Bestfriend? Mungkin duri dalam daging

Cold Rain

Chapter 2

Bestfriend? Mungkin duri dalam daging


 

Aku kini tinggal di sebuah rumah banglo yang aku sewa. Sambil melihat gambar Minah, aku tertanya-tanya apa yang dibuat Minah di rumahnya. Aku membuka telefon aku lalu chatting dengan Minah melalui aplikasi LINE. Kami berchatting hingga larut malam. Akibat mengantuk, aku mengambil keputusan untuk tidur.

 

**********************************

Hari ini adalah hari Isnin, hari dimana ramai yang membencinya. Aku bangun tidur lantas memberi "voice message" kepada Minah seperti kebiasannya, Setiap Isnin, aku akan menghantar voice massage kepada Minah supaya dia akan senyum dan gembira sebelum berangkat ke tempat kerja. Selepas bersarapan, aku memandu keretaku ke pejabat.

 

"ting ting" telefonku berbunyi

 

"Hmm.. ada mesej" kataku. Aku tertanya-tanya tentang kandungan mesej tersebut. Mesej itu dihantar dari pusat penjagaan orang tua dan anak-anak yatim memberi khabar bahawa ibuku gembira dan seronok bermain dengan anak-anak yatim disana. Aku berasa sungguh gembira yang ibuku dapat hidup bahagia dan dijaga dengan baik disana jadi aku tidak perlu lagi risau akan dia.

 

"Ahh.. akhirnya sampai gak kat pejabat.. 'jam' gila tadi" rungut aku lalu duduk diatas kerusi kulit berwarna hitam yang amat selesa. Aku bermula melakukan kerja-kerjaku sebagai manager sebuah syarikat pembuat barang elektrik terkemuka di Palesrania, Akura.

 

Ketikaku sedang kusyuk dengan kerjaku, tiba-tiba pekerjaku yang juga rakan baikku, Jimin mengetuk pintu pejabatku.

 

"Hehey, Jungkook" sapa Jimin

"Nae, Jimin.. Wae? Ada problem ke sampai nak jumpa aku ni." balas aku

"Aih.. macam mana ni.. Jimin pun tak tahu macam mana nak terang.." kata Jimin yang kelihatan seperti bermasalah.

"Bagitau jelah.. Kita kan bestfriend.." pujukku

"Actually Kookie.. Minah.. Minah.." kata Jimin

"Minah apa?" Aku berasa risau akan Minah

"Minah.. actually curang dengan kau.." kata Jimin

"Penipu!" Aku menampar pipi Jimin dengan kuat

"Aku ingat kau kawan baik aku.. tapi kau bagi berita palsu supaya kami break! Aku tau ah kau dengki... ke kau suka kat Minah hah?! NOW OUT!!! YOU'RE FIRED" marah aku

"Kookie! Aku cakap betul ni.. Buat apa aku nak dengki?" balas Jimin

"Kau pergi! Pergi sebelum aku panggil pengawal! NAGARAGU!" ugutku

"but.. Kookie.." rayu Jimin.

 

Aku mengangkat ganggang telefon lalu memanggil pengawal. Pengawal bergegas ke pejabat aku lalu menarik Jimin keluar dari pejabatku. Aku tidak sangka yang Jimin amat dengki sehingga sanggup mensabotaj perasaanku terhadap Minah..."

 


PS: Sorry sbab lmbat update.. busy sikit.. but jangan risau, mulai minggu ni.. author akan update sekurang-kurangnya sekali seminggu.

Thanks for ur support

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
KoJhinhun
Comment please

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet