Melodies|Sasyo Kim|Lead Rapper,Lead Dancer,vocalist

Sasyo kim

zombiefromseoul — zombie — 6

basic profile.

name — Sasyo kim

nickname(s) — syo,shortie-gangster,child-unnie

birthday & age —february 6 1994(21 years old)

birthplace & hometown — france,paris
seoul,south korea

ethnicity — Korean.

language(s) — fluent korean,
fluent english,fluent france,unfluent japanese

face claim & backupsasyo

me, me, and me. 

style — syo ialah seorang yang tomboy dan boyish.suka pakai baju macam lelaki.amat gemarkan boot dan sneakers.

 

personality

Syo ialah seorang yang baik kerana selalu menolong member-member lain yang dalam kesusahan.Syo ialah seorang yang terlalu jujur dan tidak tahu untuk menipu..seorang yang mengambil berat terhadap orang lain yang memerlukan.

Dia ialah seorang yang suka menangis dan mudah tersentuh.Tapi member lain dah masak dengan perangai hypernya yang sampai tahap 'mendera' orang dibuatnya.Dia juga pernah pukul laki tepi jalan yang cuba nak kacau dia masa dia nak balik dorm. 

 

likes
-rap
-drum
-dengar lagu
-belajar hapkido,taekwondo dan kung fu
-cita seram+hantu
-anime

 

dislikes

-pakaian yang terdedah sana-sini
- gincu
- kasut tumit tinggi
-laki byuntae
 

funfacts
-ada black belt dlm taekwondo
-pandai main drum
-Member yg fearless
- seorang otaku

home is where the heart is. 

background

sasyo kim atau dikenali sebagai syo telah dilahirkan di paris,france.ayahnya bekerja di sebuah syarikat jenama pakaian yang panling terkenal di serata dunia.manakala emaknya pula berkerja sebagai pensyarah di universiti di paris.syo ialah seorang anak tunggal di dalam keluarganya.dia menetap disana sehingga berumur 10 tahun.

syo mula meminati muzik selepas dia berhijrah ke korea.Dia sangat meminati f[x] selepas melihat persembahan mereka di layar kaca.sejak dari situlah dia mula menanam hasratnya untuk menjadi seperti f[x].Dia menghadiri kelas tarian supaya dapat menguasai banyak tarian.

syo banyak mewakili sekolahnya dalm bahagian tarian dalam festival diantara sekolah-sekolah.ketika berusia 15 tahun kawannya megajak syo untuk pergi menyertai uji bakat SME.Syo bersetuju untuk pergi ke ujibakat tersebut untuk melayakkan diri menjadi artis dibawah naungan SME.Semasa ujian dia berasa gementar sangat,tapi dia tepis perasaan tersebut dan menyerlahkan bakatnya kepada juri-juri di SME.Dia telah bejaya menjadi trainee di SME.Tetapi kehidupannya sebagai trainee  SME sangatlah menyedihkan.

Kerana usianya yang telalu muda maka memang banyak trainee senior SME selalu membulinya.Sebenarnya dulu syo ialah seorang gadis yang girlie,tetapi dia berubah selepas di buli dengan buruk sehinggakan dia dipaksa supaya beremdam di dalam kolam yang sejuk selama 30 minit. Syo berubah menjadi gadis yang boyish dan gangster.

 

family — 

 Alvin kim|48 thn|CEO sebuah syarikat jenama pakaian di paris|caring,terlampau sibuk
 OH hee jin |47 thn|Pensyarah di University|baik hati,peramah

 

friends — 

kim jin hae | 21 | pelajar di university| cute,penakut,gelabah | friend  

the one and only.

love interest — Park chanyeol

backup(s)  —Jung ho seok/J-hope

personality — seorang mood maker di dalam grupnya.suka tersenyum sehingga menampakkan sebaris giginya yang putih berseri-seri bak iklan colgate.seorang yang peramah dan friendly.suka membuatkan orang tergelak itulah hobinya.
 

relationship 

mereka mula berkenalan semasa di back stage M!countdown.Semasa itu syo tengah bermain game di telephonenya.chanyeol dengan sengajanya pergi mengejutkan syo yang leka bermain game.Kerana telalu terkejut syo terus menumbuk muka chanyeol sehingga berdarah.Syo segera berlari meninggalkan chanyeol yang berdarah pipinya di situ.chanyeol tahu syolah yang telah menumbuk mukanya yang hemsem sehingga berdarah tapi chanyeol tak pernah dendam kesumat dekat syo,sampaikan chanyeol pergi jumpa syo sendiri untuk mengetahui perkara sebenar.Syo mengatakan bahawa dia tidak sengaja menumbuk chanyeol pada masa itu.Jadi chanyeol pun memaafkan syo kerana kesalahan 'kecil' itu.Chanyeol sukakan syo sejak kali pertama dia melihat syo berlatih rap di dalam studio.

selepas kejadian tersebut chanyeol dan syo selalu berlatih rap bersama-sama.Chanyeol selalu buli syo dan ejek syo'pendek'.Pada suatu hari syo pergi ke studio untuk berlatih tapi studio tersebut nampak sepi dan sunyi,tiba-tiba ada orang memegang bahunya lantas syo pun memusing kan badan dia dan flying kick orang tersebut.Rupa-rupanya chanyeol lah orang yang pegang bahu syo.Sebenarnya chanyeol nak confess dekat syo secara mengejut tapi tak sangaka akan di'kick' sebegini.

last messages.

comments/suggestions — harap syo ni bleh diterima oleh author :D

scene request —
 law of the jungle
 running man
 Chanyeol kena tumbuk

 

password — Exo

turn inback to story

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet