FLXWERS ✿ JUNG YEONA ✿ LEAD DANCER, SUB-VOCAL (ASTER)

TnmV6KC.gif
character
  JUNG YEONA。
   HUNHANFAR77  NATASHA  8
NICKNAMES  
— YEOSHIN / kawan2 dia panggil dia dgn nama ni sbb muka dia yg natural beauty
— NANA / family dia panggil dia mcm ni sbgai nama manja

AGE  17 tahun
BIRTHDAY  september 7, 1998

BIRTH PLACE  Southside Place, Texas, USA
HOMETOWN  Seoul, Gyeonggi-do, SOUTH KOREA

ETHNICITY  full korean
LANGUAGES  
— korean / sangat fasih / dia org korea, so mestilah dia tau bahasa ibundanya
— english / agak fasih / dia tinggal di texas untuk beberapa tahun kerana ayahnya berkerja disitu.
 
never do things that you will regret later. 

 
  mirror, mirror on the wall。
   WHO IS THE FAIREST OF THEM ALL...
FACE CLAIM  RINA
BACK UP FACE CLAIM  BAMBI
APPEARANCE Yeona mempunyai mata yang berwarna hitam keperangan dan ianya natural. Kulitnya sedikit gelap disebabkan pengalamannya sewaktu menyertai pertandingan tarian semasa kecil. Rambut dia selalunya berwarna coklat cair atau hitam tapi bergantung juga kalau dia diberi pilihan untuk mewarnakannya. Apabila dia tidak kemana-mana, dia akan mewarnakan rambutnya kepada warna coklat cair dengan sedikit warna biru di hujung rambutnya seperti warna ombre. Bila dia ada mood untuk sesautu yg baru, dia akan warnakan rambutnya ke warna blonde. Bibirnya yang seksi dan matanya yg bulat membuatkan orang terpikat dengannya. Lesung pipitnya sangat dalam dan membuatkan nampak lebih mesra dan comel. Dia ada parut dekat tepi mulutnya disebabkan kemalangan kecil yang berlaku semasa dia masih budak. Tingginya ialah 165 cm dan beratnya ialah 49 kg. Dia mempunyai tanda lahir di lengan sebelah kirinya.

STYLE Yeona lebih suka memakai pakaian yang simple dan selesa. Dia tidak terlalu selekeh. Dia suka memakai short skirt dan high heels dengan hoodies atau sweater. Dia suka memakai seluar jeans, cermin mata hitam, dan dia suka memakai shorts, kerana kakinya adalah aset kegemarannya. Dia selesa memakai kasut converse atau sneakers kerana dia suka menggayakan pelbagai jenis kasut.
  but looks aren't everything。
   YOU'RE ONLY AS PRETTY ON THE OUTSIDE AS YOU ARE ON THE INSIDE...
PERSONALITY
— (+) suka bergurau, berfikiran terbuka, mudah mesra, kebudak-budakan. (-) pelupa, panas baran, keras kepala, pelik

(positif) Yeona ialah seorang yang lucu dan dia suka untuk bergurau dengan orang. Dia pernah melakukan beberapa prank yang melampau pada gurunya dan membuatkan dia hampir ditahan. Nasib baik, dia tidak ditahan. Yeona juga seorang yang berfikiran terbuka. Dia akan berfikir dengan bijak dan jauh ke dalam jika dia perlu membuat sesuatu keputusan yang penting. Dia perlu memilih keputusan yang tepat untuk hidupnya. Yeona boleh menjadi seorang yang paling anda mahu keluar bersama. Mengapa? sebab dia seorang yang mesra dan selesa untuk bersama dengan orang yang dia kenal. Dia suka semua orang kecuali orang-orang yang membenci beliau tapi dia tidak menyimpan dendam terhadap sesiapa. Yeona mempunyai personaliti ceria dan terang, itulah sebab yang membuatkan dia popular di kalangan guru dan orang-orang yang lebih tua. Dia adalah orang yang baik dengan caranya sendiri. Dia juga berperangai kebudak-budakan, contohnya, dia still suka kumpul anak patung sampai penuh biliknya dengan anak patung.

(negatif) Yeona adalah seorang yang pelupa. Dia mudah terlupa tentang sesuatu yang penting seperti nombor telefon ibu bapanya atau hari jadi. Itulah kelemahannya. Kadang-kadang dia tak ingat orang yang dia pernah bertemu kali terakhir. Yeona boleh menjadi seorang yang panas baran kadang-kadang. Dia boleh menjadi sangat muram dan apabila dia mencapai hadnya, dia akan marah kepada semua orang jika mereka kacau dia. Jadi berhati-hati dengan itu. Yeona adalah seorang yang sangat keras kepala dan dia tetap dengan matlamatnya dan dia akan pertahankannya. Dia tidak boleh diubah dan pendiriannya tetap dan kekal. Itulah sebab yang negatif tentang Yeona. Yeona boleh menjadi sombong kadang-kadang kerana satu sebab bahawa dia telah pernah melalui sesuatu yang buruk di mana pada masa lalunya dia pernah dibuli dan ketika dia berusia lima tahun, jadi dia membuat keputusan untuk menjadi sombong supaya orang tidak akan membulinya lagi.Walau macam mana pun, Yeona ni jugak seornag yang agak pelik perangainya. Sebab apa? Dia ni kadang kadang suka cakap benda yang merepek.
  dig a little deeper。
   THERE'S MORE TO YOU THAN MEETS THE EYE...
BACKGROUND Dilahirkan pada 7 September 1998, daripada sepasang suami isteri yang penyayang dan baik hati di mana mereka memberi sokongan kepada satu-satunya anak perempuan mereka untuk menjadi seorang penyanyi pada masa hadapan. Walaupun mereka mempunyai harapan yang tinggi terhadap anak mereka, dia masih membesar di zaman kanak-kanak normal di mana semuanya adalah tentang bermain dan bergembira dengan anak-anak lain di bandar. Di sisi lain, sejak kecil kedua-dua ibu bapanya membesarkan dia dengan pelbagai jenis alat muzik dan pelajaran muzik tanpa dia mengetahuinya. Mereka suka menyanyi bersama-sama di dalam rumah dan meminta Yeona untuk menyertai mereka, sebagai kanak-kanak mereka suka melakukan apa-apa yang mereka rasa menarik dan menyeronokkan, jadi mereka juga suka pada nyanyian. Selain daripada menyanyi, kedua-dua ibu bapanya suka bermain alat muzik dan bermain beberapa muzik di dalam rumah mereka. Sebagai kanak-kanak yang tidak bersalah pada ketika itu, dia mengangguk tanda bersetuju dengan apa saja soalan yang ditanyakan oleh ibu bapanya. Ibu bapanya mula meminta beberapa pelajaran daripada guru profesional untuk mengajar Yeona bagaimana untuk menyanyi dengan cara yang betul sebab itu mereka memasukkan dia di dalam kelas muzik yang terletak berhampiran dengan rumah mereka, di mana dia suka sangat. Akhirnya, ibu Yeona mendapati bahawa dia boleh menjadi seorang idol dan dia memberikan sokongan sepenuhnya kepada Yeona untuk menjadi seorang idol yang berjaya di masa akan datang.
Sewaktu Yeona berumur 15 tahun, dia diterima masuk ke Star Art Entertainment untuk menjadi salah seorang trainees di bawah naungan mereka. Setelah dia memohon dan pergi ke audition yg ditawarkan oleh syarikat itu. Dia telah menjadi trainees di situ untuk beberapa bulan tetapi masalah asyik dtg kepadanya.Dia juga hampir dibuang daripada syarikat akibat kesalahan yang sering dibuat olehnya tetapi berkat pertolongan daripada salah seorang ahli Destiny Violet, dia akhirnya tetap dgn kedudukannya sebagai trainee. Dia juga seorang yang tabah menghadapi dugaan hidup. Dengan berkat semua orang yang telah menyokongnya, dia berjaya menjadi trainee yang baik dan menjadikan dia yang sekarang ini. Akan tetapi, sepanjang bergelar trainees di Star Art Ent, banyak kenangan pahit manis suka duka yang dihadapinya. Antaranya ialah, dia dapat membintangi salah satu musik video Destiny Violet dan dia amat berbesar hati untuk itu. CEO Star Art pernah berkata, "Kesemua trainees ini amat berbakat dan mempunyai potensi mereka yang tersendiri.". Yeona amat terharu apabila mendengar ayat itu daripada mulut CEO sendiri dan itu jugalah yang menjadi panduan dan kekuatan untuk Yeona terus berusaha dan mencapai kejayaan yang diimpikannya.

TRIVIA  
        — likes; chocolate, teddy bear, sneakers, winter dan salji
        — dislikes; tempat tinggi, darah, badut, penipu dan hantu
        — habits; suka gigit kuku bila nervous, suka buat muka pelik, berperangai kebudak-budakkan
        — hobbies; tengok rancangan memasak, suka melukis, suka prank orang
        — talents; memasak, menari tarian lelaki, beatbox, melukis
      — other facts; sns - j.yeon17 (ig, twt, kakao, line), penyanyi favourite ialah boa, beyonce dan ailee, lebih gemar coffee daripada tea, suka warna purple, first crush masa darjah 5, takpernah bercinta dgn sesiapa pun.
  never forget。
   YOU'RE NEVER ALONE...
FAMILY  
Father / Jihoon, Jung / 50 tahun / tegas, penyayang, sukakan muzik
Mother / Aerin, Kim / 45 tahun / penyayang, baik hati, sangat memahami
Cousin / Jinyoung, Jung / 23 tahun / baik hati, kadang2 annoying, suka senyum

FRIENDS  
Bestfriend / Sena, Choi / 17 tahun / pendengar yg setia, baik hati, memahami, gila-gila
Bestfriend / Ara, Yoo / 16 tahun / sseorang yang matang, senang dibuli, berfikiran terbuka
Friend / Seungcheol, Choi / 20 tahun / penyayang, pemimpin yang baik, suka rap

OTHERS  
Enemy / Taerin, Kim / 17 tahun / berlagak, sombong, suka pura-pura baik
Rival / Daebi, Seo / 17 tahun / perasan cantik, suka buli Yeona secara senyap, sombong
Rolemodel / Kahi, Park / 34 tahun / baik, suka beri nasihat, seorang yg berpegang pada matlamatnya
character
NICKNAMES  
— dorky / sebab dia ni jenis yang periang dan suka buat benda yang gila-gila
— minnie / sebab yeona suka tengok muka dia merah bila panggil dia dgn nama tu

PERSONALITY  Kita tahu bahawa Seokmin adalah seorang yang suka buat lawak dan periang tetapi mempunyai kekuatannya sendiri. Tetapi dia adalah seorang yang berbeza apabila di atas pentas. Dia mengambil berat tentang Yeona dan begitu juga Yeona yang mengambil berat tentang Seokmin. Dia seorang kawan yang baik dan memahami, suka mengusik dan bergurau dengan Yeona, suka tepuk dahinya dan mengejek dia. Yeona juga melakukan perkara yang sama kadang-kadang. Dia fikir hanya dia satu-satunya yang suka pada Yeona, tetapi dia salah dan tidak tahu bahawa mereka menyukai satu sama lain.
  
because i know the meaning and strength of your love more than anybody else. ♡

 
  soulmate searching。
   SURELY YOU HAVE THAT SPECIAL SOMEONE...
FIRST MEETING  Macam mana diaorang boleh kenal? Ceritanya mcm ni, pada suatu hari...Yeona terpaksa mengikut Sena untuk pergi berjumpa dgn abgnya Seungcheol. Pada mulanya, Yeona taknak ikut tapi terpaksa ikut lepas Sena membuat puppy eyesnya. Akhirnya, Yeona dan Sena pergi ke Pledis Ent untuk bertemu abg Sena. Sampai je kat sana, dia bertemu dgn kesemua ahli Seventeen. Pada mulanya, dia tidak berminat untuk mengenali mereka tapi selepas Sena dan Seungcheol memujuk dia untuk berkenalan dgn member Seventeen, akhirnya dia mengalah dan memperkenalkan dirinya. Hampir kesemua ahli Seventeen memperkenalkan diri mereka. Sampai sahaja di tempat DK, Yeona merasakan sesuatu yg jarang dia rasakan. Dia rasa senang dgn DK dan tidak seperti ahli yang lain. Mereka mengambil masa yang lama untuk menyesuaikan diri tetapi tidak pada DK. Mungkin kerana personalitinya yang ceria itu. Jadi begitulah mereka berkenalan.

RELATIONSHIP  Kedua-duanya rapat dan mengambil berat tentang satu sama lain, mereka tahu antara satu sama lain seperti belakang tangan mereka sendiri. Mereka suka mengusik dan mengejek satu sama lain, tetapi mereka sentiasa ada untuk apabila diperlukan. Malah, mereka pernah keluar "bertemu janji" antara satu sama lain sebelum DK debut. Mereka suka antara satu sama lain, tetapi kerana populariti DK yang secara tidak langsung naik secara mendadak, maka kedua-dua mereka telah memutuskan persahabatan antara mereka, mereka perlu berhenti mencintai satu sama lain. Walaupun kesal, mereka berhenti berkawan dan berjumpa. Kedua-duanya masih suka antara satu sama lain, tetapi kedua-dua mereka berfikir bahawa ia hanyalah "cinta yang bertepuk sebelah tangan saja".
 

CONCLUSION  conclusionnya, mereka menjadi rapat semula apabila DK mengetahui bahawa Yeona akan memasuki bidang yang sama dengannya. Dan mereka mula mengenali hati budi masing masing dgn lebih mendalam. 
  last call。
   THIS IS WHERE WE PART WAYS...
FAMOUS LAST WORDS  saya ada letakkan nama ahli destiny violet sebagai besfriend tapi saya tak tahu umurnya betul ataupun tidak. saya ada suggestion untuk flxwers punya fanclub color dan name; Flowrians + #ff6699

SCENE SUGGESTIONS  Flxwers Reality Show mcm Showtime!, muncul dalam Weekly Idol, members bergaduh besar, salah seorang members dapat collab dgn Seventeen sbb Rookies Group, muncul dlm WGM, Backstage scene

PASSWORD  menguap ><

 

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet