5Diamonds // Honey // Music Crown Entertainment // Main Vocal, Dancer (Diamond)

5Diamonds

From Wikipedia, the free encyclopedia
 
 
Kwon Hayeon
Background information
Age 19 (International)
20 (Korean)
Birthdate 19 April 1996
Birthplace  Los Angeles, California
Hometown Gangnam, Seoul, Korea
Ethnicity
  • Korean-American
Language(s) English (fluent), Korean (fluent), Chinese (fluent), Japanese (fluent)
 
Nicknames
  • yeon- nama panggilan dalam family
  • honey- stage name (HAyeoNie)
  • yeona- nama panggilan yang abang-abang dia dan kawan-kawan dia guna
blue_gem_diamond_jewel.png
Bloodtype
  • O

yeon_aa

  • NICKNAME: yeona
  • ACTIVITY LEVEL: 8/10

 

YOU.

beneath your beautiful.

  • FACECLAIM: Lee Chaeeun
    link link link 
     
  • BACKUP FACECLAIM: Park Jihyun
    link link link 
     
  • APPEARANCE: Tinggi Hayeon adalah 169cm dan mempunyai berat 49kg. 

    STYLE: Hayeon sangat berminat dengan bidang fesyen dan selalu gayakan pelbagai jenis fesyen. Tetapi, dia lebih selesa memakai one-piece dress atau sweatshirts dan shorts.

     

i've got a wild heart.

PERSONALITY:

+ lemah lembut, feminin
- keyakinan diri rendah,cepat marah

 

Kwon Hayeon ialah seorang gadis yang selalu tidak yakin dengan dirinya sendiri dan merasakan bahawa dia tidak mempunyai apa-apa bakat dalam bidang nyanyian walaupun mendapat sokongan daripada keluarga dan kawan-kawannya. Namun, dia tetap berusaha untuk menjadi seorang penyanyi yang baik untuk mencapai impiannya. Selain itu, Hayeon juga merupakan seorang yang lemah-lembut dan feminin. Walaupun dia satu-satunya anak perempuan dalam keluarganya, Hayeon sering bergaul dengan sepupu-sepupunya yang kebanyakannya perempuan.

Walaupun nampak lembut, Hayeon ialah seorang yang cakap lepas sekiranya bersama kawan-kawan rapatnya. Hayeon juga merupakan pemegang tali pinggang hitam dalam taekwando dan meminati sukan yang lasak seperti paintball dan skateboarding

 


i used to wanna be living like there's only me.

BACKGROUND: Bapa Hayeon ialah seorang ahli perniagaan yang berjaya. Beliau kemudian membuat keputusan untuk membawa keluarganya berpindah ke LA untuk meluaskan perniagaannya di sana. Ibunya pula ialah seorang pereka fesyen dan mempunyai jenamanya sendiri. Abang sulung Hayeon terlibat dengan perniagaan bapa mereka manakala abang keduanya ialah seorang fotografer. Sebagai satu-satunya anak perempuan dan anak bongsu dalam keluarganya, Hayeon sering mendapat apa yang dia inginkan. 

Selain itu, minatnya dalam bidang fesyen juga sedikit sebanyak diwarisi dari ibunya yang merupakan seorang pereka fesyen. Ibunya yang menyokongsepenuhnya minat Hayeon terhadap fesyen dan nyanyian. Ibunya pernah membuat kolaborasi dengan Hayeon untuk baju rekaannya sendiri sempena hari jadinya yang ke-16.

Semasa di LA, Hayeon telah berkawan baik dengan Jina yang baru berpindah daripada Korea. Mereka sering menghabiskan masa lapang dengan melakukan pelbagai aktiviti lasak seperti skateboarding dan paintball. 


 

TRAINEE LIFE: Semasa awal-awal menyertai Music Crown Entertainmet, Hayeon tidak mempunyai apa-apa kemahiran dalam tarian sehingga dia diejek dengan teruk oleh beberapa orang trainee lain. Disebabkan hal ini, Hayeon hampir berhenti dan ingin pulang ke LA. Tetapi, kawan baiknya iaitu Jina telah menghalang niat Hayeon dan membuat keputusan untuk membantu Hayeon memperbaiki skill tariannya. Pada masa yang sama, Hongbin yang juga masih seorang trainee pada waktu itu juga membantu Hayeon dan mereka bertiga pernah beberapa kali pulang lewat untuk berlatih menari. Kini, Hayeon merupakan salah seorang daripada penari terbaik dalam kalangan trainee.
 

FAMILY:
Ayah / Kwon Jaerim / 58 / Bussinessman / Penyayang
Ibu / Ryu Nara / 58 / Pereka fesyen / Memahami
Abang / Kwon Jaeyoung / 26 / Bussinessman / Playful
Abang / Kwon Jaebum / 25 / Fotografer / Overprotective

 

FRIENDS: 
Shin Jina / kawan baik / 18 / trainee / periang, selalu ketawa
Lee Hongbin / senior / 20 / idol (7Kings) / suka buat lawak

 


forget about all the stupid little things.

LIKES: 
- cheese burger
- nail art
- fashion
- sweatshirts + shorts
- anime

 

DISLIKES:
- orang suka memaksa
- tempat bising
- kena prank
​- aegyo
- tempat yang terlalu ramai strangers (kecuali melibatkan kerja) 

 

HABITS:
- menjerit
- baling barang bila marah
- pukul orang bila gelak
- buat skinship

 

HOBBIES:
- menyanyi
- buat dance cover dengan Jina (dance)
- baca novel
- pergi gym

 

TRIVIA:
- tukar warna kuku setiap bulan
- paling banyak kasut dalam dorm
- member yang paling kerap pakai aksesori

- members 5Diamonds suruh dia kawal marah depan kamera
- sepupu Kwon Yuri

 


bear patiently with a rival.

RIVAL: Park Yuna
AGE : 21

PERSONALITY: Panas baran, tak suka orang lebih daripada dia

 

HOW YOU INTERACT: Pada awalnya, Yuna yang lebih awal memasuki Music Crown Entertainment melayan Hayeon dengan baik seperti adiknya sendiri. Lama-kelamaan, prestasi Hayeon yang semakin bagus menyebabkan Yuna rasa tercabar kerana Hayeon semakin popular dalam kalangan trainee. Sejak itu, mereka tidak lagi bertegur sapa.

WHY ARE YOU RIVAL:Semasa monthly evaluation, Hayeon dan Yuna ditugaskan dalam kumpulan yang sama tetapi Yuna menerima beberapa kritikan sedangkan persembahan Hayeon mendapat respon yang baik. Disebabkan itu, Yuna membenci Hayeon dan selalu bersaing dengan Hayeon

 


it's you. it's always been you.

LOVE INTEREST: Mark Tuan

GROUP: GOT7

BACKUP LOVE INTEREST: BAMBAM

GROUP: GOT7


 

FIRST MEETING: 

Hayeon yang baru pulang ke Korea membuat keputusan untuk bersiar-siar di Sungai Han. Sedang dia menikmati pandangan, tiba-tiba dia terdengar jeritan entah dari mana.

Baru sahaja dia ingin berpaling ke arah suara itu, sebiji bola terkena tepat pada kepalanya. "Aduh...siapa pulak yang ganggu moment indah aku ni?" Hayeon merungut sambil menggosok kepalanya yang dah benjol.

Tiba-tiba ada tangan yang dihulur, ingin membantunya bangun. Hayeon yakin orang itulah pemilik bola yang terkena kepalanya. "Lain kali hati-hatilah. Ingat tak sakit ke?!" Hayeon merungut perlahan tetapi cukup untuk didengari oleh lelaki yang berdiri di hadapannya itu.

"Sorry. Saya betul-betul tak sengaja." Hayeon yang seperti mengenali suara itu memandang lelaki di hadapannya. Hayeon terkaku di tempatnya. Dia seperti tak percaya, biasnya ada di hadapannya. Mark.

Mark rasa serba salah. "Erm..saya betul-betul minta maaf tapi saya kena pergi sekarang. Err...kalau awak ada injured, awak call je nombor ni." Mark menghulur kertas kecil yang tertulis nombornya kepada Hayeon dan berlalu pergi. Sejak hari itu, Hayeon beberapa kali cuba menelefon Mark tetapi letak telefon sebelum sempat jawab sebab dia malu :3

 

 

PERSONALITY: Mark, seorang yang pendiam sehinggakan kadang-kadang member-membernya sendiri dia ada di situ atau tidak. Tetapi, dia selalu mengambil berat dan menjaga member-membernya.

RELATIONSHIP: Hubungan mereka hanyalah seperti sunbae-hoobae dan Hayeon pernah beberapa kali cuba untuk bercakap dengan Mark walaupun kedua-duanya malu-malu kucing :3

 

 

TRIVIA:

-Berkongsi minat yang sama iaitu skateboarding

-Kedua-duanya dari LA

 


i don't really know why i'm still hoping.     

LOVE RIVAL: KIM NAMJOON (RAP MONSTER)

GROUP: BTS

BACKUP LOVE RIVAL: PARK JIMIN

GROUP: BTS


 

FIRST MEETING: Sebelum debut, Hayeon pernah berlakon dalam music video BTS iaitu Boy In Love. Hayeon yang pemalu hanya duduk memerhatikan keadaan sekeliling sebelum penggambaran bermula. Namjoon merupakan member pertama yang menegurnya dan mereka mula bercakap dalam bahasa inggeris sebaik sahaja Namjoon mengetahui bahawa Hayeon pernah tinggal di LA.

 

PERSONALITY: Gila-gila dan friendly
 

RELATIONSHIP: Kawan yang rapat
 

WHY IS HE YOUR LOVE RIVAL: Mereka sering berjumpa di Music shows dan variety show. Disebabkan itu, mereka menjadi agak rapat dan kedua-duanya sering menunjukkan sokongan terhadap group masing-masing. (BTS dan 5Diamonds)

 


and all these little things.

STAGE NAME: Honey
 

POSITION: Main Vocal, Dancer (Diamond)
BACKUP POSITION: 

 

FANCLUB NAME: Sweeties
FANCLUB COLOUR: 
#FF6666

SINGING TWIN: Tiffany
RAPPING TWIN: Hyuna
DANCING TWIN: Yoona

 

THE END.

COMMENTS / SUGGESTIONS: ( optional )

SCENE REQUESTS: showcase 5Diamonds dan 5diamonds menangis selepas first win

PASSWORD:

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet