Birthday

 

Kelmarin 28/April/2016 dah genap 16 tahun. Muahaha, lagi beberapa tahun dah nak masuk 20 tahun. Sungguh pantas masa berlalu.

So saya saja nak kongsi cerita pasal birtday saya di sekolah.

Well, di sekolah kawan-kawan saya macam biasa wish saya. Hoho, saya terharu sebab diorang ingat. Cukuplah sekadar wish, saya tak perlukan hadiah mereka. Tapi, kalau diorang dah bagi saya ambil aja ><

 

Aida, kalau korang ingat pasal kawan yang saya pernah kata macam albino tu.. She gave me a gift. Kecil je hadiah dia. Dia bagi saya chocolate ^^ Ohmy! Even tak mahal, kalau dah namanya chocolate, semua saya belasah. HAHA.. ok tak lawak .-.

Then, sorang lagi ni.. entahlah..saya pernah bagitahu dekat kawan-kawan saya yang tudung sekolah saya sentiasa letak lilin supaya bentuk dia cantik. So, Isnin tu saya guna tudung bawal then tudung tu saya tak letak lilin sebab lilin di rumah saya hilang. So, she tell me that she will gave me candle as a gift.

Tak tahu pulak betul-betul dia bagi saya lilin -_-, ingatkan bergurau. Alahaii, tapi saya terima je. Dah namanya hadiah, saya ambil je. Btw, lilin pun banyak manfaat dia, betul tak?

 

Diorang je yang bagi hadia, selebihnya just wish. Ok.

 

So, sejak Isnin, Selasa dan hari ni hari sukan dan saya tidak ambil apa-apa acara padang. Just duduk-duduk llihat suasana. Haha.. macam orang tak siuman je asyik kehulur-kehilir.

Time birthday saya, I told my friend that I'm waiting for HIM to wish me. Tapi, saya tak naklah orang lain yang ingatkan dia. Biar dia ingat sendiri and I knew that will never happen kalau dia nak ingat sendiri. So, saya tak berharap sangat.

Then, time nak pulang sudah, pelajar lain diminta berkumpul di tengah padang. Masa tu, saya dengan kawan yang bagi lilin tu jalan sama-sama. Kitaorang berselisih dengan DIA dan kawan dia. Rasanya siapa baca wish saya untuk dia dalam blog ni maybe dah tahu nama.

Saya dah bagitahu kawan saya tu "Jangan kau buka mulut panggil si aidil!" but, bukan kawan namanya kalau baik, right?

Dia tak dengar dan dengan selambahnya dia panggil. Masa tu saya jalan kat depan dah. But, saya masih boleh dengar apa yang diorang cakapkan.

 

"Eh, Aidil!"

"Hah, kenapa?"

"Kau tak mau wish kan dia kah?"

"Wish apa?"

 

SEE! Dia tak ingatkan birthday saya T^T

 

"Wish lah, birthday si Caca hari ni."

"Oh, ya kah?!"

 

Then, si Aidil pandang saya. At the same time, saya pun terpandang dia dari jauh. Tapi suara dia tetap saya boleh dengar.

 

"Selamat Hari Jadi, Cha!"

 

The only thing that I can do that time, just smile as sweet as gula melaka XD macam mana tuh?

 

Wahhh! Even dia tak ingat, dia tetap sudi wish kan. Ah yeahh.. then saya duduk dengan kawan saya tu. Maybe sebab dia wish, saya menangis terharu. Hey, this is my first time crush wish birthday saya tau :3

 

Haha, well hajat tahun lalu saya tercapai.. lamanya saya tunggu. Ahhh, why I can't stop thinking about him?!!! Why?!!

 

skip.

 

Semalam tak sempat nak raikkan birthday saya sebab kakak saya sibuk tolong abah saya kat cafe. Maybe, malam ni baru boleh raikkan. Tak best lah kalau sambut tanpa family. Jika diberi pilihan nak sambut dengan family atau friend, saya pilih family. Ah Yeahh..

Sejam sebelum tamatnya birthday saya, saya terima antara hadiah yang paling berharga. BTS released 3rd mini album diorang!! Woot Woot! That's my present form BTS !!

 

Well, I guess birthday saya taklah se-perfect birthday kawan saya tapi saya tetap bersyukur. Ah yeahh, sampai di sini sahaja kisah birthday saya yang tak sweet pun.. the heck -_-

 

ppyong ^,^

 

 

Comments

You must be logged in to comment
hana_raeee
#1
Happy belated birthday cha! :D
Bini_capang #2
Saengil chukhae hamnida eonni^-^
Miss_Baek
#3
Happy birthday unnie Π_Π
hyemipark
#4
Happy birthday >< hehe