♬♫♪ Muzixx ♪♫♬ HanByul♪♫♬ MAIN DANCER, LEAD VOCAL

 

Cho han byul

hanah2212 • Han Byul • activityarrow-10x10.png rate : 7

 

the basics.

name » Cho Han Byul

nickname(s) » Han Byul 

birthplace & birthday » Busan, Korea / 12 January 1994

hometown » Busan, Korea

ethnicity » Korean

language » Korean, English, Chinese
 

face claim » Do hwe JI

backup face claim » Do Hwe Ji

 

appearance » Tinggi : 174 , Berat : 58 kg , 

 

style » Kasut converse/vans, kemeja checkedarrow-10x10.png, snapback. 

Training : baggy pantarrow-10x10.png, sweat shirt, kasut converse,sling bag

Airport : kemeja putih or hitam, skinny jean, shade/ mask, kasut converse/vans, bagpack

" Work hard worth diamond "

" Don't judge a book by it's cover "

 

the girl next door.

plotline » Main Dancer, Lead Vocal

personality » HanByul seorang gadis busan yang agak tomboy. Dia juga agak keras kepala. Dia tidak mahu menukar loghat Busan walaupun sudah 5 tahun tinggal di Seoul. Namun disebabkan oleh dia akan debut tidak lama lagi, dia perlahan-lahan bercakap bahasa baku. Selain daripada berlatih menyanyi, Han Byul juga dance maniac. Dia seorang yang cepat pick up. Dia selalu memberikan tunjuk ajar kepada trainee yang lain. Seorang yang berdikari kerana tinggal di asrama pada tahun kedua sekolah tinggi. Dia mendapatarrow-10x10.png tawaran untuk meneruskan pelajaran di School of Performing Arts, Seoul, Korea. Selepas dia tamat sekolah tinggi dia mendapat tawaran untuk menjadi trainee di Fun Entertainment.

Disebalik sikapnya yang suka berlatih tak ingat dunia itu, dia sangat bencikan ketinggian. Dia pernah menangis kerana dipaksa untuk melakukan bungee jumping. Dia juga sukar untuk berbicara dengan orang kerana tidak boleh bercakap bahasa baku. Dia hanya mengguankan loghat Busannya walaupun sudah lama meninggalkan tempat itu. Dia juga pemalu dengan lelaki dan orang baru. Dia tak suka guna kasut tinggi ketika menari. Walaupun Hanbyul nampak seperti ganas, sukakan kasut converse, kelemahan dia apabila dia nampak teddy bear ataupun plushies. Dia akan jadi excited dan hentak-hentak kaki kalau terjumpa patung itu ditepi jalan.


trivias »  Likes : plushie bear, dancing, basketball

dislikes: height, noise, org ambil barang dia tanpa kebenaran

 

habits: berlatih over 8 hours, main kuku supaya cantik sentiasa,gelak sambil bertepuk tangan

 

hobbies: basketball, baca comic, menari, menyanyi

trivias : wakil choir Busan, school basketball player, pelajar School of Performing Art Seoul.

 

homearrow-10x10.pngis where your heart is.

background » Gadis tinggi lampai ini dilahirkan di Busan, Korea. Masih tidak boleh menghilangkan loghat Busannya menjadikan HanByul unik dimata trainee yang tinggal di Seoul. Bercita-cita nak jadi penyanyi sejak berumur 7 tahun, HanByul dilatih untuk menjadi penyanyi choir sejak kecil. Disebabkan minatnya yang mendalam dalam bidang choir, dia dipilih untuk mewakili Busan dalam pertandingan choir kebangsaan mewakili Busan. Hanbyul memrupakan ahli choir dibahagian suara soprano dengan nada ketinggian vocal pada tahap octave 1. Mula meninggalkan Busan sejak umur 17 tahun, kini gais berusia 21 tahun ni sudah 5 tahun berada di Seoul untuk mencapai cita-citanya sebagai seorang penyanyi. Selain menyanyi, HanByul obses dengan menari. Dia mahir banyak jenis tarian seperti breakdance, shuffle, jazz, tango dan balet. 

 

family » Cho Han Jin, seorang guru bahasa Inggeris di sekolah tinggi di Busan. Dia seorang yang sangat tegas dan tetap pendirian. HanJin mengajar Hanbyul bahasa Inggeris sehingga dia fasih dan bolh menulis essay English dengan baik. Seo Jun Mi pula ialah seorang guru vocal dan tarian. Dia membuka studionya sendiri di pusat bandar Busan dan ini menjadikan studio latihannya antara tempat yang famous dikalangan remaja yang beridam untuk jadi penyanyi. Sikapnya yamg lemah lembut dan mengajar dengan penuh kesabaran menjadikan smua anak muridnya sayang kepadanya. Cho HanChun ialah abang kepada Hanbyul. Dia merupakan penulis lirik dan koreografer di SM Entertainment. Darah seni memang sudah mengalir dalam darah keluarga Cho ini.

 

friends/rivals » Gadis Busan bertemu gadis Busan, loghat bahasa mereka memang unik. Hanbyul berkawan baik dengan EunJi Apink. Sama-sama berasal daripada Busan, memang kecoh kalau mereka bertemu. Mereka pernah menghadiri satu sekolah yang sama walaupun bukan satu kelas. Mereka selalu keluar lepak bersama-sama selepas berlatih ataupun Eunji tamat schedule.

 

Rival perempuan : Rival kepada Hanbyul ialah Hani daripada kumpulan EXID. Mereka pernah bersekolah di satu sekolah yang sama. Hani ialah seorang pembuli di sekolah itu dan pernah membuli Hanbyul. Dia sangat terkejut apabila Hani berjaya debut dalam kumpulan EXID dan berjanji akan cuba mengalahkan Hani suatu hari nanti apabila mereka sudah debut.

 

Rival lelaki : rival kepada Kai ialah Jin dripd BTS. Dia turut meminati HanByul ketika mereka menghadiri studio yarian yang sama. Walaupun Jin cuba menghampiri Hanbyul tetapi Kai lebih cepat menawan hati HanByul. Hubungan rapat Hanbyul dan Kai menyebabkan Jin cemburu dan pernah menyuruh Kai menjauhi Hanbyul kerana Jin kata dia menyukai Hanbyul tiada siapa yang boleh merampas gadis itu dripdnya.

 

the one and only.

love interestarrow-10x10.png » Kai EXO

backup love interestarrow-10x10.png » Jimin BTS

 

personality » Seorang yang sangat suka berlatih. y diatas pentas. Cute diluar pentas. Suka tidur sampai Sehun dan Baekhyun, ahli kumpulan EXO kata bila diorang keluar dan balik, Kai masih tidur dalam posisi yang sama. Diorang risau Kai ni dah mati ke? Dancing machine EXO ini sangat sayangkan fans nya. Dia digelar seperti Angel kerana tidak suka melihat fansnya menguruskan diri dan menyuruh mereka study hard.

 

love story » Kai dan Han Byul pernah berkongsi satu kelas tarian yang sama. Mereka berdua ilah rakan sekelas masa kelas tarian balet. Mereka jugak pernah jadi dancing partner. Apabila Kai mula debut, mereka terputus hubungan. Apabila EXO debut, Han Byul mula menjadi peminat kumpulan itu dan pernah pergi ke fansign exo dan berjumpa dengan semula. Kai meninggalkan no telefonnya disebelah sign dan mereka berhubung kembali. Sebagai rakan tarian, banyak perkara mengenai tarian mereka bincang bersama dan kadang-kadang berjumpa di studio tarian pertama kali mereka berjumpa. walaupun mereka berasal daripada sekolah yang sama, tetapi mereka tidak pernah berjumpa kerana berada di kelas dan jurusan yang berbeza. mereka suka buat lawak yang orang lain tak faham tapi mereka berdua sahaja yang faham, pasangan ini ada habit yang sama iaitu gelak sambil bertepuk tangan

 

last words.

comments/suggestions » Harap diterima. Bagitahu tau mana yang tak lengkap

scene requests » Running man, Weekly idol, king of masked singer, crime scene

 

passwordarrow-10x10.png » Rhythm

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet