Siapa Kisah?

 

 

Sedih.

 

Semalam saya pening, kepala rasa berpusing-pusing. Seriously pening. Sampai tangan saya ketar, like parkinson. (Actually, selalu rasa pening dan sakit kepala tapi tak pernah jumpa doktor. Taknak risaukan sesiapa.)

Dan dalam masa yang sama ibu dan kakak saya suruh saya masak. Frust. Saya cakap dekat ibu saya yang saya pening, even suara saya jadi perlahan macam berbisik.

Saya boleh memasak. Malah boleh kata hari-hari saya masak lauk di rumah. Tapi hari itu saya betul-betul pening.

Saya rasa macam nak pengsan, saya tak pernah pengsan dan saya betul-betul tak nak susahkan sesiapa, so saya cuba sebaik mungkin supaya tak jadi lemah sangat.

Maybe ibu saya tak dengar yang saya cakap saya pening, dia panggil saya ke dapur dengan nada yang kasar. Tak larat nak membantah, saya ke dapur.

Kakak saya masak lauk utama. Dia suruh saya masak sayur. I do it.

Semasa memasak, pening tu tak hilang. Dan bila saya pening, saya akan kerap mengeluh. Pening doh. Mengeluh je lah mampu. Kalau merungut siapa nak dengar? Tak ada siapa. So kakak saya marah sebab dia dengar saya mengeluh banyak kali. Saya masak dengan senyap dan cakap, "Pening sikit." dan kakak saya kata, "Baru sakit sikit."

 

I was like, perlu ke aku pengsan dengan kuali panas terlingkup atas muka aku dekat tengah dapur ni baru nampak yang aku ni betul-betul pening dan tak larat?

 

Saya sabar.

Kedua, jika saya pening, yang akan mendatangkan lebih pening adalah haba. Dapur tu api ok, dan pening saya makin teruk rasa, so i sigh and got a scold again and again. Haih..

Ketiga, orang pening mana yang boleh berdiri lama-lama? Dekat dapur saya tak ada kerusi. Ianya di ruang makan. So bila kakak saya tak menghadap saya atau keluar dari dapur, saya akan mencangkung di tengah-tengah dapur tu.

 

Actually, saya tak pernah tunjukkan diri lemah saya atau menangis depan family saya :') oh, pernah sekali, bila arwah ayah saya meninggal waktu saya umur 10 tahun. Selain peristiwa tu, saya tak pernah titiskan air mata saya di depan sesiapa.

Saya kuat? Tak. Saya manusia selemah-lemah alam. Digertak atau dimarah sikit, saya akan menangis. Walaupun hal kecil. Hati kaca... Tapi. Saya menangis seorang diri, di tempat sunyi dan tanpa pengetahuan sesiapa. :)

 

Dan peristiwa semalam, saya pening, tapi tak ada sesiapa yang kisah?

Lepas saya masak, saya terus ke bilik air, dan apa lagi, menangis sesenyapnya.

Sedih lah jugak dengan hidup sendiri..

 

 

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Ya Allah, akak ni kembar saya yang hilang ke? XD sebab serius saya kata, kita memang sama. Saya pun selalu menangis dalam bilik air. Hati kaca jugak. Dan, yeah. Saya pun selalu pening kepala. Kadang-kadang teruk, sampai tak larat nak bangun dah. Nak muntah. Tapi takde yang kisah pun hahahaha #kbye

Sometimes saya terfikir, susah sangat ke orang sekeliling nak faham perasaan kita? Susah ke? Dan hampir semua orang yang saya kenal, irrogant. Bila kita menangis, dianggapnya kita tak matang. #typicalmakmakmelayu

So saya pun duk search perkara yang berkaitan dengan diorang dan hampir betul semuanya. Actually memang betul semua pun horoskop tapi mana boleh percaya;;;

Tapi, kalau kita nak amik manfaat dan ubah diri sendiri, boleh. Tapi jangan percaya sepenuhnya.

Tapi, kalau orang tersebut tak baca, takde guna. Takde kemajuan. #ripourfeelings
lilylunalove
#2
I know how it feels to be like that ;)) When no one understand you, when no one pay attention to you eventhough when you need them. Saya selalu rasa perasaan yg sama, lgi teruk bila my mom slalu tak menyebelahi saya and keep spoilingvmy younger sister. At least you tak kena condemn dgn mak you sndiri delat public and your mom tak bandingkan you dgn your sister, unlike me. Well, lets just say that dunia mmg tak adil, girl. Tapi mcm mna pun we hve to face it, hati awak hati kaca, tapi hati saya hati kertas. Rapuh dan mudah terkoyak.