Korea Plaza

Hai. Pertama sekali aku nak minta maaf sangat-sangat sebab dah 5 hari tak update Cintaku di Kota London. Sekarang ni aku tengah baca buku-buku yang aku beli dekat Pesta Buku PWTC jadi tak ada masa nak buka laptop (doakan aku dapat ipad mini jadi aku boleh update anytime and anywhere). Siapa yang tak pergi lagi ke pesta buku, silalah pergi sebab ada booth majalah epop dan klik. Ada juga jual kpop merch dekat sana.

Tujuan aku tulis blog hari ni sebab nak kongsikan tentang kelas memasak korea yang aku pergi di Korea Plaza. Aku selalu pergi kelas memasak dekat sini sebab free dan korean chef yang ajar memasak sangat sedap + baik + cantik +  tak kisah kalau aku selalu whatsapp dia. Susah nak cari restoran Korea dekat Malaysia ni yang masak sesedap chef  ni. 

 

                                                   Spicy cold chicken salad                                                   

Spicy cold chicken salad (Dakgogi Opumnaengchae)

 

Roasted Pumpkin (Hobak Yangnyeom Gui)

 

Aku memang suka makan sayur jadi sedaplah bagi tekak aku walaupun rata-rata orang melayu tak boleh telan makanan korea. Aku bagi 2/5 bintang untuk makanan ni. Kenapa sikit sangat bintangnya ? Sebab tak kenyang. Kelas yang sebelum ni aku pergi, makanannya kenyang dan rasa macam nak lagi. Untuk yang ini pula, aku rasa tak rugi pun kalau tak dapat makan.

Aktiviti lain dekat Korea Plaza ialah kelas menari Kpop dan kelas bahasa korea. And yes everything here is free ! Dekat sini juga boleh baca dan tengok photobook Kpop.                    

    

Boleh juga cuba pakai hanbok ^^

 

Facebook: Korea Plaza l Website: www.visitkorea.com.my

 

p/s: Exo Next Door ep 7 tak ada English sub  T____T

 

 

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet