SEOULMATE SECOND WAVE (MALAY)

 

 

Yo semua! Assalamualaikum dan salam sejahtera. Jadi, seperti tajuk blog kali ni hopefully malay reader atau author dekat dalam asianfanfics ni pernah dengar dan tahu about our favorite author, Kak Angelily punya first novel, kan? Yup! SEOULMATE la guysss!! ><  Kali ini, Vert&Lilac telah lancarkan SEOULMATE SECOND WAVE! Hah! Apa lagi, mai lah cepat dapatkan senaskhah. Mana yang belum pernah baca, atau terlepas peluang nak beli SEOULMATE yang pertama, Hah! Inilah peluang korang tau sebenarnya! Limit 100 naskhah je. Siapa cepat dia dapat. Nak tunggu lama-lama lagi buat apa? Whatsapp terus nombor yang tertera tu, then tunggu depan pintu rumah sampai SEOULMATE tu datang xD 

Apa yang istimewanya SEOULMATE kali ni... 

First, kita judge dulu by its cover xD Hah! Memang obvious nampak lagi cantik daripada cover yang dulu. (Yang lama pun cantik jugak, tapi yang ni kita kasi upgrade kaw kaw! Hah? Amacam? Tertarik tak?

Second, siap ada autograf lagi tau! Korang ingat senang-senang je ke kak lily nak sign untuk korang? Sebab tu la limited! ><

Even Reen yang dah ada senaskhah ni pun nak order lagi tau. Tapi tak pe, Reen buka peluang kat korang. Karang tamak, kena bash pulak. xD 

So, jangan terlepas peluang lagi kali ni. 

 

Nah, sneak-peek untuk sinopsis:

 

Dasar Pandang ke Timur - merupakan dasar yang dijalankan oleh Malaysia untuk mencontohi teladan yang baik daripada negara Jepun dan Korea.

Dasar Tak Nak Pandang Langsung - merupakan dasar yang dicetuskan oleh seorang gadis keras kepala bernama Saerah terhadap seorang lelaki kacak dari Korea! 

Kisah pertembungan dua manusia dari dua buah negara yang berbeza; Saerah, gadis dari Malaysia yang tidak sukakan komitmen. Baek Gu, lelaki Korea yang ada saja perangainya. 

Ketika bertemu, hakikat pertama yang Saerah tak boleh terima apabila lelaki Korea itu pandai berbahasa Melayu! 

Hakikat kedua- Dia sangat membenci Baek Gu! 

Sebab apa? Ah, dia tak perlu diingatkan kembali peristiwa yang berlaku di Seoul!

Dia sangkakan apabila pulang ke Malaysia, keamanan bakal menjadi miliknya. Tetapi...

"Baek Gu!! Apa awak buat dekat sini?!"
"Yah-ahjumma!! Atas jalan ni tak ada tulis nama awak pun!!"

Apakah sebenarnya yang terjadi di Seoul?
Apakah punca Saerah membenci lelaki Korea yang kacak itu?
Mengapakah Baek Gu tiba-tiba boleh ada di Malaysia? 

Kalau nak 'kah-kah-kah' sampai bulu hidung berjuntai boleh buat tali skipping pun tak habis. Dapatkan segera! Amboi! 

SEOULMATE - rare, unik, pelik, comel, cheesy...​

 

Serius korang kena dapatkan satu. Bukan nak kata apalah. Jalan cerita dia sumpah akan buat korang ketawa dan senyum tak henti-henti (lenguh tulang pipi tau xD).
Akhir kata daripada saya,

"Support fanfiction melayu, support SEOULMATE!" 

 

Sekian saja daripada saya, 
Reen a.k,a Reendang
(Executive of Artist Department)

 

 

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet