Karya Terbang~~~

Memandangkan di Asianfanfics ini lebih sesuai diletak fanfics sahaja, jadi saya bergerak ke Wattpad untuk meletakkan karya-karya novel saya yang telah lama terperap selain di blogspot saya. Jemput baca karya ini :3 

 

http://www.wattpad.com/myworks/28610484-no-1

 

Satu. Nilainya sungguh sedikit tetapi sering dijadikan kedudukan tertinggi di dalam sesebuah permainan mahupun pertandingan dan ingin dicapai oleh para peserta yang mengambil bahagian. Begitu juga Alif, pelajar tingkatan tiga yang baru sahaja berpindah ke Sekolah Menengah Banting. Dia dimasukkan ke dalam kelas pertama iaitu kelas 3 Alamanda kerana mempunyai IQ yang setaraf pelajar di dalam kelas itu. Semasa ingin memperkenalkan diri, alangkah terkejutnya dia melihatkan rakan-rakan sekelasnya tidak mempunyai sebarang perasaan dan mereka dilabel sebagai ‘ROBOT’ di sekolah itu. Semasa ujian bulanan pertama,dia mendapat nombor terakhir di dalam kelas itu. Disebabkan itu, dia bertekad untuk mendapat nombor satu. Pelbagai cabaran perlu ditempuhi sehinggalah dia mendapat satu rahsia daripada kawannya, Dafi. Supaya menggunakan ‘toyol’. Mampukah Alif mendapat nombor satu di dalam kelasnya serta tidak terbabit dengan... sikap robot rakan-rakan sekelasnya?

 

Jujur saya cakap... dekat FB sudah banyak tempat saya promosi... tak puas lagi, saya promote di sini xDDD Memandangkan lappy mengamuk kata "Kau nak bagi aku mati ke apa buat banyak novel tapi jadikan pekasam." 

 

Saya dengan steady kata, "salah editorlah, ini tak kena itu tak kena, maklumlah... I ini buat cerita terlalu menarik kut, itu yang diaorang menolak... susah nak jumpa syarikat novel remaja sekarang ini. Terpaksalah I berusaha tulis novel yang kategorinya payah."

 

Ish ish ish... dah ber-I dah nampaknya xD

Comments

You must be logged in to comment
AJMato
#1
hantar la dkt fixi.. mgkin dia trima..
Heartz_Ilayda #2
Best.....n pelik...tu je leh cakap...hee~