End

Fated to be lover
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

Suatu hari di sebuah lapangan terbang seoul , korea.

“Huh sampai juga di korea… sejuknya” chahun mengeluh sambil menuju kearah lobi yang menyediakan teksi. “Akhirnya dah sampai… korea I’m back” kata bomi dalam hati sambil mengambil bagasinya.

 Bomi sedang menahan teksi , tiba-tiba datang lelaki yang dia tak kenal, merampas teksi  tersebut darinya. “ Hey .. encik saya dulu yang nampak teksi nie… jadi nie teksi saya”, “hello miss … teksi nie ada ke tertulis nama awak… awak carilah teksi lain … saya kejar masa sekarang”. “No way.. this is mine taxi… awak yang sepatut mengalah… awak tak pernah dengar istilah ladies first… awak nie betul-betul tak gentleman”. Chahun mengeling ke bomi “ look saya betul-betul kejar masa dan saya tak ada masa nak dengar awak membebel” . Chahun menolak bomi ketepi dan  segera masuk ke dalam teksi ,meninggalkan bomi yang terhilang kata-kata. “Sakitnya leher saya… wah dalam dunia ni ada juga lelaki teruk macam nie… aishhh… geramnya aku”.

 Ketika bomi nak pusing ke belakang,“Ouchh!” bomi jatuh terduduk. Dia bangun lalu melihat orang didepannya. “Are you okay?” minah bertanya sambil memapah tangan  bomi.“I’m okay, sorry ya…saya betul-betul tak perasan…saya yang bersalah… saya memang agak gopoh sedikit” bomi meminta maaf . “ Bomi nie saya lah minah”, “ minah?” bomi berfikir seketika. Tiba-tiba, bomi menjerit gembira “ minah… how are you? I miss you so much”, “ me too…awak baru sampai sini ke?”. Bomi mengangguk , “awak tinggal kat mana sekarang?”. “Tak tahu lagi… tengah mencari tempat tinggal lagi”. “Macam nie lah awak boleh tinggal kat rumah saya kalau awak nak?” ujar minah. “ serius ke? Tak menganggu keluarga awak ke?”, “wei… saya tinggal sendirianlah… so nak tak?”. Bomi segera memeluk minah “thank you so much… mestilah nak”.

 

Dirumah minah,

“Wow not bad besar juga rumah awak” bomi memerhati kawasan sekeliling rumah minah ,sendirian. Minah membawa air jus untuk mereka berdua. “So dah lama awak tinggalkan korea… apa yang membuat awak kembali?”, bomi lalu mengeluar sekeping kad jemputan. Minah membuka surat tersebut, surat jemputan ke perkahwinan bora dan seunghyun. “Bomi serius ke ? awak nak pergi”minah agak risaukan bomi. “Mestilah lagipun bora unnie saya dan seunghyun… saya dah lupakan dia…. Selepas dia berkahwin dengan kakak saya nanti…maka dia adalah abang ipar saya”ujar bomi sambil meminum air jus yang dibawa minah.

Tak tahulah sama ada minah nak percaya ke tak sebab dulu bomi sangat mencintai seunghyun begitu juga seunghyun. Tapi seunghyun dijodohkan dengan kakaknya oleh keluarga dan kakaknya pulak pun sama menyukai seunghyun. Selama hampir 2 tahun ,bomi pergi ke negara luar semata-mata ingin melupakan perasaannya terhadap seunghyun.

“Dahlah jangan cerita lagi pasal nie…ceritalah pasal awak dengan jungshin ..macam mana perkembangan korang?”, “nak cerita apa? Hubungan kami tak berubah pun sejak awak pergi tapi semalam dia tiba-tiba melamar saya… terkejut betul” minah ketawa gembira. “hahaha.. really habis awak cakap apa?”tanya bomi ingin tahu. “Mestilah saya setuju… awak pun tahu memang impian saya nak jadi isteri dia”.

 Bomi rasa sedikit sedih “saya pun dulu pernah bermimip nak jadi isteri seunghyun….”. “Bomi .. tadi cakap dah lupakan seunghyun… dalam dunia nie banyak lagi lelaki lain… kalau awak nak saya boleh perkenalkan awak dengan kawan saya”. “Thank you but no thank… buat masa sekarang saya tak nak fikir pasal semua tu?”, “okay kalau itu yang awak nak .. saya takkan paksa awak but you know I really miss you b”, “I’m also m”. Minah dan bomi saling berpelukkan. “Bila masjlis tu?”, “hmmm… sabtu nie”balas bomi.

 

Pada hari majlis perkahwinan bora dan seunghyun,

“Bomi betul ke ? awak nak masuk?”tanya minah . “Mestilah …minah berapa kali awak nak tanya?”balas bomi, “saya cuma risaukan awak je…”. Dalam hatinya berdebar-debar, melepaskan orang kesayangannya untuk berk

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
93Hanafayana #1
Chapter 1: Daebak!!! ^^
k-hope
#2
Chapter 1: Hahaah...daebak ahh..
BabySprinkle98
#3
Chapter 1: Ksian Bomi bru blik ke Korea blm smpai rmh lg org dh sktkn ht die....die yg nmpk dlu taxi tu p org lain plk yg sbuk nk naik *tmpar mke* bru tau hehe ;V....akhrny couple jg mrka brdue....jdlh ChaMi couple hihi^^....DaEbAk !!!
yukishizu #4
Chapter 1: Citer ni best..tpi xder sequel ke????
aquariusxpisces
#5
Chapter 1: Wow!! So daebak~ awk boleh buat lgi panjang...but who's care? XD
ChimChimKpopers
#6
Chapter 1: Waw..Great story...But jalan cerita dia bnyk tergantung sikit tapi xpe plot dia best...Keep it up ^^
yoonlovebomi #7
authournim please write english ver!!