STARZZ // JO HAN SUN // LEAD VOCALIST, MAIN DANCER : THE OBNOXIOUS

JO HAN SUN
hanah2212 || hazel || activity rate: 7


other names: han xian , hatsumasu , etc
nicknames

— chubby cheek ( suka makan bun and pau byk2 )
— drumstick girl ( makan ayam drumstick byk sangat )
( add more if needed, use shift+enter )

birthday & age: 19 December 1995 ; 20 years old
birthplace & hometown: London, UK & Incheon, South Korea
height & weight: 174 cm  ; 54 kg
blood type: ab
languages: max 5 languages, give reasons if you must

— English ( fluent -born and live in UK for 11 years )
— ​Chinese ( half fluent - masuk kelas bahasa Cina )
— Korean ( fluent - live in Korea and ayah dia korean )— Japanese (half- fluent  - kelas syarikat sediakan

faceclaim: wendy - red velvet
back-up face claim: wendy - red velvet

personality traits: good : peramah, mood maker, pembersih, pengemas, rajin, mudah bangun tidur, periang

bad : cakap lepas, suka kacau orang tidur, clumsy, suka buat bising,

personality: elaborate and expand on the traits, min 2 paragraphs
hansun dilahirkan sebagai seorang budak perempuan yang sangat periang dan peramah. hansun sangat pembersih dan tidak suka akan kekotoran. Hazel sangat sensitif akan kekotoran malah dia yang akan jadi orang mengemas sisa makanan selepas makan bersama trainee yang lain. Selain itu, Hansun sangat rajin berlatih. Tiada siapa dapat menandingi Hansun kalau bab berlatih. Dia akan berlatih at least 6 jam sehari. Kalau suasana bilikarrow-10x10.png latihan muram, dia akan cuba buat lawak, main teka-teki dan mula mencari game baharu untuk dimainkan bersama-sama trainee yang lain .

 

Disebalik perangainya yang kuat bercakap itu, ada juga perangainya yang tidak disukai oleh orang ramai. Hazel yang mudah terjaga kalau ada bunyi bising, dia suka kacau orang tidur. Dia kata itu sebagai balasan dia tak dpt tidur yang cukup. Bila telefon dia ada orang lelaki angkat? Sorry, itu bukan teman lelaki barunya tetapi itu maknanya phone dia dah hilang. Hansun yang suka hilang arah dan clumsy ini suka hilang barang. Dia akan dijaga dengan lebih berhati-hati takut nanti sesat jalan pula.



likes: min 5, use shift+enter to add more, add a reason if you must
ayam goreng ( makanan paling sedap dalam dunia )
— ​kucing ( berbulu2 and fluffy )
— ​anime and manga ( hero dia handsome gila )
— ​dance ( life sejak kecil )
— ​pizza ( makanan kedua paling sedap dalam dunia )

dislikes: same as above, use shift+enter to add more

— hantu dan seangkatan dengannya ( scary dan creepy dan hodoh )
orang amik makanan dia ( takut nanti tak cukup untuk perut )
— ​sweet drinks ( tak baik untuk kesihatan )
— meja kotor ( hazelkan pembersih orangnya )
— orang duduk atas katil ( penat betulkan cadar katil T.T )

hobbies: max 5, use shift+enter, no explanation needed

— main basketball
— main gitar
— travel
— dance over 6 hours
— skateboard

habits: min 5, use shift+enter, no explanation needed

— gigit kuku
— hilang barang penting
— kemas meja dan bilikarrow-10x10.png
— order ayam lepas practice
— kacau orang tidur

trivia: min 5, go crazy, use shift+enter

— pemain basketball sekolah
— ada adik lelaki handsome
— ex trainee JYP Entertainment
— kuat makan tapi tak gemuk
— danceholic
 
background: explain how your character got into music and how they entered the company
Hazel mula memasuki kelas tarian balet semasa dia berusia 7 tahun. Sejak daripada itu, dia mula berminat dengan tarian yang lain sperti breakdance and shuffle. Dia turut memasuki kelas tarian dan menyertai beberapa pertandingan semasa di UK. Dia berjaya menjadi naib johan dalam pertandingan bawah 10 tahun untuk seluruh England. Apabila dia berpindah ke Seoul, dia menyertai ujibakat untuk syarikat JYP. Namun dia hanya berjaya menjadi trainee selama 4 bulan sebelum ayahnya tahu tentang training itu. Ayahnya menyuruhnya dia menarik diri dan menumpukan pelajaran.

Selepas tamat sekolah tinggi, Hazel sekali lagi mencuba nasib di SMTown Global Audition tetapi tidak berjaya. Di saat Hansun mula mengalah, dia ditawarkan untuk masuk ke Big Hit melalui street cast. Semasa ujian kelayakan, Hansun memilih lagu 4men - Baby Baby dan Davinci - Don't say goodbye. Hazel berjaya melalui ujian itu dan menjadi trainee di BigHit selama 2 tahun sekarang ini.


family:
father | Jo In Sung | 47 | English translator in automotive company | tegas, penyayang,petah bercakap  | menghalang Hansun jadi penyanyi

mother | Katherine John | 45 | English teacher | lemah lembut, penyayang, happy go lucky* | menyokong segala impian Hansun
brother | Jo Jun Jin | 18 | student | prankster, naughty | selalu lepak sama-sama macam couple



friends: use shift+enter to add more, * means optional
best friend | Robert Peter | 20 | student | gentleman, good listener | kawan baik Hazel dekat UK. Suka dgr masalah Hazel

friend | Eunji | 21 | college student | lemah lembut, peka keadaan sekeliling* | tolong jaga barang Hansun supaya tak hilang.

 
stage name: Hazel
persona: obnoxious girl
position: lead vocalist, main dancer
back-up position: same as above
fanclub name: Hazel lover
fanclub colour:   
#cc9966 
singing twin: Eunji apink
dancing twin: Hyo hyeon - SNSD
rapping twin: —
talking twin: Boomi - Apink

trainee years

— JYP ( 4 months )
— BigHit ( 2 years )


trainee life: Hazel merupakan trainee terbaik di JYP sepanjang dia berlatih disana. Penarikan diri daripada Hazel merupakan salah satu kerugian besar buat JYP Ent. Namun, selepas mndapat tawaran di BigHit, Hazel menjadi seorang yañg lebih workaholic kerana saingan untuk posisinya agak hebat. Walaupun begitu, Hazel tidak berputus asa. Dia cuba mengekalkan no 1 setiap kali ujian bulanan dilakukan. Sepanjang Hazel training di BigHit, hanya sekali sahaja dia mendapat no 2 kerana dia demam pada hari evaluation itu. hazel berlatih bersungguh-sungguh kerana dia sendiri tidak tahu bila dia akan debut. saingan dia dengan rakan yang lain sangat sengit. dia berjanji dengan ayahnya akan lakukan yang terbaik. kalau dia gagal untuk debut dalam kumpulan Starzz, dia terpaksa lupakan angan-angannya dan mengambil bidang medical atau businessarrow-10x10.png untuk masa yang akan datang.

pre-debut experiences: has she acted in a drama? sung an OST? Maybe she has cameoed in an MV?
— CF banana milik ketika berusia 15 tahun
— cameo dalam MV never give up Bang-Zelo
— cameo 2PM mv and 2AM mvs
— Korea dance representative

replace left pic with your love interest and right pic with your backup
love interest
back-up love interest: Jeon Jungkook, Jungkook
group: Got7 / Bangtan Boys
birthday & age: 28 March 1994 & 21
personality: seorang idol yang sangat pelik. Tak reti duduk diam walaupun seminit. Suka buat bising dan kacau orang tidur. Idol yang boleh bercakap 5 bahasa ini mempunyai perangai yang sangat pelik. banyak bercakap seperti bercakap itu hobinya. lelaki yang diahirkan di China ini pernah menjadi wakil fencer untuk Hong Kong dan juga mahir dalam bidang martial arts.
interactions: hazel dan jackson sama sama alien. Lain jantina tapi perangai sama. Suka buat bising, banyak cakap, prank orang tengah tidur. Suka buat dubsmash sama. Kalau jumpa, semua orang akan julingkan mata. Rimas! Sebab bising sangat. Kadang-kadang diorang cakap bahasa yang diorang dua sahaja tahu . suka buat tarian pelik-pelik pastu tukar koreografi lagu diorang jadi tarian diorang sndiri. Suka kongsi duit beli ayam sama-sama lepas sesi latihan. apabila hansun meninggalkan JYP, jackson orag yang paling sedih. walaupun begitu mereka masih berhubung selepas hazel keluar. mereka turut pergi melepak di han river. jackson jugak membantu hazel untuk belajar bahasa cina dan menjadi private tutor kepada hazel. hazel antar orang yang paling excited apabila jackson debut dalam Got7.
how you meet/met: hazel salah masuk bilik masa first datang dan trnmpk jacksson tgh pakai makeup mcm joker masa diorang tengah take five. Hazel tergelakkan jackson pastu dia asyik target hazel kalau terserempak
relationship: enemies turn friend. Love coming soon

replace left pic with your love rival and right pic with your backup
love rival: Kim Jong In , Kai
back-up love rival: Byun Baekhyun, Baekhyun
group: EXO
birthday & age: 14 January 1994 & 21
personality: y dan berkarisma atas pentas. Siapa tengok kai perform mesti terpukau dan tertarik dengan tumpuan yang dia berikan semasa di atas pentas. Dancing machine exo yang kuat tido. Perangai on and off stage sangat berbeza. Dia sgt treasure fans dia. Dia seorang yang sangat kurus dan tampak kacak mengenakan apa jua jenis fashion. Dia perangai macam budak-budak kecil mudah excited jika nampak sesuatu yang menarik perhatiannya. 
interactions: merupakan idola Hazel, hazel merupakan peminat exo dan meminati kai sebagai biasnya. Cuba jadi penyanyi dannpenari yang berkaliber selepas nampak kai di kaca tv. Pernah berjumpa kai ketika Genie with SMartist. Hansun menarik bersama hologram exo untuk lagu history dan mama. Sekali lagi dia Hansum jumpa kai waktu fanmeeting di myeondong apabila hansun kenal tinggalkan JYP sbb ayahnya marah. Kai kata "Himnaseyo dan fighting" untuk naikkan semangatnya dan Kai kata jangan nangis 
how you meet/met: genie with SMArtist and fanmeeting di myeondong.
relationship: friends.

replace left pic with your rival and right pic with your backup
rival: Son Naeun, Naeun
back-up rival: Park Chorong , Chorong
group: Apink
birthday & age: 10 February 1994 & 21
personality: serang idol yang sopan santun dan lemah lembut tetapi sebenar sangat kekwat . dia agak sombong dengan orang baharu tetapi akan baik jika sudah lama berkawan. ramai idol lelaki menjadikan naeun sebagai wanita idaman mereka kerana imejnya yang lovely dan cute tetapi naeun pernah berkata dia tidak suka akan idol2 yang ada. walaupun naeun nampak macam gedik tapi dia sebenarnya baik hati ramai makcik2 sukakan dia lepas dia masuk WGM tapi kena pandai memasak. Tapi kadang-kadang mulut dia celupar jugak.
interactions: pernah menjadi trainee bersama-sama ketika di JYP dahulu antara rival yang sangat hebat suatu ketika dahulu, naeun meninggalkan JYP sebulan selepas hansun keluar. Naeun kadang-kala cuba menghasut trainee yang lain supaya dengan tidak berkawan dgn hazel. Dia juga stress kerana kata-kata naeun yang selalu menjatuhkan dirinya. 
hansun terkejut melihat kejayaan Naeun debut dahulu sebelumnya daam kumpulan Apink. Hansun akan cuba sedaya upaya untk berdiri sama tinggi dengan Apink apabila Starzz debut nnti. sebolehnya Hansun mahu Apink dikalahkan oleh Starzz satu hari nanti
comments/suggestions?: sebenarnya nak hantar lambat lagi. Tapi sbb macam ramai dah apply dan takut admins suka watak lain, so saya cepatkan application saya. Hope admins akan pilih Hazel. Rugi kalau tak pilih dia. Hansun ready to give full commitment to this applyfic ^^
questions?: ada potensi tak jadi member tetap?
scene requests: use shift+enter, add more if needed

— running man
— weekly idol
— immortal songs

— 
— 

— 
— 

— 
password:  

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet