SENSE TO ATTACK RHYTHM (S.T.A.R) || SARA LEE || MAIN VOCAL, DANCER


 

 
390 x 220

nickname, Noni — Bambam sahaja yang panggil dia nama tu sebab senang
nickname, ARA — ahli member panggil dia
nickname, red tomato — ahli member panggil dia tu sebab bila dia marah, muka dia akan merah padam dan macam nak meletup pun ada.
nickname, san-ppang — suka makan roti

birthday — August 1, 1997
birth place — Thailand
hometown —Seoul, South Korea

ethnicity — Korean
nationality — Korean-Thailand

language spoken, Korean — Native
language spoken, thailand — Native
language spoken, vietnames — Basic
language spoken, English — Basic

blood type — O

SARA / SanOH Lee

by lovebreak (mia)

appearance

— when the ugly duckling turn into a beautiful swan

face claim — kim soo yeon
back up — eun gyeong

height — 163
weight — 47

Sara mempunyai keturunan thailand. Dulu, dia merupakan seorang yang dorky yang berkaca mata besar, tapi selepas di mengalami pengalaman yang memerit hati dia mengubah penampilanya dan memakai kanta lekap.

fashion style

— feniminim but still has that sassy look

Selalu pakai baju berfeniminim seperti skirt dan  seluar pendek tapi dalam masa yang sama masih kelihatan cool. Alah-alah macam budak hipster sikit. Suka pakai cermin mata hitam terutama di airport.

personality

— the cool kid

Sara seorang yang cool dan tidak suka bercampur masalah orang lain. Walaupun dia jenis tidak campur dengan orang tapi ramai tapi entah kenapa ramai orang suka beritahu rahsia dengan dia. Dia tidak suka cakap banyak tapi kalau orang meminta sesuatu dekat dia, dia tidak kisah sangat walaupun bende tu makanan kegemarannya, roti. Tapi dia akan marah kalau orang kejut dia dari tidur, ini kerana dia sangat susah untuk tidur  (insomnia) jadi kalau dia dapat tidur tu lebih baik jangan kacau la.

Sebenarnya, sebelum ni, dia merupakan seorang yang naif dan nerd gitu. Oleh kerana dia dibuli sebab penampilannya, dia berubah menjadi seorang yang tidak mempunyai perasaan tapi takde lah sampai tak berhati perut. Dia juga

Walaupun dia mempunyai cool image, dia juga seorang yang agak kebudak-budakkan dalam diam. Contohnya, oleh kerana geram dengan Bambam, dia sanggup menyertai anti club Bambam. Bukan sahaja masuk tapi dialah pengerusi bagi anti-fanclub itu. Bila orang kenekan dia , dia pasti akan balas balik. Dia juga penakut . Dia takut terhadap hantu tapi bende lain dia tak takut. Kalau diajak pergi rumah hantu, memang akan lemah terus kaki dia, takleh gerak dan kaku.

Dia juga seorang yang berani dan tabah dalam menepuh cabarannya. Walaupun telah mengetahui kebenaran disebalik kelahirannya, dia masih terus azamnya dalam menjadi k-idol. Dia juga tidak suka menunjuk kelemahannya teruntama didepan enemy nya. Dia juga tidak suka nangis kerana baginya itu lemah.

Sara juga seorang yang kompetitif sebab dia suka menang tapi dia juga tidak kisah sangat kalau kalah.

trivia

— likes

one — roti dan pastry
two — skirt dan seluar pendek
three — Taeyeon
four — menang
five — aktiviti ekstrem dan mencabar

— dislikes

one — menangis
two — hantu
three — dikejut dari tidur
four — ditipu
five — cermin mata besar

— habits

one — muka merah padam macam tomato nak meletup bila perasaan marah membuak
two — bercakap pelat bila malu atau teruja
three — suka duduk bersilang kaki
four — bangun tidur dia akan cari roti 

— hobbies

one — menari
two — menyanyi sambil mendengar lagu
three — berjongging
four — makan roti atau pastry

— other facts

one — merupakan pengerusi bagi kelab anti-fan Bambam dari GOT7
two — merupakan anak luar nikah kepada Park Jinyoung (JYP)
three — peminat Taeyeon SNSD dan dia merupakan idol bagi Sara
four — twitter and instagram : xxxsano_
five — mempunyai penyakit insomia

background

— lfe is not always perfect

San Oh Lee atau dikenali sebagai Sara Lee dilahirkan pada 1 August 1997 di Thailand. Nama tersebut adalah bersempenakan nama ibunya. Sara merupakan anak tunggal dan dia dari kecil lagi tidak pernah berjumpa dengan ibu bapanya. Yang dia tahu cuma ayahnya merupakan bussinessman di Seoul, South Korea dan masih hidup lagi manakala ibunya pula, seorang photographer terkenal di Thailand dan sudah meninggal dunia setelah sebulan melahirkannya. Sekarang dia cuma tinggal kawan baik ibunya, Kelurga Bambam. Dia dilayan seperti anak sendiri disana.

Bambam yang membawa dia kedunia hiburan KPOP ini dan menjadi fan kepada Taeyeon SNSD. Bambam berjaya menjadi trainee JYP Ent. dan tinggal di Korea. Sara pon ingin pergi ke Korea untuk mencuba nasib tapi dihalang oleh ibu Bambam. Dia memberitahu cerita sebalik kelahiran kepadanya dan memberi sebuah kotak yang ditinggalkan oleh ibunya. Selepas membelek setiap satu barang, terdapat satu diari dan dia membaca diari sepangjang hari itu. Rupa-rupanya, ayahnya merupakan ialah Park Jinyoung yang merupakan pengasas bagi JYP Ent. Selepas mengetahui segalanya, dia tetap mahu pergi ke Korea. Pada malam itu dia meninggalkan rumah itu dan pergi ke Korea senyap-senyap dan membawa bersama kotak itu.

Dia tinggal di Seoul menggunakan harta pusaka ibunya dan tinggal pangsapuri ibunya di Korea. Setelah mencuba nasibnya, dia berjaya menjadi trainee JYP Ent yang merupakan dimana Bambam menjadi trainee dan merupakan syarikat ayahnya yang tidak pernah dia kenal. Selepas 1 tahun dia berhenti oleh kerana tidak tahan layanan yang Bambam dan trainee lain buat kat dia. Dia juga masih tidak berpeluang untuk berjumpa dengan ayahnya selama dia tinggal di JYP Ent.

Selepas dikhianat oleh Bambam, dia amat sedih dan kecewa kerana Bambam sanggup membuli dia sekali dengan trainee lain oleh kerana penampilannya yang kolot. Dia megoogle anti-fan club' Bambam di Intenet untuk menyertai kelab itu. Dia tidak perasan yang sebenarnya dia tersalah masuk laman lain sebab terlalu geram. Dia pun mengisi borang tanpa meng-check bende tu dan terdapat part kene menyanyi atau menunjuk kebolehannya, dia pun buat sahaja tanpa rasa pelik. Siap cakap pasal betapa bencinya dia dengan Bambam. Keputusan diberitahu esok hari dan bila dia check, dia baru perasan yang dia terisi borang untuk audition sebagai trainee di BigHit Ent. Paling mengejutkan sekali, dia diterima dan disuruh berjumpa esok hari. satu hari dia frust sebab malu sangat.

Selepas membuat perbincangan dengan CEO BigHit, dia dijadikan trainee BigHit selepas mendakan kontraknya dan yang paling best, terdapat penjanjian yang dia boleh membina anti-fan club Bambam dengan bantuan BigHit oleh kerana dia ada ckp yang dia benci sangat kat Bambam di dalam video itu. Selepas 3 tahun 3 bulan berlatih, dia dapat mendebutkan dirinya sebagai main vocalist dan dancer bagi STAR , oleh kerana kebolehan nyanyian dan tariannya yang cukup bagus.

family

— not so perfect

ayah — Park Jin Young // 43 // CEO JYP Ent. // caring, pentingkan maruah, selfish // ayahnya tinggalkan dia dan ibunya di Thailand sebab tidak mahu kariernya musnah sebab scandalnya

ibu — Sara Lee // 40 (umur sekarang) // photographer // tidak pernah tahu // meninggal ketika dia berumur 23 selepas dia sebulan lahir kannya.

ibu angkat — Apinya Sakuljaroensuk // 40 // co-phtographer // peramah, penyayang, sporting // macam mak sendiri

ayah angkat— Buwakhul // 45 // pemilik kafe // penyabar, penyayang // macam bapa sendiri

abang angkat — Sarunchai // 24 // pelajar // sporting, peramah // rapat tapi biasa-biasa

abang angkat — Chindanai  // 21 // pelajar // suka membebel, suka cari gaduh // selalu gaduh bila bosan

adik angkat — Hataichanok // 17 // pelajar // baik, ganas, gila-gila // rapat macam kawan baik

 

friends

— friends is the best person

best friend — Wanwisa // 18 // pelajar // baik, caring // sentiasa memberi semengat dan sokongan kepada Sara ketika susah dan selalu menjadi penasihat bagi Sara

best friend — Sunanee // 18 // pelajar // periang, baik hati // sentiasa memberi semngat kepada Sara.

roomate — Lee Sun Hae // 19 // pelajar // baik, sabar, peramah // menjadi roomate kepada Sara di pangsapurinya sebab dia rasa lonely so dia membuat tawaran kepada rakan yang dia kenal melalui Internet dan merupakan ahli member anti-fanclub juga.

others

— subtitle here

frienemies — Bambam // 18 // ahli GOT7 // humble, caring tapi jerk // kawan baik dan merupakan crush Sara tapi selepas ditipu, dia benci Bambam

Main dancer, dancer || Soloist

— doing what fun is the real thing

Question regading plotline (SUb-unit) —  kepada sesiapa yang pilih plotline sub-unit last kali yang a/n. Sila tulis di sini concept dia.

ceritakan kehidupan awak selepas debut — 

- pernah membuat collabration bersama artis senior

- pernah menjadi pelakon bagi lagu War of hormone-bts

- menjadi penari bagi bts

390 x 220

last comment — Kalau ada salah, harap dapat dibetulkan. ^0^

scene requests —

// running man

// horror special
// Weekly idol date special

password — 

BAM BAM (got7)

— Yugyeom (got7)

personality — Seorang yang baik, caring, suka bergurau dan juga humble di luar tapi kadang-kadang boleh menjadi real jerk dan berlagak.

relationship — Bambam dan Sara mempunyai hubugan baik sebelum Bambam menjadi ahli GOT7 tapi selepas menjadi seorang berkerjaya, Bambam berubah dan ini membuatkan  dia menjadi benci dengannya. Walaupun diorang sebenarnya suka sama suka.

history — Mereka kenal dari kecil lagi, Bambam selalu menjadi kawan bermain dia dan selalu hangout bersama. Mereka selalu cerita pasal KPOP dan mereka juga mempunyai minat yang sama iaitu Taeyeon SNSD. 

Satu hari, Sara pindah ke Korea dan ibu Bambam telah memberitahu tentang apa yang berlaku dan suruh Bambam halang Sara dari jumpa dengan ayahnya. Oleh itu, dia terpaksa menjadi sombong dan berlaku jahat dekat Sara dan membulinya bersama rakan-rakannya. Dia ingat sudah berjaya tapi rupanya Sara tidak balik ke Thailand malah telah mendebutkan diri sebagai ahli STAR.

other — 

- menjadi love-hate couple di onscreen tv 

- Sara tolong Bambam senyap-senyap bila anti-fan club merancang sesuatu buruk dekat Bambam

- selalu digandingkan dalam cf dan modeling sebagai love-hate couple

 

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet