memang selalu berpakat untuk kenakan kai..”----- tergelak mendengar kenyataan yang baru diberikan oleh mingyu.Mereka berdua keluar dari perut kereta dan berjalan beriringan menuju ke guest house.

 

“tapi..kalau awak nak anggap saya lebih dari seorang kawan pun..apa salahnya kan?..”soal mingyu.---- hanya membisu.
 

“err..okay la,mingyu..dah lewat ni..nanti apa pula kata daddy saya..good night!..”ujar ----- sebelum beredar dari situ.mingyu tersenyum melihat gelagat ---- yang agak kelam kabut itu.Bukan dia tidak perasan pipi putih milik ----berubah merah apabila dia berkata begitu.mingyu tersenyum meleret sebelum pusing ke belakang.Tiba-tiba..
 

Bukk..

 

mingyu sudah terduduk dilantai.Saat itu juga terdengar suara ada orang mengetawakannya.mingyu segera memandang ke atas.Ternyata kai sedang mengetawakannya dari beranda biliknya.

 

“haa..tu la..menggatal lagi dengan adik aku..kan dah tercium pintu..”ujar kai sambil tergelak lepas.mingyu mengusap kepalanya yang agak pedih akibat terhantuk pintu.

 

“diamlah kau..bising aje..mari sini teman aku..”ujar mingyu sambil bangun dari atas lantai.kai hanya mencebik kepada sahabatnya itu.

 

“huh..tak kuasa aku..baik aku call lulu lagi baik..bye kawan..mimpi yang indah-indah..jangan sampai tercium lantai pula malam nanti..”usik kai yang mengekek ketawa sebelum masuk ke biliknya.mingyu merengus namun akhirnya dia tersenyum sambil menggelengkan kepalanya.Nampaknya angin cintanya sudah kembali menyapa.

 

*****************
 

Enam bulan kemudian..

 

----- ketawa melihat mingyu yang cuba untuk menyaingi langkahnya.

 

“------,please la jangan lari laju sangat..awak nak kejar siapa?..”soal mingyu termengah-mengah.
 

“awak yang nak ikut saya jogging,kan?..so terima je la kalau saya tinggalkan awak..”jawab ----- selamba.
 

“masalahnya awak berlari tu dah mengalahkan marathon tahu tak?..”

 

“awak yang lembap..”balas ----- selamba.mingyu menjengkelkan matanya.

 

“apa awak cakap?..”soal mingyu kegeraman.---- ketawa kecil sebelum dia segera menyelamatkan diri apabila mingyu sudah mengejarnya.Setelah hampir setengah jam dia berlari,----- memandang ke belakang.Dia tersenyum sendirian apabila kelibat mingyu sudah tidak kelihatan.Namun apabila dia pusing ke hadapan,mingyu sudah mendepakan tangannya.----- sedaya upaya memberhentikan lariannya namun nasib tidak menyebelahinya apabila dia secara tidak sengaja tersepak batu.---- memejamkan matanya apabila dia pasti bahawa dia dan mingyu akan terjatuh bersama-sama.
 

Bukk..

 

Dua-dua manusia itu sudah terjatuh diatas rumput taman botani itu.----- mengerutkan dahinya.Kakinya terasa pedih.Namun bukan kakinya sahaja yang pedih,kepalanya juga terasa pedih tetapi itu semua sudah tidak dapat difikirkannya ketika ini kerana dia sudah jatuh menghempap tubuh mingyu. ----- segera memandang wajah mingyu.Matanya membulat apabila melihat bibir lelaki itu sudah berdarah.

 

“Oh my gosh,mingyu..bibir awak berdarah..”ujar ---- cemas sebelum dia segera duduk disisi mingyu dan membantu lelaki itu untuk duduk.mingyu mengerutkan dahinya.Kini baru terasa pedih dibahagian bibirnya.---- segera mengeluarkan tisu dari beg kecilnya dan membasahkan sedikit dengan air sebelum menekap ke bahagian bibir mingyu yang luka.

 

“kenapa awak berdiri depan saya macam tu?..tengok ni,dah luka dah bibir awak..tak pasal-pasal bibir awak luka sebab saya..”---- sudah meluahkan rasa bimbangnya sambil menekap bibir mingyu beberapa kali menggunakan tisu bagi mengurangkan pendarahan.Tindakannya terhenti apabila dia terpandang mata mingyu yang galak merenungnya lama.
 

“kenapa awak pandang saya macam tu?..”soal ---- pelik.

 

“kalau macam ni layanan awak pada saya,setiap hari saya luka pun tak apa..”balas mingyu.--- hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum.Tisu ditangannya itu segera diletakkan ke tangan mingyu.

 

“dah..sila rawat luka awak tu sendiri..”ujar --- sebelum dia memandang ke lututnya yang terasa pedih.Seluar sukan paras bawah lututnya itu ditarik sedikit.

 

“auch..lutut saya luka la..”ujar --- sebelum dia membuka penutup botol airnya untuk mencuci darah yang mengalir dilututnya.mingyu segera mengambil botol tersebut dari tangan ----.

 

“awak nak buat apa ni?..saya boleh buat sendiri la..”ujar ---- yang kedengaran agak kasar.mingyu memandang wajah ---- dengan perasaan pelik.Gadis itu hanya menundukkan wajahnya.

 

“salah ke kalau saya nak tolong awak?..”soal mingyu lembut seakan-akan memujuk.Dia tahu,pasti ada sesuatu yang menyebabkan gadis itu berubah sebegitu sekali.

 

“ya,salah!..salah sangat!..”bentak ---- bersama air mata yang sudah mengalir deras.
 

“kenapa?..cuba awak beritahu saya apa sebab dia?..”soal mingyu.

 

“sebab saya tak nak terpedaya dengan layanan awak,mingyu..saya tahu awak macam mana,dan saya tak nak mungkir janji dengan joshua..”balas ----.mingyu terdiam buat seketika untuk cuba mencerna apa yang dikatakan oleh ----itu.Tiba-tiba dia memandang ---- dengan riak seakan-akan tidak percaya.

 

“awak sukakan saya?..”soal mingyu.----  hanya mendiamkan diri.Dia tidak mengangguk,jauh sekali untuk

menggelengkan kepalanya.Air matanya dikesat kasar sebelum dia merampas botol air ditangan mingyu dan mencurahkan air ke bahagian lukanya.mingyu memegang tangan ----.

 

“I’m asking you,----..awak sukakan saya ke?..”soal mingyu sudah tidak dapat menahan rasa ingin tahu dalam dirinya.
 

“perlu ke saya jawab soalan awak,mingyu?..”soal ---- seraya menarik tangannya dari terus dipegang oleh mingyu.---- segera bangun dari duduknya.Tak betah rasanya untuk terus diasak dengan soalan cepumas dari mingyu.---- melangkah terhencut-hencut memandangkan luka dikakinya masih terasa pedih.Tiba-tiba mingyu menarik tangan ----- dan meletakkan ke bahunya.Tubuhnya direndahkan sedikit.
 

“awak nak buat apa ni?..”soal ---- pelik.

 

“kaki awak sakit kan?..”soalan ----- dibalas dengan soalan juga.
 

“cepatlah saya nak tolong awak..”sambung mingyu.Nak tak nak,----- terpaksa menerima bantuan mingyu.Dalam sekelip mata,mingyu sudah menggendongnya dibelakang lelaki itu.

 

“tak sangka awak ni ringan je rupanya..”ujar mingyu sambil tersenyum.Pipi ---- sudah memerah.

 

“ada tak feeling-feeling macam cerita Korea?..”soal mingyu.---- merengus sebelum menepuk lengan mingyu kuat.Namun dia segera merangkul leher mingyu kuat apabila dia terasa tidak seimbang apabila lelaki itu seakan-akan ingin melepaskannya.mingyu tersengih.Sengaja dia berpura-pura untuk menjatuhkan ----.

 

“kan bagus kalau awak peluk saya macam ni..nak saya kendong awak macam ni setiap hari pun saya sanggup..”----segera merungkaikan rangkulannya dan meletakkan tangannya ke bahu mingyu.

 

“awak ni tak boleh diam ke?..bising la..”----- cuba menahan debarannya.Dia terasa sangat tidak selesa kerana berada dalam jarak yang terlalu rapat dengan lelaki itu.mingyu hanya tersenyum.Kalau lelaki lain,pasti mereka sudah berasa tawar hati dengan kekasaran ---- itu tetapi dia sudah sangat arif dengan sifat ---- yang suka menutup rasa hatinya dengan menggunakan kekasaran.
 

“----..”panggil mingyu lembut.
 

“hmm..”

 

“boleh tak awak tolong saya?..”soal mingyu.

 

“tolong apa?..”soal ---- sudah tidak kasar seperti tadi.
 

“beri saya peluang untuk bahagiakan awak,walaupun saya tahu saya tak setanding joshua..tapi boleh tak awak beri saya peluang?..”soal mingyu.---- terdiam mendengar permintaan mingyu itu.
 

“saya..err..saya..”----teragak-agak untuk menjawab soalan mingyu itu.

 

“tak apa..awak tak perlu beri saya jawapan sekarang..Cuma,saya sangat berharap agar awak berikan saya satu peluang je untuk mendekati dan cuba membahagiakan awak..”ujar mingyu memotong kata-kata ----.Gadis itu hanya mendiamkan diri.Dia juga tidak tahu apa yang patut dijawabnya kepada mingyu.Dia selesa dengan lelaki itu tetapi dalam masa yang sama dia sukar untuk menerima permintaan lelaki itu walaupun hatinya berkata sebaliknya.Ahh..dia buntu dengan perasaannya sendiri.

 

********************
 

“perlu ke ---- join race tu?..”soal Tan Sri suho skepada anak gadisnya yang sedang duduk dimuka pintu sambil menyarung kasut but.---- tersenyum.

 

“ofcourse la,daddy..kan ---- dah lama join race ni..dari dulu lagi..”jawab ----  sambil membetulkan sleeveless leather tank yang berwarna hitam ditubuhnya . ----  memeluk tubuh Tan Sri suho.

 

“bila ----  nak berubah ni,sayang?..daddy risau setiap kali ----  pergi race.. ----  tu perempuan,tak sesuai untuk join perlumbaan macam ni..”

 

“daddy,kan ----  dah cakap banyak kali..dengan cara ni je ----  dapat lupakan masalah ----  dalam masa yang sama ----  dapat lepaskan rindu ----..”kata-katanya terhenti disitu.

 

“lepaskan rindu pada joshua?.. ----.,move on,sayang..joshua dah lama tinggalkan ----..daddy rasa kalau joshua hidup lagi pun dia tak galakkan ----  pergi litar macam ni..”pujuk Tan Sri suho.

 

“masalahnya ----  masih tak dapat lupakan joshua,daddy.. ---- masih cintakan dia sepenuh hati ----..tak ada sesiapa yang dapat gantikan tempat joshua dalam hati ----..”

 

“what about mingyu?..daddy dapat rasakan yang dia sayangkan ----..”ujar Tan Sri suho.

 

“but I don’t love him,daddy..dia bukan sesiapa dalam hidup ----..”ucap ----.
 

“okaylah,daddy..I really got to go..wish me luck..”sambung ---- sebelum melangkah kearah garaj keretanya. ---- memandang satu persatu koleksi keretanya sebelum dia tersenyum sambil memandang kereta kesayangannya.Pintu kereta McLaren biru kesayangannya itu dibuka sebelum dia masuk ke dalam perut kereta tersebut lalu menghidupkan enjin.Tiba-tiba pintu dibahagian penumpang terbuka. ----  segera memandang ke sisi.mingyu dengan selambanya duduk dibahagian itu. ----  memandang mingyu dengan pandangan pelik.Lelaki itu memakai tshirt Fred Perry berwarna merah dipadankan dengan skinny jeans berwarna hitam.Cermin mata hitam berjenama Porche terletak elok diwajahnya menaikkan lagi daya tarikan lelaki itu.

 

“awak nak pergi mengurat siapa ni?..”seloroh ----  sambil ketawa kecil.
 

“ awak ..”jawab mingyu selamba. ----  hanya mencebik.Ketika dia ingin mengambil cermin mata hitamnya dari dashboard,mingyu menghulurkan kotak cermin mata hitam kepada ----.Berkerut dahi ----  melihat pemberian mingyu itu sebelum dia mengecilkan matanya sambil memandang mingyu.

 

“don’t tell me that this is couple sunglasses ?”mingyu mengangguk selamba.

 

“Oh my gosh..seriously?..macam tak percaya pula saya dapat hadiah dari awak..terima kasih sebab sudi berikan hadiah pada saya..”ucap ----  kepada mingyu.Cermin mata hitam itu dikeluarkan dari kotaknya sebelum dipakai.
 

“nice..”ucap ----  namun dia pelik apabila mingyu hanya mendiamkan diri.Lelaki itu bagai berada dalam dunianya sendiri.

 

“awak..awak dengar tak apa yang saya cakap ni?..”soal ----  kepada mingyu.Lelaki itu hanya mengangguk namun langsung tidak mengeluarkan satu perkataan pun. ----  hanya mengangkat bahunya sebelum dia menekan pedal minyak keretanya.

 

******************
 

“Awak..kenapa dengan awak ni?..buat apa awak ikut saya kalau awak nak diam macam ni je?..”soal ----  tidak puas

hati sambil memandang mingyu yang duduk dikerusi penonton.Sebentar lagi perlumbaan bakal bermula namun mingyu langsung tidak memberikan kata-kata semangat seperti yang selalu lelaki itu berikan setiap kali mengikutinya ke trek perlumbaan.
 

“awak perlukan kata-kata semangat dari saya ke?..bukan ke saya ni bukan sesiapa pada awak?..”soal mingyu tanpa memandang ke wajah ----  yang sudah tergamam mendengar kata-kata yang didengarinya itu.

 

“takkan awak dah dengar..” ----  mengumam perlahan.

 

“ya..saya dengar segala yang awak cakap pada daddy awak tadi, ----..saya tak sangka bahawa selama ni saya langsung tak ada tempat dalam kehidupan awak ..sedangkan saya cintakan awak seikhlas hati walaupun saya tahu memang awak masih sukar untuk terima saya..tapi..awak sendiri cakap yang saya bukan sesiapa dalam hidup awak, ----..”luah mingyu dalam nada kecewa.

 

“mingyu..bukan itu maksud saya..”

 

“no,----..awak tak perlu rasa bersalah dengan kata-kata awak..anyhow,itulah yang awak rasa selama ni..saya akan cuba terima kenyataan yang joshua dan saya sangat-sangat tidak setanding..bahkan saya langsung tak dipandang oleh awak,----..”-----memandang mingyu dengan air mata yang sudah bergenang ditubir mata.Dia sedih mendengar kata-kata mingyu itu tetapi dalam masa yang sama,dia sukar untuk menerima lelaki itu dalam hatinya.Entahlah,dia sangat buntu ketika ini.

 

“-----..race dah nak start..better you get ready..”seorang kaki tangan bertugas menganggu perbualan ---- dan mingyu.Dengan hati yang berat,----- terpaksa meninggalkan mingyu.

 

***************
 

----  memegang stereng keretanya kemas.Matanya sempat memandang kearah mingyu dibahagian penonton.Wajah keruh lelaki itu jelas menunjukkan tentang perasaan lelaki itu ketika ini. ----  menghela nafas berat sebelum matanya memandang ke hadapan.Beberapa saat kemudian,lampu hijau bernyala tanda perlumbaan sudah bermula. ----  menekan pedal minyak sebelum kereta McLaren birunya itu menderu laju dilitar perlumbaan bersama beberapa kereta lain.

mingyu setia memerhatikan kereta yang dipandu ----.Walaupun dia tidak memberikan kata-kata semangat kepada gadis itu tetapi hatinya sentiasa mendoakan kejayaan ----.Tiba-tiba mata mingyu membulat apabila melihat kereta ----  bagai hilang kawalan dan dilanggar oleh sebuah kereta lain sehingga menyebabkan kereta McLaren itu terbalik ditengah-tengah litar.Jantung mingyu bagai terhenti melihat situasi dihadapannya.

Sorakan sudah tidak kedengaran lagi.Perlumbaan terpaksa dihentikan memandangkan kereta yang dipandu ----sudah remuk teruk dikawasan rumput ditengah litar.mingyu segera masuk ke dalam litar itu dan berlari kearah kereta ---- yang sudah dikerumuni oleh orang ramai.Bunyi siren bomba dan ambulans sudah kedengaran.mingyu menolak beberapa orang dihadapannya agar dia dapat melihat keadaan ----.Dia sudah tidak dapat berfikir dengan waras, apa yang difikirkannya kini adalah dia harus menyelamatkan ----.Air matanya menitis saat melihat pasukan bomba cuba mengeluarkan tubuh ----- yang tersepit didalam kereta itu.Beberapa minit kemudian,gadis itu berjaya dikeluarkan dengan keadaan cedera parah dan tidak menyedarkan diri.Tanpa membuang masa,mingyu masuk ke dalam ambulans bersama ---- yang berlumuran darah.

 

“----..please don’t leave me..”ujar mingyu bersama tangisannya.Dia sangat takut melihat keadaan ---- yang penuh luka dimuka dan kaki yang berdarah tanpa henti. ‘oh god, please save her’.

 

***************
 

Dua minggu kemudian…

----  membuka matanya perlahan.Matanya dipejamkan semula akibat silau.Dia memandang sekeliling sebelum matanya tertacap pada susuk tubuh mingyu yang sedang lena disisinya dengan beralaskan lengan. ----  sedaya upaya menyentuh lengan mingyu walaupun keadaannya sangat lemah.Tangan kanannya masih berbalut.Hanya tangan kiri sahaja yang tidak berbalut namun tangannya itu dicucuk dengan jarum drip dan terdapat beberapa kesan luka.Selepas beberapa kali mencuba,akhirnya ---- berjaya menyentuh lengan mingyu.Lelaki itu segera mengangkat kepalanya.

 

“oh my god! You’re awake,-----?..”soal mingyu. ----  mengangguk perlahan.mingyu meraup wajahnya dengan kedua-dua tangan.mingyu segera memanggil doktor untuk memeriksa keadaan ----.

 

*****************
 

mingyu membantu ----- untuk duduk dikatil namun tiba-tiba ----- memegang lengannya kuat.

 

“mingyu,kenapa saya tak boleh rasa kaki saya?..”soal ---- terkejut.mingyu hanya mendiamkan dirinya.Tidak sanggup rasanya dia untuk memberitahu keadaan sebenar kepada ----.Selimut yang menutupi kaki diselak oleh -----.Kakinya itu dipegang namun dia langsung tidak merasa sebarang sentuhan.Air matanya bergenang ditubir mata.

 

“mingyu..kenapa dengan kaki saya?!..kenapa saya tak rasa apa-apa?..”soal ---- sebelum menepuk-nepuk kakinya.mingyu segera menahan perbuatan ---- dengan memegang tangan gadis itu.Tubuh ---- dipeluknya erat.
 

“saya dah cacat,mingyu..saya dah tak boleh berjalan,kan?..”soal ----- bersama esakkan.

 

“syyhh..jangan cakap macam tu..saya percaya awak akan sembuh suatu hari nanti -----..”pujuk mingyu sambil mengusap kepala ----.

 

“tak..saya dah cacat..masa depan saya dah gelap,mingyu..saya dah tak berguna lagi dalam dunia ni..sepatutnya saya mati je..”

 

“jangan cakap macam tu,sayang..saya sentiasa ada disisi awak,----..awak sangat berharga pada saya..kalau saya kehilangan awak,saya tak akan maafkan diri saya selamanya sebab tak dapat jaga awak..”

 

“saya dah cacat,mingyu..saya dah hilang segala-galanya..”rintih ----.mingyu turut mengalirkan air matanya melihat keadaan ---- yang tidak dapat menerima kenyataan bahawa dia telah kehilangan satu nikmatnya dalam sekelip mata.
 

“saya janji saya akan jaga awak,-----..saya akan jaga awak sampai bila-bila..”ucap mingyu ikhlas.

 

*************
 

Lima bulan kemudian..

----  cuba menarik kerusi rodanya yang terletak agak jauh dari katilnya.Meja disisi katilnya itu dipegang kuat sebelum dia meletakkan kedua-dua kakinya ke lantai.Dia cuba untuk bangun namun akhirnya dia terjatuh ke lantai.Cawan yang terletak dimeja itu jatuh ke lantai dan pecah berderai.

 

“oh god,----..kenapa tak panggil abang?..”soal kai sebelum meluru kearah ---- untuk membantu adiknya itu bangun.Tubuh ---- didudukkan ke atas kerusi roda.

 

“----- tak nak menyusahkan semua orang ..sebab ---- tahu ---- dah banyak susahkan semua orang termasuk abang dan mingyu selama ni.. “ujar ---- sayu.kai mengusap kepala adiknya penuh kasih sayang.

 

“---- kan adik abang..memang tanggungjawab abang untuk jaga ----..adik tak pernah susahkan abang walau sedikit pun..”ujar kai ikhlas.---- memeluk tubuh kai erat bersama air mata yang berlinangan.

 

“terima kasih,abang..maafkan --- sebab selalu dah susahkan abang dan selalu kasar dengan abang selama ni..ampunkan -----,abang..”----- sudah teresak-esak dibahu kai.

 

“----- tak pernah buat salah pada abang..”pujuk kai sambil mengusap belakang ----.

 

******************

 

mingyu menolak kerusi roda ----- disekitar taman botani yang selalu dikunjungi mereka berdua suatu ketika dahulu.
 

“awak ingat tak tempat ni?..”soal mingyu sebelum duduk dibangku yang terletak bersebelahan dengan kerusi roda -----.Gadis itu hanya mengangguk lemah.

 

“ingat lagi masa tu saya nak kejar awak sebab awak cakap saya lembap,kan?..”soal mingyu sambil tersenyum.Tiba-tiba wajah ---- berubah suram sebelum air mata gadis itu mengalir perlahan dipipi.

 

“Hey..kenapa menangis ni?..tak cantik tau kalau menangis..”pujuk mingyu sambil mengusap air mata -----.
 

“masa tu saya masih boleh berjalan,sekarang..sekelip mata segalanya hilang..saya dah tak boleh berlari macam dulu lagi..bahkan berdiri pun saya tak boleh..saya ni memang tak berguna,kan?..”ucap ---- dalam tangisannya.
 

“siapa cakap awak tak boleh berlari lagi?..”soal mingyu sebelum dia berdiri dan melangkah ke belakang -----.
 

“pegang kuat-kuat tau..”bisik mingyu ditelinga -----.

 

“ehh..awak nak buat apa ni?..”soal ---- gelabah.mingyu hanya tersenyum sambil mengenyitkan matanya sebelah.
 

“satu..dua..tiga..”mingyu segera berlari sambil menolak kerusi roda ----.Gadis itu terjerit kecil apabila kerusi rodanya itu ditolak dengan laju.Beberapa minit kemudian,kedengaran bunyi tawa dari ----.Mingyu turut tersenyum melihat ----- yang sudah tersenyum.Rindu rasanya untuk melihat senyuman diwajah kesayangannya itu.Sejak ----mengalami kemalangan dan sedar dari komanya,kehidupan gadis itu hanya ditemani dengan air mata dan kesedihan.

Selepas hampir lima minit,akhirnya mingyu memberhentikan lariannya.Lelaki itu menghela nafas panjang sambil tercungap-cungap disisi ----.Gadis itu mengeluarkan tisu dan mengelap peluh didahi mingyu sambil tersenyum.

“terima kasih sebab dah bantu saya untuk berlari semula..”ucap ---- ikhlas.mingyu mengusap tangan ----- perlahan.
 

“saya sanggup buat apa saja asalkan dapat tengok awak tersenyum semula,-----..”

 

“kenapa awak baik sangat dengan saya,mingyu?..saya dah sakiti hati awak pun awak masih setia disisi saya walaupun saya bukanlah ---- yang dulu lagi..”soal ------ sambil merenung wajah mingyu.

 

“sebab saya cintakan awak seikhlas hati saya..tak kiralah bagaimana pun keadaan awak,saya tetap akan terima awak dan mencintai awak seadanya..”luah mingyu.

 

“tapi awak kena teruskan hidup awak,mingyu..awak berhak untuk berumah tangga dan lalui apa yang orang lain lalui..awak tak boleh selamanya disisi saya macam ni..”

 

“ya..saya memang akan teruskan hidup saya dan berumah tangga..”mingyu memberhentikan kata-katanya sebelum dia menyeluk poketnya.Sebentuk cincin dikeluarkan dari poketnya.

 

“tapi bersama awak,----..”sambung mingyu.Air mata ----- mengalir perlahan.
 

“saya tak layak bersama awak,mingyu..saya tak sempurna seperti orang lain..saya tak boleh beri kebahagiaan pada awak..”ucap ---- sayu.mingyu tersenyum sambil mengusap pipi -----.

 

“awak sendiri adalah kebahagiaan buat saya..bersama awak saja dah mampu buat saya sangat-sangat bahagia..saya hanya perlukan awak untuk mewarnai hari-hari saya sebab awak menyempurnakan saya..”ucap mingyu ikhlas.

 

“sudi tak awak jadi isteri saya,---- ?..izinkan saya untuk membahagiakan awak..”mingyu melutut dihadapan ----.Gadis itu menekup mulutnya dengan sebelah tangan.Air matanya mengalir deras.Sungguh dia tidak menyangka bahawa mingyu sanggup melamarnya walaupun dia bukanlah insan yang sempurna seperti orang lain.Akhirnya ---- mengangguk.mingyu menyarungkan cincin dijari manis Zara.Tangan gadis itu dikucupnya lembut.
 

“saya janji saya akan bahagiakan awak,----..”

 

“saya pun akan berusaha untuk bahagiakan awak..saya harap awak dapat bersabar untuk berdamping dengan saya,mingyu..”

 

*********************
 

‘you may kiss your bride’ dengan itu mereka telah menjadi suami istri.Keadaan ----- yang serba kekurangan itu tidak menjadi penghalang untuk mereka berdua mengadakan majlis yang meriah.Walaupun berkali-kali ---- membuat permintaan agar mereka mengadakan majlis akad nikah sahaja tanpa majlis resepsi namun mingyu tetap berkeras dengan keputusannya untuk mengadakan majlis resepsi kerana katanya dia ingin memberitahu semua orang betapa dia sangat mencintai isterinya.Dia ingin ----  merasai majlis yang gilang gemilang seperti pasangan lain.Keadaan ---- bukanlah menjadi alasan untuk mereka berdua tidak dapat melaksanakan majlis perkahwinan impian mereka.

Majlis mereka tamat tepat jam lapan malam.Selepas meminta izin,mingyu menolak kerusi roda --- masuk ke bilik mereka.Seperti pasangan lain,---- juga berasa gementar selepas bergelar isteri kepada mingyu.Dia ragu-ragu dengan keputusannya untuk berkahwin dengan mingyu.Lamunan ---- terganggu apabila tubuhnya terasa dicepung dan diletakkan diatas katil.mingyu tersenyum kepada ----- sebelum dia duduk disisi isterinya.

 

“terima kasih sayang sebab sudi jadi isteri abang..”ucap mingyu sambil mengusap kepala ----- penuh kasih.
 

“saya yang sepatutnya berterima kasih pada awak..”jawab ---- namun suaminya itu mengerutkan dahinya.
 

“awak?..”soal mingyu.---- hanya tersengih.

 

“boleh tak kalau saya tak panggil awak dengan gelaran abang?..sebab setiap kali saya dengar perkataan abang tu secara automatik saya akan terbayangkan muka abang ipar awak tu..”mingyu tergelak mendengar kata-kata ---- itu.
 

“okay..tapi I tak nak you panggil I dengan panggilan nama..I pun teringin juga nak dipanggil dengan panggilan manja..honey ke,hubby ke..”jawab mingyu.Kata ganti diri diantara mereka juga sudah berubah sejak dia bergelar suami kepada ----.

 

“okay,my love..”jawab ---- manja.mingyu membulatkan matanya.
 

“love?..really?..you really love me?..”soal mingyu seakan-akan tidak percaya. ---- mengangguk perlahan walaupun malu-malu.mingyu segera merangkul bahu ----.

 

“boleh tak sayang cakap sekali lagi je perkataan tu?..I really want to hear it from you,at least once..”
 

“I’m your wife,my love..memang dah jadi kewajipan saya untuk mencintai suami saya..so,I will tell you this everyday.. I love you,my love..”ucap ---- ikhlas.mingyu merenung tepat ke anak mata isterinya itu untuk mencari keikhlasan dan memang jelas terpancar dimata itu apa yang dicarinya.

 

“I love you more, ----..I love you damn so much since the first time I saw you..and will always love you..”balas mingyu sebelum mengucup dahi ---- penuh syahdu.Tubuh isterinya itu dipeluk erat.Malam itu bermulalah fasa baru kehidupan mereka sebagai suami isteri.
 

**********************
 

----- membuka matanya perlahan apabila terasa dahinya dikucup oleh suaminya.
 

“good morning,sayang..”ucap mingyu penuh romantis.Tiba-tiba wajah ----- membahang apabila dia mengingatkan apa yang berlaku diantara mereka semalam.Selimut segera ditariknya sehingga menutupi separuh wajahnya.mingyu ketawa kecil melihat gelagat ----- itu.

 

“sayang tahu tak kalau sayang malu macam ni,comel sangat-sangat..”mingyu mengucup kedua-dua pipi -----.
 

“tak sangka mak singa dulu tu boleh jadi comel macam ni..”usik mingyu.---- membulatkan matanya sebelum menolak selimut yang menutupi wajahnya.

 

“you cakap I mak singa?!..”soal ---- sambil menjengkelkan matanya.
 

“yup..dulu kan you asyik nak mengaum je dekat pejabat,.tapi sebab you jadi mak singa la I jatuh cinta..”balas mingyu sambil mengusap pipi ----.

 

“hmm..betul juga,kan?..entah macam mana I boleh jatuh cinta dengan crocodile land macam you..”
 

“crocodile land?..”soal mingyu. ----- ketawa.

 

“ye la..direct translate dari buaya darat..”jawab ---- dalam tawanya.mingyu turut tertawa mendengar jawapan ----.
 

“ohh..you cakap I buaya darat ,ya?..siap you..”ujar mingyu sebelum mencucuk pinggang -----.Isterinya itu ketawa kuat akibat kegelian.Akhirnya ---- dapat merasai sedikit kegembiraan setelah bergelar isteri kepada mingyu.

 

*******************
 

Dua tahun kemudian..

 

“sayang..tengah buat apa tu?..”soal mingyu seraya merangkul pinggang ---- dari belakang.

 

“ni..tengah hias bilik baby..”jawab ---- sambil meletakkan satu persatu anak patung kecil dirak yang terdapat

dibilik bayi itu.Alhamdulillah,akhirnya mereka berdua bakal menimang cahaya mata selepas ---- mula pulih dan boleh berjalan seperti biasa.Berkat kesabaran mingyu dalam membantu ---- menjalani fisioterapi,akhirnya isterinya itu telah sembuh sepenuhnya.Dan kini mereka akan menimang cahaya mata pertama mereka.

Bukan ----- tidak sanggup untuk mengandungkan anak Adam lebih awal,tetapi suaminya yang meminta agar dia diberi peluang untuk sembuh dahulu baru mereka merancang untuk mendapatkan zuriat.Sejak awal lagi doktor telah memberitahu ---- dan mingyu bahawa ------ mempunyai kemungkinan untuk sembuh jika menjalani rawatan.Dan kini dia sudah dapat menjalani kehidupan normal seperti sedia kala.

mingyu melekapkan telinganya ke perut ---- yang sudah sarat itu.
 

“hai,anak papa macam mana hari ni?..nakal tak?..”soal mingyu.---- hanya tersenyum mendengar kata-kata suaminya.

 

“apa?..mama yang nakal?..”soal mingyu seolah-olah mendengar jawapan dari bayi mereka.Dia segera memeluk tubuh

----.
 

“baby kata mama nakal..betul ke?..”soal mingyu sambil mengucup pipi ----.

 

“eh..ye ke mama yang nakal?..bukan papa ke?..”soal ----.mingyu mengeratkan pelukannya dipinggang -----.
 

“thanks sayang..”ucap mingyu.
 

“kenapa pula?..”

 

“sebab you dah bahagiakan I selama ni..dan sudi mengandungkan anak I..”----- tersenyum kepada suaminya itu.

 

“I yang sepatutnya ucapkan terima kasih pada you sebab you adalah suami yang terbaik dalam dunia ni sebab sudi

terima I disaat I dalam keadaan yang tak sempurna.. dan you bantu I sehingga I kembali normal..itu bukanlah

sesuatu yang mudah..I sangat-sangat hargai pengorbanan you menjaga I selama ni,my love..”

 

“dan terima kasih sangat-sangat sebab you sudi perbaiki semula kereta kesayangan I tu..”sambung ----.
 

“ofcourse la..sebab kereta tu adalah kereta kesayangan I juga..I mula rapat dengan you sejak I naik kereta tu la..”balas mingyu. ---- mengangguk sambil tersenyum.

 

“iyalah..I baru teringat..”

 

“and one more important thing yang you kena tahu adalah I love you damn so much,sayang..”

 

“I love you more,my love..”jawab ---- seraya mengucup bibir mingyu.Akhirnya kebahagiaan berpihak kepada mereka berdua walaupun pelbagai dugaan terpaksa mereka tempuhi. Everything happens, there must be a reason behind it.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
huddyy #1
Chapter 1: hehehdhehehehhehe mekasih bang sorry susahkan hdhe
huddyy #2
Chapter 1: hehehdhehehehhehe mekasih bang sorry susahkan hdhe