Status di Laman Sosial

Assalamualaikum! Okay saja ja nak cakap pemilik akaun ni masih lagi ada di sini. Tapi tak update. ¦< 

 

OKAY! Majoriti pengguna AFF mesti ada akaun sosial lain kan? Instagram, Facebook, Twitter. Apa-apa sajalah kan. Alright, tadi saya terbacalah status yang acah-acah kelakar. Tapi yang sebenarnya benda tu sumpah tak kelakar pun. Actually menunjukkan tahap kekurangan kebijaksanaan orang yang update status tu sendiri. Nak melawak, boleh! Tak ada masalah! Tapi biar bijak lawaknya tu. Lawak yang ada ilmu. Cuba baca buku Matluthfi. Kebanyakan yang dia tulis tu adalah status blogger, twitter dan facebook. Tapi, lawak dia tu ada isi sampai boleh buat sapa yang membaca ni sentap dan berfikir. Saya salah seorang. 

Sometimes kita mungkin akan rasa yang benda yang kita tulis tu simple. Just a joke. Okay. Joke. Tapi ingat, kat laman sosial ni banyak tau yang memerhati. Okay tu ja. Susah nak karang banyak-banyak guna phone. 

InshaAllah lain hari saya update blog lagi. Fanfiction tu tak janjilah update atau tak.

sekian, Assalamualaikum.

Comments

You must be logged in to comment
yuu_sama #1
Hai Shimm, rasanya aku mengerti dengan apa yang kamu maksud.
Dulu aku aktif banget menggunakan facebook dan twitter, tapi akhir-akhir ini aku berusaha menjauh dari media sosial (kecuali Asianfanfics, hehehe ^^) karena seperti apa yang Shimm bilang, banyak status yang aneh-aneh dari teman-teman yang membuat aku jadi tidak merasa comfortable. Kadang-kadang, ketika aku marah atau terlalu excited, aku tergoda untuk update status di facebook, tapi aku cepat-cepat mengendalikan diri dan berjuang untuk tidak menulis apapun.
Aku juga memperhatikan status teman-teman, dan yang paling membuat aku geram kadang-kadang ada yang suka terlalu sering meng-upload selca mereka sendiri. Itu sih sebenarnya hak mereka dan aku juga nggak bisa melarang, tapi aku sering kesal. Setiap hal yang dilakukan, pasti di selca, kemudian di upload di facebook, seperti nggak ada kerjaan lain aja.
Yah, begitulah... hehehe ^^