Si Gadis dan Rama-rama

 

Kehidupan seorang budak perempuan yang mula meningkat remaja, dan sekarang berumur 13 tahun. Walaupun secara fizikal, dia seperti 'dewasa' namun pemikirannya serupa seperti seorang kanak-kanak yang suka mengejar rama-rama yang semakin menjauh daripadanya.

 

Ya, dahulu rama-rama itu akan menjauhkan diri daripadanya namun sekarang, dia mula mendekati gadis itu seperti lebah yang terjumpa bunga yang mempunyai madu yang amat manis.

 

Gadis itu bahagia, melihat rama-rama yang sudah menerimanya sebagai seorang kawan. Rama-rama sudah tahu yang gadis itu menyukainya, namun dia hanya membiarkan gadis itu mendekatinya.

 

Walaupun kadang-kadang rama-rama bersikap dingin dengannya, gadis itu tidak menghiraukan sikapnya itu. Setiap hari, gadis itu akan menegur rama-rama itu.

 

Satu hari, rama-rama itu menegur gadis itu. Gadis itu tersangat bahagia. Buat pertama kali, rama-rama menegur gadis itu.

 

Adakah ini semua mimpi? Tidak.

 

Rama-rama dan si gadis semakin rapat, walaupun tidak mempunyai gelaran 'kawan baik' tetapi si gadis sentiasa hadir dalam hidup rama-rama itu.

 

Rama-rama, aku sukakan kau.

 

Rama-rama, maafkan aku sebab sukakan kau.

 

Rama-rama, aku terpaksa cuba sembunyikan perasaan aku walaupun sebenarnya kau tahu aku sukakan kau.

 

Rama-rama, terima kasih sebab hadir dalam hidup aku.....

 

...walaupun aku tahu kau akan terbang meninggalkan diriku.

 

 

 

cr:myself

Comments

You must be logged in to comment
Mirrae #1
Exactly sama cam kisah aku >.< Umor pun serupaa~
I know your feelin' girl .
pathless
#2
that's sad :<