❄ CINDERELLAS ; H a n J u m i e / lead vocalist,lead dancer

han jumie
 

// you - the applicant //

Username: outofidea
Nickname: somi
Active Rate [1-10]: 7

 

// you - the human //

Full Name: Han Jumie

Nickame: 
→ jumie ; she prefer someone to call her that since the meaning is "inner beauty"
→ smiley-ju ; she always wears smiley face everywhere she goes
→ selca queen ; she take selca like 143 everyday but deletes the other 142. kno eheh
→ sleeping beauty ; sering ditangkap tidur dalam waiting room sebelum buat persembahan
→ lazy jumie ; paling malas nak practice
→ master ; dia menggelarkan diri sendiri as 'master' sbb keyakinan tinggi yang melampau a.k.a perasan.
→ kucing malas ; cuma v yang panggil jumie macam tu sbb bila v melawat jumie berlatih jumie asyik memberi alasan malas berlatih

Other Name(s): 
→ none

DOB: 1996 August 8

Birthplace + Hometown: Seoul, South Korea

Ethnicity: Korean

Language(s): 
→ Korean ; fluent ; native tounge
→ English ; conversational ; tutoring class
→ japannese ; basic ; selalu tengok anime

 

Height + Weight: 164 cm , 48 kg.

 

// you are, who you are //

Personality Traits:
+; peramah , caring , gemar bersukan , suka tolong orang
-; tak pandai memasak, bising bila gelak, suka kacau orang, bila tak suka seseorang jelas riak wajahnya,pemalas.

Personality: 

Han Jumie seorang yang peramah dan banyak mulut, dia senang jadi kaawan kepada semua orang. Salah satu penarik untuk orang tidak awkward dengannya ialah dengan lawak hambar dan senyuman manis yang tak henti-henti dihamburkan kepada semua orang. Memang dia suka kacau orang tapi sebenarnya caring juga orangnya dimana dia cukup cukup cukup mengambil berat tentang permasalahan member yang lain hm tu boleh kira menyibuk ke? Dia tak kisah asalkan dapat tolong orang menyelesaikan masalah mereka. Paling kurang, dia akan memberikan kata-kata semangat kepada mereka. Nampak lemah, ayu dan comel tapi sebenarnya kuat. Dia gemar bersukan yang mendatangkan kejutan kepada orang ramai pabila dia masuk acara runningman dan kekuatannya juga membuat peminat ternganga. Mana tidaknya, dari gayanya nampak comel dan mulus tetapi bila berlawan, huh ganas ya amat.

Jumie suka memasak walaupun dia memang seriously tak pandai memasak, waktu dulu pernah sekali dia buat trainee dorm milik cinderellas terbakar HAHA memang teruk dia kena marah waktu tu. Jumie ni suka kacau orang, bila cinderellas dah habis buat show dan kepenatan dia mulalah nak mengacau saja nak menyakitkan hati orang , dengan gelak tawanya yang cukup membingitkan telinga. Dia juga jenis yang tak boleh nak sorok kalau dia tak suka seseorang contohnya bila manager inderellas suruh mereka practice lebih mulalah tunjuk riak bengang HAHA ada sampai kena denda dia berlatih seorang lebih masa sebab muka yang tak boleh nak sorok tu,padanlah muka. Walaupun suka bersukan, tapi dia sebenarnya pemalas sikit (banyak) bila nak berlatih . Bila nak berlatih je mulalah keluarkan alasan " buat apa aku nak belatih? Latihan aku dah mantap lah heh heh" pernyataan tu jugaklah yang buat dia kena luku oleh leader. well padan muka sekali lagi.

Background: Han jumie berasal dari Seoul,South Korea . Anak tunggal keluarga Han tu yang perangai tak boleh nak lentur punya orang,manja kan? Semua dia nak, semua dia dapat. Ada ayah yang cukup gila-gila membuatkan otak dia pun senget . Ini dinamakan faktor genetik ye anak-anak. Mak pula lembut hati je turuti aje perintah Jumie . Jumie mula meminati muzik sewaktu berumur 10 tahun semasa dalam perjalanan ke kelas tutor bahasa inggerisnya , dia ternampak seorang gadis menyanyi dan menari dengan cukup hebat buatkan dia teringin jadi seperti mereka. Sewaktu itulah , dia berhenti kelas tutor inggeris dan menyuruh bapanya menghantarnya ke kelas menari dan vokal pula. Dia memang dari kecil sudah suka berdandan dan menonton drama serta anime romantis menyebabkan dia mempunyai minat untuk berlakon, ada pula pakcik yang nampak celotoh jumie menawarkan jumie untuk berlakon teater ketika dia berumur 12 tahun. Jumie dengan gembira menerima . Pada usia 13 tahun, rumah jumie hampir dirompak membuatkan jumie trauma . Kejadian itu berlaku pabila jumie ditinggalkan seorang diri dirumah kerana bapa dan ibu jumie berkerja outstation. Jumie terdengar bunyi seperti gril rumahnya digerudi . Tindakan pantas jumie menelefon polis bomba makcik pakcik nenek jiran ibu bapa pabila terdengar. Bapa jumie cuba untuk menenangkan jumie dengan menyuruh jumie menyorok atau mengambil senjata jika berlaku apa-apa . jumie terlihat hammer di stor sebelah telefon rumahnnya itu dan dengan tidak sengaja setelah gril berjaya dikikis perompak jumie terus mencampakkan hammer tersebut dan tepat mengenai kepala peromapak itu. Sudah semestinya, berdarah teruk kepalanya dan perompak itu juga lupa ingatan. HAHA merompak lagi serve you right.

Pada usia 14 tahun, jumie pernah mengambil ujibakat di yg-ent tetapi ditolak, hampir sahaja jumie patah hati dan tidak mahu meneruskan untuk ke bidang hiburan tetapi bapanya mendesak " Kalau sekali jumie dah minat satu benda tu jangan ditukar, papa tak suka orang yang suka tukar-tukar impian ni macam lalang!" haih sudah jatuh ditimpa tangga. Bapa jumie pulak marah kepada jumie waktu itu menyebabkan jumie mencuba sekali lagi ujibakat pabila flyer yang mengatakan Big Hit Ent mencari bakat idol wanita pada tahun berikutnya dan jangankan terkejut terlopong beku keras jumie pabila dia diterima oleh Big Hit ent. Jumie berlatih dengan bersungguh-sungguh untuk membuat cinderellas menjadi ternama. Jumie menghadiri Seoul Performing Art high school seperti artis lain iaitu jeon jungkook,choi sulli dan yang lain-lain. Rutin hariannya pergi ke sekolah,siapkan kerja rumah,berlatih ke malam,tidur dan ulang semula keesokan harinya selama 2 tahun berturut turut sebelum debut.

 

// yay or nay //

Likes: 
→ kim taehyung
→cinderellas
→camera / selfie
→variety show
→sports
→anime,manga.
→music
→shopping
→kitten
→white rose
→cermin
→acting

→hammer

Dislikes: 
→ haters
→ makan banyak ; sbb bdn jumie cepat naik
→ aegyo ; rasa nak muntah
→bila orang dapat kalahkan dia
→Clown
→2-face idol

Hobbies: 
→ posing depan cermin
→tiba-tiba berlakon seorang diri
→suruh(paksa) orang peluk dia bila bosan
→ surf internet for free manga reading
→kacau member lain

Habits: 
→ gigit kuku bila gemuruh
→ambil masa yang lama untuk mandi
→suka gelak dengan kuat
→ bila dah start menari, tak boleh berhenti
→suka tiup rambut

Fear(s): 
→katak 
→pencuri
→movie seram

 

Trivia: 
→Nampak lemah lembut tapi sebenarnya seorang yang kuat ( mcm yoona xD )
→Taktau memasak, pernah bakar dorm trainee punya dapur dulu.
→selalu bawa polaroid camera kemana sahaja ; ofc dia berselca guna camera tu
→kalau practice atau ke dorm atau keluar tanpa arah tuju, jumie selalu pakai rantai ni. Sebenarnya v yg bagi.
→pernah ada anak kucing , tapi dah give up nak bela bila kucing tu mati sobs.
→ada terhadap hammer
→kalau periksa tepi katil jumie, korang akan perasan ada hammer. Dia kata dia terasa lebih selamat tidur dengan hammer.
→Peramah dan kecoh orangnya, waktu jadi trainee . dia takut makan sorang-2 dantegur orang sebelah yang dia tak pernah kenal or jumpa supaya temankan dia makan . Semua orang dia buat jadi kawan.
→Suka bagi fanservices
→Fan Krystal's F(x) 
→Pernah muncul dalam mv bts hormones war. wehehe
→Pernah berlakon teater waktu kecil

 

 

// here i am //

Faceclaim: kim jung yeon

Backup Faceclaim:  

Appearance: same as the ulzzang.

Style: 
→ Dorm/Practice ; Jumie selalu memakai baju yang longgar bersama seluar pendek paras paha, ianya memudahkan jumie untuk berlatih dan lebih selesa. Jika musim sejuk tiba, Jumie akan memakai jacket bersama jeans di rumah/practice room.
→ Airport ; Jumie sering dilihat memakai warna yang terang ke airport contohnya , jacket lembut berwarna soft pink dan skinny jeans dengan corak bunga. Dia gemar memakai pakaian yang menampakkan kecomelannya dan kemulusan gadis itu.
→ Casual/Special ; Sudah semestinya Jumie akan memilih untuk memakai dress pendek skirt yang longgar seperti patung . Dia tidak akan sekali-kali memakai seluar bila keluar dari dorm ke tempat awam.
→ Regular Basis ; baju tidur pun boleh ehek.

 

// you - the idol //

Stage Name: Jumie

Stage Persona: the fake mirror. ( muka suci gila tapi perangai- ahem tak payah cakaplah nakal camne en heuheu )

Position + Backup: lead vocalist, lead dancer

Fanclub Name + Color: ff6666  / JuPlushie

Singing Twin: f(x)'s Krystal

Rapping Twin: 

Dancing Twin: snsd's hyoyeon

Talking Twin: snsd's sooyoung ( banyak cakap :v )

 

// loving u //

Love Interest: Kim Taehyung / V ( Bts )

Status: Best friend

Backup:

Personality: V seorang yang gila dan peramah , dia dianggap alien oleh ahli nya yang lain seorang yang gila-gila dan kuat bercakap . Suka buat lawak tak kena tempat , bila orang tengah sedih . Carilah dia dahulu kerana dia cukup handal menenangkan hati yang gundah. Bila dia menyanyi , aduh boleh gugur jantung orang yang mendengar, rupa jugak kacak malangnya suka sangat buat muka blank ( tapi cute jugak krooh ). Role model dia ialah ayahnya sendiri kerana baginya ayahnya cukup gentleman melayan emaknya. Dia ada habit menggigit kuku dan menyentuh apa-apa yang comel tanpa sedar.

Meeting: Jumie bertemu V sewaktu V melawat Cinderellas berlatih. Ketika itulah Jumie jatuh hati pada V pada pandang pertama.

Interaction(s): Bagi Jumie, dia jelas-jelas menunjukkan yang dia amat menyukai V seperti jika bts datang melawat cinderellas berlatih, dia pasti akan terus berlari ke V tanpa menghiraukan yang lain serta hanya di depan v dia menunjukkan kelembutan nya . Dia juga akan mengikut segala kehendak v. Kadang-kadang, Jumie sendiri buat cheesy jokes untuk v supaya v menyedari perasaannya pada v tetapi v begitu dense untuk menyedari itu semua. Tapi malangnya kuat bergaduh manja. gaduh-gaduh manja kan sweet aww xD

 

// me - the author © //

Comment/Concern/Question(s):
Scene Suggestion(s):
Password:

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet